Όσοι διαθέτουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πιθανώς έχουν παρατηρήσει ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες, επηρεάζουν αρνητικά την απόδοσή του. Όταν η θερμοκρασία πέφτει, η απόσταση που μπορεί να διανυθεί με μία φόρτιση, μειώνεται αισθητά. Όμως, πόσο ακριβώς μειώνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων σε συνθήκες παγετού; Μια πρόσφατη μελέτη, παρέχει συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με αυτό το ζήτημα.
Σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων από περισσότερα από 18.000 ηλεκτρικά οχήματα, που αντιπροσωπεύουν 20 δημοφιλή μοντέλα στις Ηνωμένες Πολιτείες, διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο, η αυτονομία μειώνεται περίπου κατά 20%, όταν η θερμοκρασία αγγίζει ή πέφτει κάτω από το μηδέν (32°F ή 0°C). Το Tesla Model X, αποδείχθηκε το πιο αποδοτικό, διατηρώντας το 89% της αυτονομίας του, ακολουθούμενο στενά από το Tesla Model S με 88%.
Άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που απέδωσαν καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες, περιλαμβάνουν το Audi e-tron και το Tesla Model 3, τα οποία διατήρησαν το 87% της αυτονομίας τους, ενώ το Tesla Model Y, ακολούθησε με 86%. Τα Hyundai Ioniq 5 και Hyundai Kona, είχαν επίσης καλή επίδοση, διατηρώντας το 85% και 84% της ιδανικής αυτονομίας τους, αντίστοιχα.
Ένα αξιοσημείωτο εύρημα της μελέτης ήταν, η σημασία της αντλίας θερμότητας στη διατήρηση της αυτονομίας. Συγκεκριμένα, 11 από τα 13 οχήματα με τις καλύτερες επιδόσεις, ήταν εξοπλισμένα με αντλίες θερμότητας, ενώ αντίθετα, 7 από τα 9 με τις χαμηλότερες επιδόσεις, δεν διέθεταν αυτή την τεχνολογία. Οι αντλίες θερμότητας, λειτουργούν μεταφέροντας θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα στην καμπίνα, μέσω ενός κυκλώματος ψυκτικού υγρού, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για ενεργοβόρους θερμαντήρες αντίστασης. Παρόλο που ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν αντλία θερμότητας ως στάνταρ εξοπλισμό, κάποια μοντέλα την προσφέρουν ως προαιρετική επιλογή, ή δεν την περιλαμβάνουν καθόλου.
Διαβάστε ακόμη: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο VS Χιόνι: Σημειώσατε 1
Για παράδειγμα, τα Rivian R1S και R1T, παρόλο που δεν είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας, κατάφεραν να διατηρήσουν το 83% και 81% της αυτονομίας τους αντίστοιχα, κάτι που θεωρείται αξιοπρεπής απόδοση, για οχήματα χωρίς αυτή την τεχνολογία. Αντίθετα, ορισμένα EV, παρουσίασαν σημαντικές απώλειες αυτονομίας σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το Nissan Leaf έχασε το 22% της αυτονομίας του, το Ford F-150 Lightning το 26%, το Chevrolet Bolt το 31%, το Ford Mustang Mach-E το 34% και το VW ID.4 το 36%. Τα Chevrolet Equinox (74%) και Cadillac Lyriq (72%) επίσης παρουσίασαν απογοητευτικές επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι διαθέτουν αντλίες θερμότητας, κάτι που το Recurrent διερευνά περαιτέρω.
Συνολικά, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας, διατηρούν κατά μέσο όρο το 83% της αυτονομίας τους σε συνθήκες παγετού, ενώ όσα δεν διαθέτουν αυτή την τεχνολογία, πέφτουν στο 75%. Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι οι μπαταρίες λιθίου-σιδηρού-φωσφορικού (LFP), δεν παρουσιάζουν αισθητά χειρότερη απόδοση, σε σχέση με τις μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA), όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από το μηδέν.