Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης;

Οι τελευταίες επίσημες δοκιμές αυτονομίας που γίνονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ονομάζονται WLTP και, θεωρητικά, αντικατοπτρίζουν την καθημερινή οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να μπορεί κανείς να βασιστεί σε αυτές όταν επιλέγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών είναι λίγο-πολύ αμφιλεγόμενα και πολλές φορές πιθανώς να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τις αντικειμενικές συνθήκες, με ακρίβεια.

Διαβάστε επίσης: Τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2021, σύμφωνα με το What car?

H What Car? αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες αγοράς αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο και βοηθά, εδώ και 40 χρόνια, τους Βρετανούς αγοραστές να λάβουν την απόφαση για το “ποιο αυτοκίνητο να αγοράσουν”. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα πραγματοποίησε τις δικές της “δοκιμές αυτονομίας”.

Οι δοκιμαστικές διαδρομές αυτονομίας από την What Car?

EV Charging

H What Car? σχεδίασε μια σχετικά απλή δοκιμαστική διαδρομή περίπου 25 χιλιομέτρων, η οποία περιελάμβανε περίπου 5 χιλιόμετρα προσομοιωμένης αστικής οδήγησης με συχνή στάση και εκκίνηση, περίπου 6 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 80 χιλιόμετρα/ώρα και περίπου 13 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 110 χιλιόμετρα/ώρα.

Η λογική πίσω από το υψηλό ποσοστό οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο ήταν ότι οι οδηγοί που θέλουν να ταξιδέψουν σε μεγάλη απόσταση με μία μόνο φόρτιση είναι πιθανό να χρησιμοποιούν το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν, ώστε να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές

Τα αυτοκίνητα φορτίστηκαν πλήρως και έπειτα έμειναν έξω όλη τη νύχτα-για περίπου 15 ώρες σε συνθήκες περιβάλλοντος 13-18 βαθμών Κελσίου.

Το επόμενο πρωί, και τα 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνδέθηκαν ξανά, προκειμένου να ελεγχθεί ότι ήταν πλήρως φορτισμένα πριν ο ρυθμιστεί κλιματισμός στους 21 βαθμούς και οι προβολείς αλλάξουν στην αυτόματη λειτουργία.

Αρχικά επιλέχθηκε η “καθημερινή-ρεαλιστική” λειτουργία οδήγησης, καθώς δεν είχε επιλεγεί η λειτουργία Eco. Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα ολοκλήρωσαν επανειλημμένα τις δοκιμαστικές διαδρομές αλλάζοντας κάθε φορά οδηγούς.

Την ημέρα που πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές είχε γενικά ηλιοφάνεια με λίγα σύννεφα και θερμοκρασία μεταξύ 17 και 24 βαθμών Κελσίου. Με άλλα λόγια, υπήρχαν σχεδόν οι ιδανικές συνθήκες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει στην πραγματικότητα το κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ;

Φόρτιση Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το αυτοκίνητο με τη μικρότερη μπαταρία, το MX-30, ήταν το πρώτο που διένυσε μόλις 185 χιλιόμετρα. Στα θετικά, ωστόσο, ήταν ότι τα χιλιόμετρα αυτά ανταποκρίνονται στην επίσημη αυτονομία του αυτοκινήτου, με απόκλιση μόλις 7% και η απόδοση, σε χιλιόμετρα ανά kWh, ήταν καλή.

Το Fiat 500, έφτασε τα 225 χιλιόμετρα. Αυτό το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό αν σκεφτεί κανείς ότι, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, μπορεί να διανύσει έως και 320 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα έλλειμμα της τάξεως του σχεδόν 30%.

Το Zoe κέρδισε το Skoda Enyaq που έχει παρόμοια τιμή, αφού αποδείχθηκε πολύ  αποτελεσματικό, αν και αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι είναι ένα πολύ μικρότερο αλλά και ελαφρύτερο αυτοκίνητο. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το Enyaq διατίθεται και με μεγαλύτερη μπαταρία.

Επίσης, αν λάβει κανείς υπόψη την αυτονομία σε σχέση με την τιμή, το Volkswagen ID.3 φαίνεται μια πραγματικά ελκυστική επιλογή, καθώς στη δοκιμή έφτασε τα 365 χιλιόμετρα.

Ίσως το πιο εκπληκτικό αποτέλεσμα από όλα ήταν η αυτονομία του Taycan στα 450 χιλιόμετρα με μόλις 3% απόκλιση από την επίσημη αυτονομία του, ενώ η επιτάχυνση του μπορεί να φτάσει ακόμη και το Tesla Model 3.

Όμως, το Model 3 ξεπέρασε το Taycan στην αυτονομία, διανύοντας 457 χιλιόμετρα χάρη στην καλύτερη του απόδοση (6,5 χιλιόμετρα ανά kWh).

Διαβάστε επίσης: Πως θα αποβάλλουμε το άγχος αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων;

Το Ford Mustang Mach-E μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα αποδοτικό στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί την ενέργειά του, ωστόσο έσπασε το φράγμα των 480 χιλιομέτρων.

Από την άλλη πλευρά, το Mach-E υστερούσε κατά 20% από την επίσημη εμβέλεια των 610 χιλιομέτρων αν και οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σχεδόν σε ιδανικές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνθήκες.

Σε μια κρύα και βροχερή μέρα του Ιανουαρίου, η αυτονομία οποιουδήποτε από αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν πολύ χαμηλότερη.

Πίνακας αποτελεσμάτων των δοκιμών αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πραγματική αυτονομία οχημάτων