Η Pyka είναι ένας κατασκευαστής αεροσκαφών με έδρα το Όκλαντ των ΗΠΑ, ο οποίος παρουσίασε μία μοναδική κατασκευή. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στο Pelican Cargo, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος–φορτηγό, το οποίο είναι αυτόνομο. Προφανώς, αποτελεί τον μοναδικό και μεγαλύτερο αερομεταφορέα μηδενικών εκπομπών μέχρι σήμερα.
Βέβαια, είναι ένα μικρού μεγέθους αεροσκάφος, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν οι εταιρείες. Όμως, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι ιδανικό για μικρές αποστάσεις και για προσγειώσεις ή απογειώσεις σε ανώμαλο έδαφος. Επιπλέον, είναι μία άκρως οικονομική και βιώσιμη επιλογή σε σχέση με τις σημερινές αερομεταφορές.
Έτοιμη για… απογείωση η Stellantis!
Τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά του Pyka Pelican Cargo
Βασικά, από την στιγμή που μιλάμε για αεροπλάνο–φορτηγό, θα πρέπει επικεντρωθούμε στο ωφέλιμο βάρος φορτίου που φτάνει τα 181 κιλά. Επίσης, το φορτίο που μεταφέρει μπορεί να έχει ως μέγιστο όγκο τα 1,87 κυβικά μέτρα. Από πλευράς εμβέλειας, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το Pelican Cargo μπορεί να πετάξει για αποστάσεις έως και 320 χιλιόμετρα, με μία φόρτιση.
Ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Pelican Cargo είναι οι ελάχιστες απαιτήσεις του σε διαθέσιμο μήκος αεροδιαδρόμου. Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό αεροσκάφος μπορεί να κινηθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σε χαλίκι, χώμα, γρασίδι ή πλακόστρωτη επιφάνεια για μόλις 183 μέτρα. Επιπλέον, μπορεί να πετάξει με ταχύτητες από 110 έως 150 χλμ./ώρα.
H Heart Aerospace επιλέγει τη Siemens για τα ηλεκτρικά της αεροσκάφη
Το Pelican Cargo διαθέτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, το οποίο αποτελούν 4 ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική ισχύ 100 kW (135 ίπποι). Στο σύστημα δίνει ενέργεια μία μπαταρία με χωρητικότητα 50 kWh, με χρόνο επαναφόρτισης περίπου μία ώρα.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η χρήση της αυτόνομης πτήσης του αεροσκάφους είναι μία σχετικά εύκολη διαδικασία, με την ανάλογη εκπαίδευση. Επιπλέον, αναφέρει ότι προσφέρει πλεονάζουσα πρόωση, αλλά και ένα πλήρες πακέτο αισθητήρων και χειριστηρίων. Μάλιστα, είναι κατάλληλο για νυχτερινές πτήσεις καθώς χρησιμοποιεί σύστημα πλοήγησης σε συνεργασία με αισθητήρες λέιζερ.
Το αεροπλάνο της H2FLY στον αέρα με υγρό υδρογόνο!
Η πορεία της εταιρείας μέχρι το τελικό σχέδιο
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2017 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Michael Norcia, στο γκαράζ των γονιών του. Η βασική σκέψη του ήταν να κατασκευάσει ένα αυτόνομο ψεκαστικό αεροσκάφος καλλιεργειών. Όμως, μετά τη λήψη 3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2018 μέσω επενδυτών, ξεκίνησε ο σχεδιασμός του πρώτου προϊόντος της, του Egret.
Τον Μάιο του 2019, το Egret πιστοποιήθηκε για εμπορική λειτουργία από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Νέας Ζηλανδίας. Έτσι, η Pyka εξασφάλισε επιπλέον 8 εκατομμύρια δολάρια και συνέχισε στο σχεδιασμό του Pelican, ως ψεκαστικό.
Μάλιστα, το αεροσκάφος «εργάστηκε» στην Κόστα Ρίκα, ψεκάζοντας μπανανόδεντρα. Τέλος, η επιτυχία του ψεκαστικού Pelican έδωσε την ιδέα της παραλλαγής του, αυτή ενός φορτηγού–αεροσκάφους Cargo.
Δείτε το Pyka Pelican Cargo σε δράση: