Roboat: Το Άμστερνταμ ερευνά τις δυνατότητες των αυτόνομων ηλεκτρικών σκαφών

Ακούστε το άρθρο

Στην περίπτωση των Roboats, η τεχνολογία αιχμής μας κάνει να οραματιζόμαστε το Άμστερνταμ, αλλά και κάθε μελλοντική πόλη, με διαφορετική όψη, νέες δυνατότητες και σεβασμό στο περιβάλλον.

Το Roboat πρόκειται για το αποτέλεσμα ενός πενταετούς ερευνητικού προγράμματος μεταξύ του Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions  και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης  για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο αυτόνομου στόλου σκαφών για το Άμστερνταμ.

Στην ουσία ερευνάται η προοπτική που έχει η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης στο νερό και πως θα μπορούσε να μετατρέψει τις πόλεις.

Tα Roboats έχουν μήκος τέσσερα μέτρα και βοηθούν στη διευθέτηση διάφορων διαδικασιών όπως είναι η συλλογή των σκουπιδιών, η μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών.
Τα κανάλια του Άμστερνταμ χρησιμοποιούνταν για μετακινήσεις και μεταφορές πολύ πριν τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης κάνουν την εμφάνιση τους στους στενούς δρόμους της πόλης.
Τώρα όμως το Roboat ιχνηλατεί “τον δρόμο” για μετακινήσεις και μεταφορές μέσω νερού  χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.
Roboat 2
Ο επικεφαλής του συγκεκριμένου προγράμματος καινοτομίας, Stephan van Dijk, δήλωσε χαρακτηριστικά “Ένα πολύ κοινό θέμα στις λειτουργίες ενός λιμανιού είναι πολυπλοκότητα που δημιουργείται από την ύπαρξη πολλών σκαφών και πλοίων αλλά και από τις πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους αποβάθρες. Τα αυτόνομα συστήματα σε αυτήν την περίπτωση μπορούν να δώσουν λύσεις και να προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια επί 24ωρου βάσεως”.
Τα Roboats θα έχουν την δυνατότητα να ελίσσονται αυτόνομα ανάμεσα από ιδιωτικά σκάφη και σκάφη που μεταφέρουν τουρίστες, κάτι που αποτελεί την καθημερινή “κίνηση” των καναλιών του Άμστερνταμ.

Roboat 3

Επίσης πλέουν με 4 μίλια την ώρα και η αυτονομία τους μπορεί να διαρκέσει από 12-24 ώρες ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας τους, αλλά και το βάρος που μεταφέρουν.

Λειτουργούν μέσω ενός απομακρυσμένου υπολογιστή που επεξεργάζεται δεδομένα που συλλέγονται από κάμερες και αισθητήρες που είναι ικανά να σκανάρουν μία περιοχή εντοπίζοντας σταθερά και κινούμενα αντικείμενα.

Έτσι έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται σε διάφορες συνθήκες πλεύσης, ενώ μπορούν χρησιμοποιηθούν για πολλαπλούς σκοπούς όπως το να μεταφέρουν εμπορεύματα ή εργάτες, μεταξύ άλλων.

Η τελειοποίηση του συστήματος τους θα χρειαστεί περίπου δύο με τέσσερα χρόνια, κυρίως για να υπάρχει σιγουριά ως προς το επίπεδο της ασφάλειάς τους σε οποιαδήποτε συνθήκη μπορεί να προκύψει μέσα στα κανάλια.

abb_img