Πόσο κίνδυνο πυρκαγιάς έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα;

Μια πρόσθετη μελέτη και μια αμερικανική ασφαλιστική εταιρεία, διαπίστωσαν ότι μόλις 25 από τα 100.000 EV παίρνουν φωτιά.

Ακούστε το άρθρο

Καθώς ο κόσμος συνηθίζει σε αυτό το είδος τεχνολογίας, αξίζει να καταλάβετε τα στατιστικά στοιχεία. Γιατί αυτές οι πυρκαγιές τραβούν τόση προσοχή, πώς τις αντιμετωπίζουν τα πυροσβεστικά συνεργεία και τι σημαίνει για εσάς.

Στατιστικά στοιχεία πυρκαγιάς ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο

Οι πυρκαγιές EV δεν είναι σύνηθες φαινόμενο. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πυροσβεστικής και Διάσωσης του Bedfordshire. Περίπου 1898 πυρκαγιές το 2019, προήλθαν από οχήματα βενζίνης και ντίζελ και 54 από ηλεκτρικά οχήματα.

Συγκριτικά, 1530 ανά 100.000 αυτοκίνητα ICE αντιμετωπίζουν πυρκαγιά και τα υβριδικά οχήματα διατρέχουν πολύ υψηλότερο κίνδυνο 3475 ανά 100.000​.

Γιατί οι πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων τραβούν τόση προσοχή;

Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα τραβούν την προσοχή για πολλούς λόγους. Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επίσης απίστευτα δύσκολο να σβήσουν. Νομίζεις ότι έχει τελειώσει και μετά ξεσπάνε ξανά ώρες, μέρες ή και εβδομάδες αργότερα.

Πώς αντιμετωπίζουν τα πυροσβεστικά συνεργεία τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων

Εν τω μεταξύ, η γύρω περιοχή πρέπει να ελεγχθεί, για απορριφθέντα στοιχεία μπαταρίας που θα μπορούσαν να είχαν εκτιναχθεί από την μπαταρία. Λόγω έκρηξης και να αναφλεγούν αυθόρμητα αργότερα.

Μετά τον περιορισμό, το καμένο EV πρέπει να αφαιρεθεί και να αποτεθεί σε ένα συγκρότημα μακριά από κτίρια και άλλα οχήματα. Τα πιο ριζικά βήματα περιλαμβάνουν τη βύθιση του αυτοκινήτου σε νερό, αν και όχι θαλασσινό νερό. Επειδή θα μπορούσε να απελευθερωθεί αέριο χλώριο.

Ο Paul Christensen, καθηγητής καθαρής και εφαρμοσμένης ηλεκτροχημείας είπε. «Ως κάποιος που βοήθησε τη Nissan κατά τη δημιουργία του εργοστασίου μπαταριών της. Θα είχα, αν είχα την οικονομική δυνατότητα, ένα Nissan Leaf αύριο», λέει. «Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για τα μικρά περιστατικά πυρκαγιών που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα, αλλά πρέπει να είμαστε ενήμεροι.

“Μια μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει τεράστια ποσότητα ενέργειας σε έναν πολύ μικρό χώρο. Από το 2008, η υιοθέτηση τέτοιων μπαταριών έχει ξεπεράσει την εκτίμησή μας για τους κινδύνους τους. Τρέχουμε να καλύψουμε τη διαφορά, αλλά θα το κάνουμε.”

Ως μέρος της εκστρατείας του για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τον κίνδυνο πυρκαγιάς EV μεταξύ των πρώτων ανταποκριτών. Ο Christensen έχει παρουσιάσει ενημερώσεις μέχρι στιγμής σε 30 από τις 50 πυροσβεστικές υπηρεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου. Καθώς και σε πυροσβεστικές υπηρεσίες στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.

Ξεκινά κάθε ομιλία περιγράφοντας τη δομή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου. Ένα κομμάτι αλουμινίου, που ονομάζεται κάθοδος, είναι επικαλυμμένο με μελάνι μικτού οξειδίου μετάλλου.

Συνεργάζεται με μια φέτα χαλκού επικαλυμμένη με γραφίτη που ονομάζεται άνοδος. Ανάμεσά τους υπάρχει ένας εύθραυστος, διάτρητος πλαστικός διαχωριστής εμποτισμένος σε οργανικό διαλύτη. Που περιέχει μια μικρή ποσότητα πρόσθετων των οποίων η ταυτότητα είναι, ανησυχητικά, γνωστή μόνο στον κατασκευαστή κυψελών.

Η κρυφή αλήθεια

Τότε ο καθηγητής δίνει το πρώτο του σοκ στο ακροατήριο των πυροσβεστών. Ένα Nissan Leaf έχει περίπου 192 κυψέλες σε 24 μονάδες. Και ένα Tesla Model S περισσότερες από 7000 σε 16 μονάδες. Αυτή είναι πολλή ενέργεια, όταν η ένδειξη ισχύος του αυτοκινήτου λέει ότι δεν έχει καμία.

Μόλις ξεκινήσει η θερμική διαφυγή, κανένα σύστημα διαχείρισης μπαταρίας ή διακόπτης κυκλώματος δεν μπορεί να το σταματήσει.

«Μια πυρκαγιά μπαταρίας μπορεί να ελεγχθεί, αλλά δεν μπορεί να σβήσει», λέει ο Christensen.

Έχει αποδείξει σε δοκιμές πώς η διάτρηση ή με άλλο τρόπο η καταστροφή μιας μπαταρίας, όπως σε μια σύγκρουση, μπορεί να προκαλέσει φωτιά. “Εάν η θήκη της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει βουλώσει, πρέπει να υποθέσετε ότι είναι επικίνδυνο”, λέει.

Οι μπαταρίες είναι γνωστό ότι πιάνουν φωτιά λόγω υπερθέρμανσης και κατά τη φόρτιση. Πιο ανησυχητικό είναι ότι μια πυρκαγιά μπαταρίας μπορεί να εκραγεί αυθόρμητα.  Ενώ η μόλυνση ακόμη και ενός μόνο στοιχείου κατά την κατασκευή του, είναι μια πιθανή εξήγηση.

«Ακόμη και οι πιο έμπειροι και προσεκτικοί κατασκευαστές, έχουν ελαττωματικές ηλεκτρικές κυψέλες. Που περνούν από τα πολύ προσεκτικά συστήματα ποιοτικού ελέγχου τους», λέει ο Christensen. Η φλόγα της μπαταρίας, είναι σαν φυσητήρας που θα ανάψει γρήγορα οτιδήποτε στο πέρασμά της.

Πηγή: Autocar

 

 

abb_img