«Ψήνεται» ο ηλεκτρικός «Φορτιστής»!

Το Daytona SRT, θα έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt, που ονομάζεται Banshee. Η Dodge ισχυρίζεται ότι θα είναι πιο γρήγορο από ένα Hellcat!

Ακούστε το άρθρο

Φαίνεται ότι οι μέρες των περήφανων αμερικανικών «μυϊκών» αυτοκινήτων με δυνατούς κινητήρες V-8 και άγριες εξατμίσεις θα περάσουν σύντομα στο παρελθόν. Το νέο Dodge Charger Daytona SRT Concept, είναι ένα ηλεκτρικό κουπέ επιδόσεων, που θα συνεχίσει την παράτολμη κληρονομιά της Dodge και στην ηλεκτροκίνηση.

Η καρδιά του Daytona SRT, είναι η ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800 volt που έχει βαφτιστεί Banshee. Αυτή είναι η διπλάσια τάση από την αρχιτεκτονική των 400 volt που χρησιμοποιείται από πολλά άλλα EV και επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση, καλύτερη ψύξη για τους ηλεκτρικούς κινητήρες και ελαφρύτερη καλωδίωση.

Μολονότι η Dodge δεν έχει κοινοποιήσει ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με τις επιδόσεις ή το σύστημα μετάδοσης της κίνησης για το πρότζεκτ αυτό, ισχυρίζεται ότι το Daytona SRT, θα είναι ταχύτερο από τα «ξαδέρφια» του, με κινητήρα Hellcat V-8, σε όλο το φάσμα της απόδοσης. Υποθέτουμε ότι αυτό σημαίνει τόσο επιτάχυνση όσο και τελική ταχύτητα.

Ένα κουμπί push-to-pass που ονομάζεται PowerShot, θα παρέχει μια προσωρινή ώθηση ισχύος. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του που κινείται με καύσιμο και με την κίνηση στους πίσω τροχούς, το Daytona SRT θα είναι τετρακίνητο. Θα έχει επίσης εξαπίστονα φρένα και σίγουρα θα ενσωματωθεί και η ανακτητική πέδηση.

Για να δώσει στους οδηγούς την αίσθηση των ιδιαίτερων σημείων αλλαγής των ταχυτήτων, η Dodge χάρισε στο Daytona SRT ένα κιβώτιο πολλαπλών ταχυτήτων. Αν και δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα, φαίνεται πιθανό ότι το Daytona SRT θα χρησιμοποιεί κιβώτιο δύο ταχυτήτων για βελτιωμένη επιτάχυνση και απόδοση.

Το Daytona SRT δεν είναι επίσης το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απομακρύνεται από τα παραδοσιακά συστήματα άμεσης οδήγησης. Ωστόσο, η πιο μοναδική πτυχή του Daytona SRT είναι η εξάτμισή του.

Η Dodge μπορεί να μην βρήκε τρόπο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να αντιγράψει τον θόρυβο ενός σπορ κινητήρα καυσίμου, αλλά σχεδίασε την Fratzonic Chambered Exhaust, για να ενισχύσει τους ηλεκτρικούς κινητήρες με έναν σπορ ήχο των 126 ντεσιμπέλ, που αρμόζει και «κουμπώνει» ιδανικά στο σήμα SRT. Το όνομα «Fratzonic» είναι μια παραλλαγή του Fratzog, το ονοματεπώνυμο που δόθηκε στο λογότυπο που εμφανιζόταν στα Dodge muscle cars τις δεκαετίες του ’60 και του ’70. 

Έσω – ‘Εξω

Εμπνευσμένο από το ψηλό φτερό του αρχικού Charger Daytona του 1969, του πρώτου οχήματος της NASCAR που έφτασε τα 320 χλμ/ώρα, το Daytona SRT έχει ένα μπροστινό άνοιγμα που ονομάζεται R-Wing. Το R-Wing προορίζεται για να παρέχει καλύτερη αεροδυναμική και να βελτιώνει την κάθετη δύναμη, υποβοηθούμενη από τέσσερις εισαγωγές στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Το υπόλοιπο εξωτερικό, που υποδηλώνει την καλλίγραμμη σιλουέτα του αρχικού Charger, βασίζεται σε ομαλές γραμμές με σπορ αισθητική, αν και τα μπροστινά και πίσω φώτα και το συνολικό προφίλ του Daytona SRT είναι ξεκάθαρα μια εξέλιξη του τρέχοντος Charger και Challenger.

Παρά την αδιαμφισβήτητη έμφαση στην απόδοση και στην ιπποδύναμη, το Daytona SRT στοχεύει να είναι και κάπως πρακτικό. Το εσωτερικό φαίνεται κομψό και μοντέρνο και η σχεδίαση hatchback με αναδιπλούμενα επίπεδα πίσω καθίσματα, θα πρέπει να παρέχει άφθονο χώρο φόρτωσης. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και στις δύο πλευρές του τετραγωνισμένου τιμονιού, ελέγχουν τη λειτουργία PowerShot και επιλέγουν έναν από τους πολλαπλούς τρόπους οδήγησης του Daytona SRT.

 

abb_img