Ποιοι βλέπουν το… «τυφλό σημείο»;

Το «τυφλό σημείο» ή αλλιώς η «νεκρή γωνία», θέλει προσοχή καθώς μπορεί να μας βάλει σε κίνδυνο αν δεν το... δούμε εγκαίρως.

Ακούστε το άρθρο

Είναι αρκετά συχνό το φαινόμενο, κοιτάζοντας τον καθρέπτη για προσπέραση ή κάποιο ελιγμό, να μην αντιληφθούμε ένα επερχόμενο όχημα. Αυτό οφείλεται στη «νεκρή γωνία» ή αλλιώς στο «τυφλό σημείο», το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται ο κίνδυνος ατυχήματος.

Ως «τυφλό σημείο» ορίζουμε την περιοχή γύρω από το όχημα, στην οποία ο οδηγός δεν έχει άμεση οπτική επαφή ούτε με τη χρήση των πλαϊνών καθρεπτών, ούτε μέσω του εσωτερικού καθρέπτη. Το σημείο αυτό υπάρχει και στις 2 πλευρές του οχήματος, κάνοντας την εμφάνισή του όταν ο οδηγός επιχειρεί να προσπεράσει. Και ειδικά σε δρόμους με έντονη κίνηση.

Ζώνη ασφαλείας στα πίσω καθίσματα: Τι ισχύει;

Ο οδηγός μπορεί να κοιτάει τον καθρέπτη, αλλά υπάρχει ένας χώρος που «κρύβει» το επερχόμενο όχημα. Και παρά το γεγονός ότι τα έχει κάνει όλα σωστά, είτε θα ακούσει την κόρνα του άλλου οχήματος, είτε -στην χειρότερη περίπτωση- θα προκληθεί ατύχημα. Μάλιστα, όπως έχουν δείξει σχετικές έρευνες για ένα μεγάλο ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων, φταίει το «τυφλό σημείο».

5 tips για διακοπές με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Μπορεί ο οδηγός να αντιμετωπίσει το «τυφλό σημείο»;

Το «τυφλό σημείο» σε ρεαλιστικές συνθήκες δεν είναι εύκολο να το αποφύγει ο οδηγός. Μάλιστα, το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο σε οχήματα με μικρότερους πλαϊνούς καθρέπτες, με έντονες σχεδιαστικές γραμμές στο πλάι και μικρά πίσω παράθυρα.

Σε γενικές γραμμές, ο οδηγός πρέπει να είναι έξτρα προσεκτικός πριν την οποιαδήποτε αλλαγή πορείας. Είναι προτιμότερο να ειδοποιεί αρκετά νωρίτερα με τη χρήση του φλας για την αλλαγή πορείας. Ένας έμπειρος οδηγός θα καταλάβει την πρόθεσή του και θα προβεί στις απαραίτητες κινήσεις για να αποφευχθεί το ατύχημα.

Ηλεκτρικό πατίνι: Οδηγώντας με ασφάλεια στην πόλη

Η τεχνολογία μειώνει το «τυφλό σημείο»;

Η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων έχει προχωρήσει αρκετά και ενισχύει την οδική ασφάλεια. Μεταξύ άλλων τεχνολογιών οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τεχνολογία «ανίχνευσης τυφλού σημείου». Το εν λόγω σύστημα το συμπληρώνει ένα ακόμη, με την ονομασία «αποφυγής σύγκρουσης νεκρής γωνίας με πέδηση».

Οι περισσότερες εταιρείες ονομάζουν το σύστημα «BLIS» και ενσωματώνουν μαζί το «Lane Keep Assist». Αυτό ανιχνεύει οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας.

Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο, τότε το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει από το να αλλάξει λωρίδα. Παράλληλά ενεργοποιεί τη σχετική ένδειξη πάνω στο κρύσταλλο του καθρέπτη.

Και κάπως έτσι το «τυφλό σημείο» είναι αρκετά πιο… ορατό.

abb_img