Σχεδόν οι μισές Ferrari που πωλήθηκαν το 2023 ήταν υβριδικές

Το ποσοστό πωλήσεων εξηλεκτρισμέων οχημάτων της Ferrari διπλασιάστηκε το 2023, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ακούστε το άρθρο

Το ποσοστό πωλήσεων εξηλεκτρισμέων οχημάτων της Ferrari διπλασιάστηκε το 2023, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η Ferrari έγινε γνωστή με ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Μέχρι το 1982 που ο κόσμος είδε το πρώτο της υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο για χρήση στο δρόμο. την 208 GTB Turbo. Το πρώτο υβριδικό μοντέλο της ήρθε το 2013, όταν η LaFerrari τάραξε τα λιμνάζοντα νερά σε σχέση με τους κινητήρες. Φαίνεται ότι οι πωλήσεις του περασμένου έτους δικαιώνουν την στροφή της μάρκας στον εξηλεκτρισμό.

Κατά τη διάρκεια του έτους-ρεκόρ η Ferrari είχε 13.663 πωλήσεις και το 44% εξ αυτών ήταν υβριδικής τεχνολογίας. Το 2023, η Ferrari είχε τέσσερα plug-in υβριδικά και έξι συμβατικά μοντέλα στη γκάμα της. Σε σύγκριση με το 2022, το ποσοστό πωλήσεων υβριδικών διπλασιάστηκε. Λόγω της ζήτησης για τα μοντέλα όπως η 296 και SF90. Αυτή η τάση θα μπορούσε να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη υβριδική Purosangue. Προς το παρόν το SUV είναι αποκλειστικά με ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα.

Η ιταλική φίρμα σταμάτησε την παραγωγή των F8, όταν άρχισαν οι παραδόσεις της Roma Spider, το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Η Ferrari έδωσε επίσης μερικές από τις τελευταίες Portofino M πριν από την επικείμενη απόσυρση του μοντέλου. Ενόψει του 2024, έχουν επιβεβαιωθεί τρία λανσαρίσματα αυτοκινήτων. Που ίσως είναι οι αντικαταστάτες των LaFerrari και 812 Superfast, καθώς και ένα τρίτο μοντέλο για το οποίο δεν γνωρίζουμε κάτι.

Ferrari: 3 νέα αυτοκίνητα το 2024

Ενα διαφορετικό μέλλο

Το επόμενο φυσικό βήμα μετά από μια σειρά υβριδικών είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Που θα δούμε τους τελευταίους μήνες του 2025. Το μοντέλο θα βγαίνει από το “σπίτι” της Ferrari, στο Μαρανέλο. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν το 40% των ετήσιων πωλήσεων της εταιρείας. Με ένα άλλο 40% να είναι υβριδικά, αφήνοντας μόνο το 20% για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Εν τω μεταξύ, η Ferrari έχει μια γεμάτη λίστα παραγγελιών έως το τέλος του 2025. Άρα οι νέες παραγγελίες θα έχουν παράδοση το 2026. Και ίσως το νέο hypercar που θα κάνει το ντεμπούτο του αργότερα εφέτος, να είναι αμέσως sold out. Μάλιστα αν ο αντικαταστάτης της 812 Superfast διατηρήσει τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα, όπως αφήνει η μάρκα να καταλάβουμε και αυτός θα έχει μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Λογικά οι ημέρες των πολυκύλινδρων κινητήρων είναι λίγες, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων. Ωστόσο στελέχη της εταιρείας λένε ότι τα συνθετικά καύσιμα θα τους φέρουν παράταση ζωής.

Μάλιστα από το 2026, τα μονοθέσια της Ferrari στη F1 θα καίνε 100% συνθετικά καύσιμα ως μέρος της στρατηγικής της FIA «Net Zero Carbon by 2030».

Τέλος υπενθυμίζουμε ότι πλέον δεν μπορούμε να αγοράσουμε μια Maserati με κινητήριο σύστημα προέλευσης από τη Ferrari. Αφού η συμφωνία έληξε στα τέλη του 2023 και οι Maserati Ghibli 334 Ultima και Levante V8 Ultima ήταν οι τελευταίες της σύμπραξης.

Πηγή: motor1.com

 

abb_img