Η νέα γενιά του VW Transporter γιόρτασε την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της, στο IAA Transportation. Για πρώτη φορά, η έβδομη γενιά του Transporter, θα είναι διαθέσιμη με πλήρως ηλεκτρική κίνηση. Μοιράζεται την πλατφόρμα με τη Ford και θα έρθει από την Τουρκία.
Η πρεμιέρα του νέου VW Bulli τράβηξε πολλά βλέμματα στην εμπορική έκθεση στο Ανόβερο της Γερμανίας. Οπτικά αναβαθμισμένο με καθαρό, νηφάλιο σχεδιασμό, είναι ο αδιαμφισβήτητος κληρονόμος των έξι τώρα προκατόχων του. Το νέο VW Bulli διατίθεται σε τρεις εκδόσεις Transporter και ως Caravelle (μεταφορά επιβατών). Και υπάρχουν επτά επιλογές κινητήρα: τρεις ντίζελ, μία plug-in υβριδική και τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Το πιο ενδιαφέρον πράγμα για την έβδομη γενιά, είναι αυτό που έχει συμβεί κάτω από το καπό. Συγκεκριμένα, το VW Transporter διαδέχεται το T6.1, η παραγωγή του οποίου διεκόπη φέτος στο Αννόβερο. Και δεν είναι πλέον μια εσωτερική εξέλιξη από την Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), αλλά το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας με τη Ford Pro.
Όπως αναφέρθηκε, το Volkswagen Transporter θα μοιράζεται την τεχνολογία με το Ford Transit Custom και το ηλεκτρικό του παρακλάδι E-Transit Custom, το οποίο, όπως και το τελευταίο, θα παράγεται στο Kocaeli της Τουρκίας.
Ας εστιάσουμε στο εύρος ηλεκτρικής μπαταρίας. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε τρία επίπεδα ισχύος για το ηλεκτρικό van: 136 PS, 217 PS και 285 PS, σε συνδυασμό με μια μπαταρία 64 kWh (καθαρή). Θα υπάρχει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση, με μειωμένη ισχύ και μια μικρότερη μπαταρία για αστική κίνηση, αλλά η VW δεν έχει ακόμη αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τον πίσω άξονα. Σύμφωνα με πληροφορίες της VW από τον Αύγουστο, σχεδιάζεται και μια τετρακίνητη έκδοση.
Τα βασικά στοιχεία για την μπαταρία και την ηλεκτρική κίνηση δεν προκαλούν έκπληξη, καθώς αντιστοιχούν στις τιμές που δήλωσε η Ford στην παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου της νωρίτερα φέτος. Όταν ο Αμερικανός κατασκευαστής ανακοίνωσε για πρώτη φορά τον ηλεκτρικό του «μεταφορέα» το 2022, έδωσε διαφορετικά στοιχεία σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως χωρητικότητα μπαταρίας 74 kWh και μεγαλύτερη αυτονομία 380 χιλιομέτρων.
Η αυτονομία WLTP των 337 χιλιομέτρων της Ford για το E-Transit Custom, θα εξακολουθεί να είναι επαρκής για τους περισσότερους εμπόρους και εργασίες παράδοσης. Οι πελάτες θα μάθουν σύντομα, εάν ο ισχυρισμός της VW να προσφέρει «καινοτόμα και ευέλικτα οχήματα για επαγγελματίες», μπορεί να εκπληρωθεί σε όλους τους τομείς.
Το υψηλό ωφέλιμο φορτίο και η ικανότητα ρυμούλκησης, θα μειώσουν σημαντικά την αυτονομία. Η VW δηλώνει μόνο ικανότητα ρυμούλκησης «έως 2,8 τόνους, ανάλογα με την έκδοση», ενώ δεν δίνεται συγκεκριμένος αριθμός για την ηλεκτρική έκδοση. Δεν υπάρχει επίσης αριθμός για το ωφέλιμο φορτίο (έως 1,33 τόνους) για το e-Transporter.
Το νέο Transporter έχει μήκος 5,05 μέτρα (+14,6 εκατ. σε σύγκριση με το T6.1), πλάτος 2,03 μέτρα (+12,8 εκατ.) και μεταξόνιο 3,10 μέτρα (+9,7 εκατ.). Προαιρετικά θα διατίθεται επίσης μακρύτερο μεταξόνιο κατά 40 εκατ., αυξάνοντας το εξωτερικό μήκος στα 5,45 μέτρα.
Το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών αυξάνεται κατά 14,8 εκατ. σε 1,39 μέτρα, ενώ το μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης, είναι 2,60 μέτρα (+6,1 εκατ). Με το εκτεταμένο μεταξόνιο, είναι και αυτό 40 εκατοστά παραπάνω, δηλαδή ολόκληρα τρία μέτρα. Ο μεγαλύτερος αποθηκευτικός όγκος των εκδόσεων με στάνταρ μεταξόνιο, είναι 5.800 λίτρα. Με μακρύ μεταξόνιο και ψηλή οροφή, ο όγκος αυξάνεται έως και 9.000 λίτρα.