Ρυμούλκηση με EV: τι πρέπει να ξέρουμε

Ένα από τα πιο καυτά θέματα για τους υποψήφιους αγοραστές EV, είναι αν ένα ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, μπορεί να ρυμουλκήσει αποτελεσματικά.

Ακούστε το άρθρο

Είναι αλήθεια, ότι η ρυμούλκηση μπορεί να επηρεάσει την απόδοση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), επιβαρύνοντας τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Συμβαίνει όμως το ίδιο και για τα ηλεκτρικά οχήματα;

Για τους σημερινούς και τους υποψήφιους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ρυμούλκηση με EV, δεν είναι μια κατάσταση που ταιριάζει σε όλους. Ας δούμε πώς η ρυμούλκηση επηρεάζει την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και πώς μπορείτε να προσδιορίσετε εάν το ηλεκτρικό σας όχημα μπορεί να ρυμουλκήσει, όπως και εάν οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να χειριστεί τον ίδιο φόρτο εργασίας, με ένα αντίστοιχο ICE.

Πώς ξέρετε αν το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο μπορεί να ρυμουλκήσει;

Τα περισσότερα μεγαλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορούν πράγματι να ρυμουλκούν. Για να προσδιορίσετε πόσο βάρος μπορεί να ρυμουλκήσει το ηλεκτρικό σας όχημα, ανατρέξτε στη βαθμολογία ρυμούλκησης στο εγχειρίδιο κατόχου, ή στον ιστότοπο του κατασκευαστή.

Εν τω μεταξύ, ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν αξιολογούνται καθόλου για ρυμούλκηση. Όπως τα οχήματα ICE, τα πιο σπορ EV, έχουν μικρή ή ανύπαρκτη βαθμολογία ρυμούλκησης, συχνά επειδή δεν μπορούν να αντέξουν το επιπλέον βάρος στο πλαίσιο/υποπλαίσιό τους, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής τους μπορεί να υπερφορτωθούν από τη ρυμούλκηση, ή απλώς δεν έχουν το χώρο για κοτσαδόρο.

Εάν ο κατασκευαστής του οχήματος δεν έχει καθορίσει τη μέγιστη μάζα ρυμούλκησης, η μέγιστη μάζα ρυμούλκησης είναι μιάμιση φορά τη μάζα χωρίς φορτίο, του ρυμουλκούμενου οχήματος που φρενάρει, ή το μέγιστο 750 kg, εάν το ρυμουλκούμενο δεν έχει φρένα. Ωστόσο, πρέπει να λάβετε υπόψη το φορτίο του κοτσαδόρου όταν δεν έχετε καθορισμένη βαθμολογία ρυμούλκησης. 

Κοιτάζοντας το Tesla Model 3, για παράδειγμα, δεν έχει καθορισμένη βαθμολογία ρυμούλκησης, αλλά διαφημίζεται ότι μεταφέρει 55 κιλά κατακόρυφου βάρους, όπως μια σχάρα ποδηλάτου, με ικανότητα ρυμούλκησης 750 κιλά. Οι βαθμολογίες ρυμούλκησης, καθορίζονται από διάφορους παράγοντες. Οι κατασκευαστές υποβάλουν τα οχήματα σε διάφορες δοκιμές, που περιστρέφονται γύρω από την ισχύ εξόδου του οχήματος, τη ροπή, την αντοχή του άξονα, την αντοχή του πλαισίου και την ικανότητα πέδησης.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, θα εκδώσουν δύο διαφορετικούς αριθμούς, όσον αφορά την ικανότητα ρυμούλκησης: φρένο και χωρίς φρένο. Αυτό αναφέρεται στο εάν το τρέιλερ έχει τα δικά του φρένα, ή βασίζεται στο αυτοκίνητο για να σταματήσει. Είναι επίσης σημαντικό, να σημειωθεί ότι η ικανότητα ρυμούλκησης, περιλαμβάνει το βάρος του τρέιλερ και όχι μόνο το ωφέλιμο φορτίο. Θα πρέπει πάντα να ρυμουλκείτε 10 τοις εκατό κάτω από το όριο, για να προβλέψετε τα μετατοπισμένα φορτία και τους λανθασμένους υπολογισμούς.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ρυμούλκησης με ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Το υπέροχο με τα ηλεκτρικά οχήματα, είναι ότι έχουν ένα σωρό ροπής, που είναι άμεσα προσβάσιμο σε σύγκριση με τα οχήματα ICE. Έχοντας όλη αυτή τη ροπή σε λειτουργία, αμέσως σημαίνει ότι δεν υπάρχει υστέρηση στη μέγιστη ισχύ έλξης, όπως θα κάνατε όταν ένα ICE πρέπει να συγκεντρώσει ταχύτητα. Η έλλειψη κινητών μερών, καθώς δεν λειτουργούν με κιβώτιο ταχυτήτων, προσθέτει επίσης ένα άλλο επίπεδο πλεονεκτημάτων για τα EV, όταν πρόκειται για να τραβήξουν βάρος, καθώς υπάρχει λιγότερη πίεση στη γραμμή μετάδοσης κίνησης.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα της ρυμούλκησης με ηλεκτρικό αυτοκίνητο; 

Όπως και τα οχήματα ICE, η ρυμούλκηση μεγάλου βάρους, θα αλλάξει δραματικά την εμβέλεια του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου, γνωστό και ως την απόσταση που μπορείτε να διανύσετε με μία μόνο φόρτιση. Η πρόσθετη καταπόνηση στον πίσω άξονα, σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί πολύ περισσότερη ισχύς για την κίνηση του οχήματος. Το κύριο πρόβλημα με ένα EV, είναι ότι φαίνεται να αισθάνεσαι αυτά τα αποτελέσματα πιο δραματικά. 

Σε αντίθεση με ένα όχημα ICE, που μπορεί να αλλάξει σε υψηλότερη ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα, ένα EV δεν έχει γρανάζια και με τη σειρά του, χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ όσο πιο γρήγορα πηγαίνει. Αυτό σημαίνει ότι το να ταξιδεύετε στον αυτοκινητόδρομο, όπου διατηρείτε σταθερή ταχύτητα και χρησιμοποιείτε ελάχιστα από το φρενάρισμα Regen, μπορεί να μειώσει στο μισό την αυτονομία σας.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορούν να ρυμουλκηθούν 

Τα περισσότερα τροχόσπιτα ζυγίζουν μεταξύ 2000 και 3000 κιλά, αλλά ένα μικρότερο, μπορεί να ζυγίζει έως και έναν τόνο. Οπότε ναι, είναι εφικτό να πάτε διακοπές με τροχόσπιτο με ένα EV. Επί του παρόντος, οι υψηλότερες βαθμολογίες ρυμούλκησης για ένα EV, είναι το BMW iX και το Kia EV9 και τα δύο με φρένο 2500 kg. Δεν προσφέρουν όλες αυτές οι μάρκες κοτσαδόρο που ταιριάζει στο εργοστάσιο και έτσι θα πρέπει να πάτε σε ένα αξιόπιστο κατάστημα ρυμούλκησης.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί το γεγονός, ότι ένας κοτσαδόρος που λέει ότι μπορεί να υποστηρίξει 3000 κιλά δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας μπορεί να υποστηρίξει το φορτίο. Θα πρέπει πάντα να ανατρέχετε στο εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη σας και να υπολογίζετε το φορτίο σας πριν ρυμουλκήσετε. 

abb_img