Η BYD, ο απόλυτος κυρίαρχος της κινεζικής αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, ρίχνει «βόμβα» προσφορών, λανσάροντας εντυπωσιακές εκπτώσεις έως 21%, στα μοντέλα των σειρών Dynasty και Ocean. Η καμπάνια θα διαρκέσει έως τα τέλη Ιουνίου και ήδη έχει ταρακουνήσει ολόκληρη την αγορά, αναγκάζοντας άλλες μεγάλες εταιρείες, να απαντήσουν με δικές τους γενναίες μειώσεις.
Μεταξύ των κορυφαίων προσφορών, ξεχωρίζει το Seagull, ένα ήδη προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς Ocean, το οποίο πλέον διατίθεται με τιμή μόλις 55.800 γιουάν (περίπου 6.800 ευρώ), δηλαδή έκπτωση 21% από την αρχική τιμή των 69.800 γιουάν. Το μοντέλο αυτό αποτελεί και τη βάση για το Dolphin Surf, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Ευρώπη.
Στη σειρά Dynasty, το plug-in υβριδικό Qin Plus DM-i πωλείται πλέον από 63.800 γιουάν (περίπου 7.800 ευρώ), σημαντικά χαμηλότερα από την αρχική τιμή των 79.800 γιουάν, εξασφαλίζοντας επίσης έκπτωση κοντά στο 21%.
Σύμφωνα με αναλυτές της Deutsche Bank, η BYD αποφάσισε αυτή την κίνηση για να απορροφήσει τα αποθέματα, που έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα στους αντιπροσώπους της. Η πίεση για εκκαθάριση αποθεμάτων, φαίνεται πως υπερτερεί της σταθερότητας στο χρηματιστήριο, με τις μετοχές της BYD, να παρουσιάζουν πτώση σε Χονγκ Κονγκ και Σεντζέν μετά την ανακοίνωση.
Η καταιγίδα εκπτώσεων δεν άργησε να επεκταθεί:
IM Motors προσφέρει το ηλεκτρικό SUV LS6 με έκπτωση 45.000 γιουάν (σχεδόν 5.500 ευρώ), φτάνοντας τα 194.900 γιουάν.
Η Leapmotor ρίχνει την τιμή του SUV C11 από 148.800 σε 103.800 γιουάν, πάνω από 30% φθηνότερα, ενώ και το μεγαλύτερο C16 EREV προσφέρεται με 28% έκπτωση.
Λίγο αργότερα, και η Geely Galaxy απάντησε με εκπτώσεις έως 18%, μειώνοντας το μικρό μοντέλο Xingyuan στα 59.800 γιουάν.
Όλα δείχνουν πως η κίνηση της BYD, ενδέχεται να αποτελέσει το έναυσμα για έναν νέο «πόλεμο τιμών» στην κινεζική αγορά EV. Παρόμοια κατάσταση είχε προκληθεί και το 2023, όταν η Tesla ξεκίνησε έναν γύρο επιθετικών μειώσεων. Τώρα, ωστόσο, ο ανταγωνισμός αγγίζει και την κατηγορία των φθηνότερων οχημάτων, δημιουργώντας πρωτόγνωρη πίεση, σε όλους τους κατασκευαστές.
Δείτε ακόμα: Η BYD πάει «τρένο» – Ξεπέρασε την Tesla στην Ευρώπη!
Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να μην συμμετάσχουν σε αυτό τον αγώνα επιβίωσης, προτιμώντας να διαφυλάξουν τα περιθώρια κέρδους τους, ακόμη κι αν αυτό οδηγήσει σε μείωση πωλήσεων, βραχυπρόθεσμα.
Το μόνο σίγουρο είναι, ότι οι Κινέζοι καταναλωτές βγαίνουν προσωρινά κερδισμένοι, ενώ η παγκόσμια αγορά EV, παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις εξελίξεις.
Πηγή: cnevpost.com