Peugeot E-3008 Dual Motor: 325 PS, διπλός κινητήρας και 490 χλμ αυτονομία

Όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο Peugeot E-3008 Dual Motor των 325 ίππων. Από την απόδοση και την τεχνολογία ως την αυτονομία και την τιμή

Ακούστε το άρθρο

Το νέο Peugeot E-3008 Dual Motor υπόσχεται να ταρακουνήσει την κατηγορία των ηλεκτρικών SUV. Με δυναμική εμφάνιση, 325 ίππους και τετρακίνηση, το μοντέλο των Γάλλων, φιλοδοξεί να βάλει φωτιά στον ανταγωνισμό. Αλλά πόσο καλά αποδίδει στην πράξη; Η απάντηση κρύβεται κάτω από την επιφάνεια.

Το στιβαρό, γωνιώδες αμάξωμα και η premium παρουσία τραβούν το βλέμμα. Ωστόσο, η βασική έκδοση με 231 ίππους, δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα σε επιδόσεις. Η Peugeot το κατάλαβε και πρόσθεσε δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Το αποτέλεσμα; Συνολική ισχύς 239 kW ή 325 ίπποι. Όμως, είναι αυτό αρκετό για να μετατρέψει το E-3008 σε αληθινό ηλεκτρικό θηρίο;

Το SUV βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και χρησιμοποιεί δύο σύγχρονους μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες (PSM). Σε αντίθεση με την Audi που προτιμά συνδυασμό κινητήρων PSM και ASM, η Peugeot επιλέγει αμιγώς PSM, εστιάζοντας σε καλύτερη πυκνότητα ισχύος και αποδοτικότητα. Θεωρητικά, πρόκειται για σοφή επιλογή.

Ο εμπρός κινητήρας παραμένει ο ισχυρότερος, αποδίδοντας 213 ίππους και 343 Nm ροπής, ενώ ο πίσω περιορίζεται στους 112 ίππους με 166 Nm. Στην καθημερινή οδήγηση, ο πίσω κινητήρας λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται, κυρίως σε Eco mode για εξοικονόμηση ενέργειας. Η τετρακίνηση, έχει μεταβλητή κατανομή ισχύος, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.

Το Sport mode, όπου η ισχύς κατανέμεται 60/40 εμπρός-πίσω, ξυπνά τον δυναμισμό του μοντέλου. Το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, τα φρένα αποκτούν πιο σαφή αίσθηση και οι στροφές «καταπίνονται» με αυτοπεποίθηση. Για ένα SUV σχεδόν 2,3 τόνων, το E-3008 αποδεικνύεται εντυπωσιακά ουδέτερο στις στροφές και διασκεδαστικό.

Από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 6 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 180 km/h. Δεν μιλάμε για supercar, αλλά για καθημερινό SUV, με σπορ «ψυχή». Το E-3008 δεν υστερεί σε ισχύ, ακόμα και με φορτωμένο το όχημα ή σε ανηφορικές διαδρομές.

Peugeot E-3008 Dual Motor: 325 PS, διπλός κινητήρας και 490 χλμ αυτονομία – Ακούγεται τέλειο, είναι όμως;

Το μεγάλο ερώτημα παραμένει η αποτελεσματικότητα. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, με αυτοκινητόδρομο και επαρχιακές διαδρομές, καταναλώθηκαν 19,8 kWh/100 km, δηλαδή 1,9 περισσότερες από τη θεωρητική τιμή της Peugeot. Η αυτονομία με βάση το πρότυπο WLTP φτάνει τα 490 χιλιόμετρα, μια αξιοπρεπής επίδοση, αν και όχι κορυφαία στην κατηγορία.

Και εδώ έρχεται η έκπληξη: το E-3008 Dual Motor εξοπλίζεται με τη μικρότερη μπαταρία της πλατφόρμας STLA, με καθαρή χωρητικότητα 73 kWh αντί για 96,9 kWh. Η Peugeot δικαιολογεί αυτή την επιλογή, με στόχο τη μείωση κόστους και την καλύτερη εμπορική τοποθέτηση. Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος προϊόντος Emmanuel Varene, η μεγάλη μπαταρία, θα καθιστούσε το όχημα πολύ ακριβό.

Πράγματι, με τιμή από 59.900 ευρώ, το E-3008 Dual Motor δεν είναι φτηνό, αλλά έρχεται με πλήρη εξοπλισμό, εκτός της δερμάτινης ταπετσαρίας. Το εσωτερικό είναι ίδιο με των απλών εκδόσεων: κυριαρχεί το i-Cockpit με κυρτή οθόνη 21 ιντσών, κάτω από την οποία, βρίσκεται μια βοηθητική οθόνη αφής.

Δείτε ακόμα: Νέο Peugeot 3008: Τώρα η γοητεία γίνεται ακόμα πιο δελεαστική

Η αισθητική είναι κομψή και high-tech, ωστόσο το infotainment δεν είναι τόσο εύχρηστο και οι πληροφορίες που εμφανίζονται είναι υπερβολικά πολλές. Απουσιάζει και το Head-Up Display, κάτι που θα ανέβαζε την premium εμπειρία. Από την άλλη, το μικρό τιμόνι παραμένει σήμα κατατεθέν του i-Cockpit και προσφέρει εξαιρετική ορατότητα στο ταμπλό.

Peugeot E-3008 Dual Motor: 325 PS, διπλός κινητήρας και 490 χλμ αυτονομία – Ακούγεται τέλειο, είναι όμως;

 Peugeot: Συμπέρασμα: Αξίζει το E-3008 Dual Motor;

Αν ψάχνεις για ένα κομψό, ισχυρό και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό SUV, το Peugeot E-3008 Dual Motor, έχει πολλά να προσφέρει. Η τετρακίνηση, οι επιδόσεις και η σχεδίαση το ξεχωρίζουν. Ωστόσο, η αυτονομία και η τιμή, μπορεί να αποτελέσουν ανασταλτικούς παράγοντες για κάποιους. Είναι μια πρόταση με ισχυρό χαρακτήρα και premium στοιχεία, χωρίς όμως να φτάνει την κορυφή σε κάθε τομέα.

Πηγή: elektroauto-news.net