Ο Όμιλος Stellantis εξετάζει σοβαρά τη δημιουργία ενός νέου ευρωπαϊκού εργοστασίου μπαταριών, παρακάμπτοντας τη συμμετοχή της κοινοπραξίας Automotive Cells Company (ACC). Θυμίζουμε ότι ο διεθνής Όμιλος σχεδιάζει ήδη άλλα 3 εργοστάσια κατασκευής μπαταριών σε ερυωπαϊκό έδαφος και συγκεκριμένα στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Πιθανότερη χώρα που θα φιλοξενήσει το 4ο εργοστάσιο είναι η Ισπανία και ειδικότερα η πόλη της Σαραγόσα.
Stellantis: Παραγωγή μικρών ηλεκτρικών στην Ισπανία
Εργοστάσιο στην Ισπανία με τη συνδρομή της… CATL
Σύμφωνα με ισπανικά μέσα ενημέρωσης, η Stellantis εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας με την CATL για τη λειτουργία αυτού του εργοστασίου. Μάλιστα, μεγαλύτερη έμφαση θα υπάρξει στην παραγωγή κυττάρων LFP. Αυτό συνάδει με την πρόσφατη ανακοίνωση της Stellantis για συνεργασία με την CATL στην Ευρώπη για τις μπαταρίες LFP.
Stellantis: Συνεργασία με την CATL για νέες μπαταρίες
Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για επένδυση στο εργοστάσιο στη Σαραγόσα, που θα αγγίξει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με υποστήριξη από την κεντρική και περιφερειακή κυβέρνηση. Μέχρι στιγμής, η τελική απόφαση δεν έχει παρθεί, με τις διαπραγματεύσεις να βρίσκονται σε εξέλιξη.
Οι πολιτικοί της Ισπανίας, και δη της Αραγονίας, δείχνουν πρόθυμοι να υποστηρίξουν το εν λόγω έργο. Ωστόσο, υπάρχει κώλυμα, καθώς το ποσό που προτείνουν αυτοί δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του Stellantis.
Η Stellantis επενδύει στην Leapmotor
Ο Stellantis και το εργοστάσιο στον Καναδά
Τέλος, να σημειώσουμε ότι η Stellantis παρά τις δυσκολίες, δείχνει αποφασιστικότητα στις στρατηγικές της αποφάσεις. Αυτό φάνηκε και στην περίπτωση του Καναδά, όπου ο όμιλος έχει συνάψει συνεργασία με την LG Energy Solution για τη δημιουργία ενός gigafactory μπαταριών στο Οντάριο, ενισχύοντας τη θέση της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο του 2022, η αμερικάνικη εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή ενός εργοστασίου 45 GWh στην καναδική επαρχία του Οντάριο μαζί με την LG Energy Solution. Τον Μάιο του 2023, οι συνεχιζόμενες κατασκευαστικές εργασίες στο Windsor διακόπηκαν επειδή το εργοστάσιο μπαταριών PowerCo, λάμβανε περισσότερη χρηματοδότηση. Στη συνέχεια η συμφωνία «ήρθε» τον Ιούλιο και οι εργασίες συνέχισαν.