Audi RS7 ΑΒΤ 1000 PS: Μια κατηγορία απο μόνο του!

Συνδυάζοντας τις ιδιότητες ενός κουπέ, σεντάν και αβάντ, η έκδοση Legasy Edition της ΑΒΤ για το Audi RS7, τα έχει όλα στον υπερθετικό βαθμό!

Ακούστε το άρθρο

Το καλό πάντα έχει περιθώρια να γίνει αξιόπιστα καλύτερο, πόσο μάλλον όταν ο «δράστης» χαίρει της αναγνώρισης της «μαμά» εταιρείας. Ενώ τους πιάνει όλους στον ύπνο με μια κεραυνοβόλα επίθεση αιθανόλης! 

Για όσους λοιπόν «διαστροφικούς» ιδιοκτήτες – οδηγούς, δεν βολεύονται απο τα 600 άλογα του κινητήρα που είναι ο ίδιος V8 των 4,0 λίτρων από το RS6 Avant. Η ΑΒΤ με μια κεραυνοβόλα επίθεση Blitzkrieg, ανέβασε την απόδοσή του στα 1000 άλογα με 115 κιλά ροπής. 35 κιλά  περισσότερα απο τα «μαμά» 80! Έτσι γιατί μπορεί!

Δυό καρδιές στο «στήθος» του!

Οι τεχνικοί στα άδυτα της ΑΒΤ, προχώρησαν σε μια καινοτόμο και σύνθετη μετατροπή στον εργοστασιακό κινητήρα του RS7. Ετσι το μοτέρ λύθηκε στα εξ ών συνετέθη, για μια εκτεταμένη αναβάθμιση αντοχής όλων σχεδόν των μηχανικών μερών. Ενώ περιφερειακά έγινε προσθήκη ορισμένων έξτρα συστημάτων απόδοσης.

Η αρχή έγινε απο τα «εντόσθια», όπου τοποθετήθηκαν νέες ενισχυμένες μπιέλες και νέα σφυρήλατα έμβολα της ΑΒΤ. Που διαθέτουν ενισχυμένους πείρους εμβόλου, έτσι ώστε να αντέξουν τα αυξημένα φορτία. Ταυτόχρονα μειώθηκε και η συμπίεση για καλύτερη ασφάλεια. Στη συνέχεια ξανασχεδιάστηκε το σύστημα εισαγωγής απο ανθρακόνηματα. Το οποίο πλέον διαθέτει διευρυμένες εισαγωγές αέρα στα τούρμπο.

Αυτά τροποποιήθηκαν με την σειρά τους, διαθέτοντας πλέον μεγαλύτερες φτερωτές στους συμπιεστές και προσαρμοσμένα ειδικά ρουλεμάν. Κατόπιν τοποθετήθηκαν νέα ιντερκούλερ στην μπροστινή ποδιά, με μεγαλύτερες σε άνοιγμα εισαγωγές αέρα. Τροποποιήθηκε επίσης ο αισθητήρας πίεσης, για μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης τα 4 bar, ενω τοποθετήθηκε και ένα έξτρα ψυγείο λαδιού.

Το κερασάκι στην «τούρτα», αποτελεί το έμμεσο σύστημα εγχυσης νερού με αιθανόλη στις πεταλούδες γκαζιού (IWE ή IWI). Το οποίο διαθέτει δικό του ρεζερβουάρ με δικό του «λαιμό» πλήρωσης. Δίπλα απο τον λαιμό πλήρωσης του καυσίμου, που για την απόδοση των 1000 ίππων, θα πρέπει να έχει οπωσδήποτε 102 οκτάνια.

Διαφορετικά η απόδοση με 98άρα βενζίνη πέφτει στους 940 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις με την ενεργοποίηση της έγχυσης αιθανόλης – νερού. Στη συνέχεια της μετατροπής, την σκυτάλη πήρε το σύστημα εξαγωγής. Όπου τοποθετήθηκε νέος περισσότερο ελεύθερος καταλύτης με απόδοση 400 cpsi και OPF.  Καθώς επίσης και ξανασχεδιασμένο απο την αρχή καινούργιο σύστημα εξάτμισης.

Για να δουλέψουν τώρα αρμονικά όλα τα παραπάνω, έγινε ολική επαναχαρτογράφηση στο σύστημα της ηλεκτρονικής διαχείρισης της μονάδας ελέγχου. Με την προσθήκη νέων δεδομένων απο την ομάδα της ΑΒΤ.

Τεχνολογία Έμμεσης Έγχυση Νερού – Αιθανόλης

Η προηγμένη τεχνολογία έμμεση έγχυση νερού – αιθανόλης, παίζει πολύ βασικό ρόλο για την έκρηξη της ισχύος απο τους 600 στους 1.000 ίππους. Το μίγμα νερού αιθανόλης, εγχέεται στις πεταλούδες, ψύχοντας περαιτέρω τον αέρα που έχει ήδη προψυχθεί στο ιντερκούλερ. Αυτό το σύστημα ψύξης, ελέγχεται από μια πρόσθετη μονάδα ελέγχου, της ABT, η οποία αλληλεπιδρά με το AEC.

Ακριβείς πληροφορίες, π.χ. σχετικά με το επίπεδο πλήρωσης της βοηθητικής δεξαμενής ή την κατάσταση ενεργοποίησης, είναι διαθέσιμες μέσω της εφαρμογής MyABT που διαθέτει η εταιρεία. Το σύστημα ενεργοποιείται πατώντας το κουμπί RS για 1 δευτερόλεπτο, ενώ το όχημα βρίσκεται σε μία από τις δύο λειτουργίες RS. Αυτό επιβεβαιώνει στον οδηγό ότι το καύσιμο των 102 οκτανίων είναι διαθέσιμο στον κινητήρα. 

Η εγχυση παρέχεται μέσω μια ξεχωριστής δεξαμενής 15 λίτρων στο «πηγαδάκι» του πορτ παγκάζ. Η οποία γεμίζεται μέσω ενός βοηθητικού λαιμού πλήρωσης που βρίσκεται δίπλα στον λαιμό πλήρωσης του κανονικού ανεφοδιασμού. Στην ιδανική περίπτωση, η κατανάλωση του υγρού αιθανόλης IWI, ανέρχεται σε 0,5 λίτρα στα 100 χλμ!

Επιδόσεις

Το «κόλπο γκρόσσο» της ΑΒΤ στο Audi RS7 για την απόδοση των 1000 ίππων, έγινε με στόχο τις δραστικά βελτιωμένες επιδόσεις. Έτσι με την χρήση του συστήματος νερού και αιθανόλης, το «τέρας» χρειάζεται 3” για τα 0 -100 (εργοστασιακά 3,5”). Ακόμα 5,4” για τα 100 – 200 χλμ (εργοστασιακά 8,5”). Και 12,8” για τα 200 – 300 χλμ (εργοστασιακά 37,5”). Ενώ για τα 0 – 300 απο στάση, το «πoυσσαρισμένο» RS7 θέλει μόνο 21,2” (εργοστασιακά 49,5”), Αποδεικνύοντας στην πράξη με την γλώσσα των αριθμών, ότι οι άνθρωποι της ΑΒΤ πραγματικά ξεπέρασαν τους ευατούς τους!

abb_img