Στο Σαλόνι Σκαφών Αναψυχής της Βενετίας «Salone Nautica», το οποίο διεξήχθη από 29 Μαΐου έως και 6 Ιουνίου, έγινε παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών ταχυφορτιστών της Aqua, οι οποίοι θα τροφοδοτούν αποκλειστικά ηλεκτρικά σκάφη.
Η εταιρεία που τους κατασκευάζει, η Aqua Superpower, έχει ήδη αναπτύξει ένα δίκτυο πέντε ταχυφορτιστών κατά μήκος της Γαλλικής Ριβιέρας και της Βόρειας Ιταλίας, ενώ αναμένεται να τοποθετηθούν άλλοι είκοσι, έως το τέλος του καλοκαιριού.
Ο κάθε σταθμός ταχυφόρτισης έχει κατασκευαστεί για χρήση σε μαρίνα με βαθμό στεγανότητας IP65 και διαθέτει παροχές ρεύματος για AC και DC.
Ο πρώτος σταθμός ταχυφόρτισης του δικτύου λανσαρίστηκε υπό την ομπρέλα της θυγατρικής εταιρείας της Aqua, την Vita, το 2019 στο Yacht Club του Μονακό.
Οι ταχυφορτιστές είναι προσβάσιμοι από μία εφαρμογή της Aqua για smartphone, η οποία διαθέτει χάρτη του δικτύου φόρτισης, βοήθεια ναυπήγησης και δείχνει τις επιλογές του φορτιστή.
Φυσικά, οι φορτιστές του δικτύου μπορούν να είναι προσβάσιμοι με μία ασφαλή κάρτα RFID (Radio Frequency Identification).
Ο Alex Bamberg, CEO της Aqua Superpower, δήλωσε: «Για να αποδεσμευτεί η βιομηχανία θαλασσίων σκαφών από την εξάρτησή της για ορυκτά καύσιμα και να στραφεί προς την πράσινη ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να παρέχεται μία νέα υποδομή που θα υποστηρίξει αυτή την μετάβαση».
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηλεκτρικών Σκαφών Ελλάδας, οι φορτιστές του δικτύου θα παρέχουν μια επαναφόρτιση DC που ξεκινά από 25kW έως την γρήγορη φόρτιση 150kW .
Το Aqua75 διαθέτει μια θύρα CCS Combo 2 και (προς το παρόν) μια υποδοχή CHAdeMO, ενώ μπορεί να φορτίσει έως και 75 kW ισχύος μέσω ενός βύσματος.
Διαβάστε επίσης: Το Yara Birkeland είναι το πρώτο ηλεκτρικό και αυτόνομο φορτηγό πλοίο του κόσμου
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 25-30 λεπτά χρόνου φόρτισης για ένα σκάφος με μπαταρία 40 kWh, 10-15 λεπτά για ένα σκάφος 20 kWh και έως 10 λεπτά για μικρότερες μπαταρίες – οι οποίες, ωστόσο, τείνουν να μην επαναφορτίζονται σε DC έως 75 kW.
Το Aqua150 είναι εξοπλισμένο με δύο βύσματα CCS Combo 2 και μπορεί ταυτόχρονα να φορτίσει δύο σκάφη έως 75 kW με τις δύο υποδοχές του, για συνολική ισχύ 150 kW.
Μια επιλογή που γίνεται για την επαναφόρτιση δύο ηλεκτρικών σκαφών ταυτόχρονα, ή ενός σκάφους που τοποθετεί δύο μπαταρίες (για παράδειγμα Vita Yachts).
Στην περίπτωση των Vita Yachts (με δύο μπαταρίες περίπου 120 kWh) χρειάζονται περίπου 50 λεπτά για την επαναφόρτιση του 80% των μπαταριών .
Από το Monaco στο Ventimiglia με ηλεκτρικό σκάφος
Η Aqua πιστεύει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών σκαφών, τονίζοντας πως αναμένει, έως το 2027, ο κύκλος εργασιών σε αυτόν το τομέα να είναι άνω των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στη Γαλλία, πάνω από την Κυανή Ακτή και τώρα φτάνει στην Ιταλία: «Η AQUA συνδέει το Yacht Club του Μονακό με την ολοκαίνουρια μαρίνα Cala del Forte στη Βεντιμίλια της Ιταλίας με την εγκατάσταση ενός πλήρως σχεδιασμένου φορτιστή για τη θάλασσα».
Διαβάστε επίσης: Roboat: Το Άμστερνταμ ερευνά τις δυνατότητες των αυτόνομων ηλεκτρικών σκαφών