Polestar 3: Με μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα

Στην αναζήτηση της απόδοσης και της βιώσιμης κινητικότητα, το Polestar 3 μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα στον κύκλο ζωής του.

Ακούστε το άρθρο

Στην αναζήτηση της απόδοσης και της βιώσιμης κινητικότητα, το Polestar 3 μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα σε 24,7 tCO₂e. Με τη μείωση των εκπομπών αλουμινίου και μπαταριών.

Η Polestar δημιουργεί αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μινιμαλιστικό σχεδιασμό, τεχνολογικές καινοτομίες και βιώσιμες λύσεις. Που κάνουν τα αυτοκίνητα της «πράσινα» και επιθυμητά ταυτόχρονα. Έτσι το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα από την αρχή μέχρι το τέλος της κατασκευής του Polestar 3, είναι χαμηλότερο από εκείνο του μικρότερου Polestar 2. Είναι στα 24,7 tCO2e ενώ του Polestar 2 είναι στα 26,1 tCO2e. Απόδειξη ότι ακόμα και τα μεγάλα SUV μπορούν έχουν χαμηλές επιπτώσεις στο κλίμα.

Προέλευση εκπομπών άνθρακα

Το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έρχεται από την επεξεργασία διαφόρων υλικών με αλουμίνιο ή χάλυβα. Καθώς και από τις μπαταρίες. Η Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) για το Polestar 3 δείχνει ότι η παραγωγή και η επεξεργασία υλικών φέρνουν το 68% του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα. Με το αλουμίνιο να αντιπροσωπεύει το 24%, το σίδηρο και το χάλυβα 17% και η παραγωγή μονάδων μπαταριών 24%.

Η έρευνα της Polestar στοχεύει στην εφαρμογή και υποστήριξη νέων λύσεων προς αυτή την κατεύθυνση. Στις σημερινές λύσεις είναι η αγορά αλουμινίου με παραγωγή από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Ενώ οι νέες λύσεις έχουν σχέση με ηλεκτρονικά, ελαστικά και θερμοπλαστικά υλικά.

Η προσέγγιση για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου για το Polestar 3 πήρε διδάγματα από τις μειώσεις του αποτυπώματος άνθρακα του Polestar 2. Ως αποτέλεσμα, το 81% της συνολικής μάζας παραγωγής αλουμινίου του Polestar 3, η παραγωγή μονάδων κυψελών μπαταρίας Li-ion καθώς και η παραγωγή ανοδικού και καθοδικού υλικού χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμη ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο, οι εκπομπές είναι κατά 8,5 tCO2e λιγότερες.

Polestar 3: Έναρξη παραγωγής στην Κίνα

Αρχικά το μοντέλο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην Κίνα. Ενώ η πρόσθετη παραγωγή θα αρχίσει στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, στα μέσα του 2024. Και τα δύο εργοστάσια κατασκευής χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμη ενέργεια. Μάλιστα θα γίνει μια ξεχωριστή Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής για τα αυτοκίνητα από αυτό το  εργοστάσιο.

Η Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA)

Η Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) παρέχει πλήρη διαφάνεια για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Η LCA υπολογίστηκε χρησιμοποιώντας τρεις διαφορετικές μειώσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Και μια απόσταση οδήγησης 200.000 χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Η μεθοδολογία για την αξιολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη φάση χρήσης είναι σύγχρονη. Και περιλαμβάνει πλέον πιο ρεαλιστικά σενάρια από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA). Τα οποία λαμβάνουν υπόψη αυξημένα ποσοστά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Υπογραμμίζοντας τη δυνατότητά τους για μείωση των εκπομπών αερίων του αυτοκινήτου κατά τη φάση χρήσης. Για πρώτη φορά σε οποιαδήποτε Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής της Polestar, γίνετια υπολογισμός και της συντήρησης του οχήματος. Ο συνολικός άνθρακας στη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου είναι μεταξύ 28,5 – 44,5 tCO2e. Ανάλογα με την ηλεκτρική ενέργεια της φόρτισης.

Η Έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής έγινε σύμφωνα με το πρότυπο ISO 14067:2018. Και με έλεγχο από την παγκόσμια στρατηγική, περιβαλλοντική και μηχανική εταιρεία Ricardo plc.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

abb_img