Η πορεία της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρωπαική ήπειρο, κατέγραψε θετικό πρόσημο +4% στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Πιο αναλυτικά την περίοδο Ιανουάριο με Ιούνιο του 2024 στην Ευρώπη των 28 μελών, καταγράφηκαν 6.847.842 νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.559.213 την ίδια περίοδο το 2023.
οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κινεζικές εταιρείες, ανήλθαν συνολικά σε 70.000 μονάδες. Αυτό δείχνει μια αύξηση της τάξης του 26% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Επίσης οι κινέζοι κατασκευαστές σε ότι αφορά τις πωλήσεις BEV αύξησαν τις πωλήσεις τους από 5,97% σε 7,37% μέχρι τα μέσα της χρονιάς που διανύουμε.
Η BYD κατέγραψε πωλήσεις 17.000 μονάδων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 14.000 περισσότερα σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Στην πραγματικότητα, η ταχεία ανάπτυξη της BYD, της επέτρεψε να ξεπεράσει τις πωλήσεις BEV των Nissan, Smart, Toyota, Polestar, Citroen, Dacia, Ford, Mini, Porsche και Mazda. Έτσι, η BYD είναι πλέον η 16η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία BEV.
Ο όμιλος Geely ο ιδιοκτήτης των Volvo, Polestar και Lotus, αύξησε τις ηλεκτρικές πωλήσεις του κατά 52%, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες των Hyundai-Kia, Mercedes και Renault Group.
Η XPeng κατέγραψε 2.214 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με μόλις 51 το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η Great Wall Motors διπλασίασε τις πωλήσεις της φτάνοντας τις 2.123 μονάδες. Η Zeekr εξασφάλισε 821 μονάδες, ενώ η Hongqi «έπιασε» τις 366 μονάδες.
Σε ότι αφορά τα best-seller ηλεκτρικά μοντέλα, η ηγεμονία της Tesla δεν απειλείται. Το Model Y ηγείται του «rally» με 101.181 οχήματα, ακολουθούμενο από το Model 3 με 58.400 οχήματα. Στην τρίτη θέση φιγουράρει το Volvo EX30 (36.980), ενώ στην τέταρτη συναντάμε το MG4 (31.992).