Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το υβριδικό αυτοκίνητο

Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες υβριδικών οχημάτων

Ακούστε το άρθρο

Αρχικά είναι σημαντικό να αναφέρουμε, ότι ένα υβριδικό αυτοκίνητο έχει δύο κινητήριες μονάδες, αντί για μία. Ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό όχημα έναν ηλεκτροκινητήρα. Ένα υβριδικό μοντέλο χρησιμοποιεί τον συνδυασμό και των δύο.

Για την κίνησή του χρησιμοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή λειτουργεί παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα. Επομένως, μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας ενέργεια. Επιπλέον, ανακτά ενέργεια σε συγκεκριμένες συνθήκες (πχ εκκίνηση, φρενάρισμα, ακινητοποίηση κτλ).

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οικονομία και η αποδοτικότητα του καυσίμου να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Ειδικότερα κατά την οδήγηση στην πόλη.

Υβριδικό αυτοκίνητο και τα είδη του

Υπάρχει μια… ιεραρχία στην κατάταξη των υβριδικών αυτοκινήτων. Στη βάση της πυραμίδας συναντάμε τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, πιο πάνω τα πλήρως υβριδικά και στην κορυφή τα plug-in υβριδικά.

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αντικαθιστά την μίζα και τον εναλλάκτη (το λεγόμενο “δυναμό”). Κατ’ αυτό τον τρόπο, υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα και αναλαμβάνει τις ηλεκτρικές λειτουργίες του αυτοκινήτου όταν δεν υπάρχει φορτίο στον κινητήρα.

Στις κατηφόρες, για παράδειγμα, ή γενικά όταν δεν πατάς καθόλου το γκάζι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και αναλαμβάνει να διαχειριστεί τιμόνι-φρένα και λοιπά παρελκόμενα το ηλεκτρικό μοτέρ.

Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα

Στα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα ο βενζινοκινητήρας βρίσκεται σε συνέργεια με το ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο αποτελείται από συστοιχία μπαταριών ιόντων ή λιθίου (συνήθως το δεύτερο), μια γεννήτρια και τον ηλεκτροκινητήρα.

Όταν το φορτίο γκαζιού είναι μικρό, την κίνηση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ηλεκτροκινητήρας. Όταν υπάρχει ανάγκη για παραπάνω δύναμη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα  λειτουργεί παράλληλα και αναλόγως φορτίου.

Σε πλήρες άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού, το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει το 100% για να βοηθήσει το έργο της μηχανής εσωτερικής καύσης.

Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο (PHEV)

Είναι για το τελευταίο βήμα πριν την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μεγιστοποιώντας τα οφέλη της συνεργασίας κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού μοτέρ.

Εδώ οι μπαταρίες είναι ακόμα μεγαλύτερες και δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα ή την ανάκτηση ενέργειας για την φόρτισή τους.

Μπορούμε να συνδέσουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα του σπιτιού μας -μέσω της κατάλληλης υποδοχής- και να φορτίσουμε τις μπαταρίες, κατά τον ίδιο τρόπο που φορτίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

abb_img