Μόλις μια μέρα μετά την ανακοίνωση στρατηγικών συμμαχιών με τις Xiaomi, Huawei και Momenta, η Toyota αποκαλύπτει την πλήρη αναδιάρθρωση της στρατηγικής της, για την αγορά της Κίνας. Η ιαπωνική εταιρεία, διευρύνει το δίκτυο τοπικής συν-ανάπτυξης, εντάσσοντας πλέον και την πολυτελή κινεζική φίρμα Hongqi της FAW, παράλληλα με τους ήδη υπάρχοντες εταίρους GAC και BYD.
Η νέα προσέγγιση, δίνει έμφαση στην τοπική παραγωγή και προσαρμογή δημοφιλών μοντέλων – όπως τα RAV4, Highlander και Sienna – τα οποία θα κατασκευάζονται με τη συμβολή Κινέζων συνεργατών, πέρα από τα ηλεκτρικά της σειράς bZ. Αυτό αποτελεί πυλώνα της στρατηγικής της Toyota, για να παραμείνει ανταγωνιστική τουλάχιστον έως το 2027, σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα.
Ο μετασχηματισμός αυτός, καθοδηγείται από το νέο σύστημα Περιφερειακού Αρχιμηχανικού (RCE), που εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2025. Το μοντέλο αυτό δίνει στις τοπικές ομάδες, την εξουσία λήψης αποφάσεων για την ανάπτυξη οχημάτων, προσφέροντας ταχύτητα και καλύτερη προσαρμογή στις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών.
Η Toyota έχει ήδη παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα στην Κίνα: FAW Toyota bZ5, GAC Toyota bZ3X και το αναμενόμενο bZ7. Η BYD προμήθευσε την τεχνολογία ηλεκτρικής κίνησης για το bZ5, ενώ η GAC ανέλαβε την εξέλιξη των bZ3X και bZ7.
Στο επίκεντρο της νέας στρατηγικής, βρίσκεται και ένα επερχόμενο μοντέλο βασισμένο σε πλατφόρμα NEV της Hongqi, που αναπτύσσεται από κοινού με τη FAW Toyota. Παράλληλα, η Toyota, συγκεντρώνει όλες τις προσπάθειες R&D σε έναν ενιαίο οργανισμό, με συμμετοχή των FAW Toyota, GAC Toyota, BYD Toyota και του δικού της Κέντρου Ευφυών Ηλεκτρικών Οχημάτων (IEM).
Επιπλέον, η GAC Toyota σχεδιάζει την κυκλοφορία plug-in υβριδικών και REEV εκδόσεων για τα Highlander και Sienna, δείχνοντας ότι ο εξηλεκτρισμός, θα αγγίξει τόσο νέα όσο και καθιερωμένα μοντέλα.
Σε συνεργασία με την Xiaomi, η Toyota ενσωματώνει έξυπνες AIoT δυνατότητες στα νέα της οχήματα. Η Huawei παρέχει το λειτουργικό HarmonyOS 5.0 και συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός προηγμένου φωνητικού βοηθού, ενώ η Momenta προσφέρει ένα κορυφαίο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, με υποβοήθηση και προγνωστικά χαρακτηριστικά.
Οι συνέργειες αυτές έχουν επιταχύνει θεαματικά την ανάπτυξη των νέων μοντέλων. Χαρακτηριστικά, το bZ5 και bZ3X αναπτύχθηκαν σε μόλις λίγους μήνες – διάστημα που θα απαιτούσε πάνω από τρία χρόνια, χωρίς τη βοήθεια των Κινέζων συνεργατών.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία παραμένει αμετακίνητη σε θέματα ασφάλειας. Κρίσιμα εξαρτήματα, όπως μπαταρίες, φρένα και σύστημα διεύθυνσης, εξακολουθούν να πληρούν τα αυστηρά παγκόσμια πρότυπα της εταιρείας.
Τα πρώτα δείγματα από την αγορά είναι ενθαρρυντικά: το bZ3X σημείωσε πάνω από 10.000 πωλήσεις μέσα σε 40 ημέρες, σε αντίθεση με το bZ4X που είχε αναπτυχθεί κυρίως στην Ιαπωνία και δυσκολεύτηκε να πείσει το κοινό στην Κίνα.
Με μια ευρεία γκάμα Κινέζων συνεργατών τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίας και με μια πλήρως αναδιαρθρωμένη προσέγγιση στην Έρευνα και Ανάπτυξη, η Toyota δείχνει έτοιμη να ανακτήσει το έδαφος στην πιο απαιτητική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του κόσμου.
Πηγή: carnewschina.com