Στην Κρήτη με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 4WD

Ταξιδεύουμε στην μαγευτική Κρήτη, για μία διαφορετική δοκιμή παρέα με το τετρακίνητο Suzuki Vitara των 129 ίππων.

Ακούστε το άρθρο

Για το Suzuki Vitara δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Διαχρονικό SUV, με μεγάλη ιστορία και πλέον στην υβριδική εποχή του, συνεχίζει να αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή. Πόσο μάλλον στη τετρακίνητη έκδοσή του, με την οποία ανακαλύψαμε ακόμη περισσότερες ομορφιές της Κρήτης. Άλλωστε, στην Κρήτη κάθε φορά ανακαλύπτεις και κάτι καινούργιο. Μόνο η ρακή παραμένει σταθερή… αξία!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Όπως είναι γνωστό, η Suzuki έχει μεγάλη παράδοση στα 4κίνητα SUV και το Vitara είναι κυριολεκτικά η αιχμή του δόρατος. Επιπλέον, οι Ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που ενστερνίστηκαν την ήπια υβριδική τεχνολογία σε ολόκληρη τη γκάμα τους. Και αυτό είναι καλό που συνέβη, καθώς δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα για να έχει οικολογική συνείδηση, όπως πιστεύουν κάποιοι.

Στο facelift και τετρακίνητο Vitara, με το οποίο… σαλπάραμε για Κρήτη, ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά η μάσκα και τα ένθετα χρωμίου στον εμπρός προφυλακτήρα, τα φώτα τεχνολογίας LED, καθώς και οι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Επίσης στην συγκεκριμένη περίπτωση, το χρώμα του ταίριαξε ιδανικά με το μοναδικό ηλιοβασίλεμα στα Φαλάσαρνα. Και διευκόλυνε το φωτογραφικό μας… έργο.

Test Drive || Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 4WD: Πάει παντού!

Στην Κρήτη με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 4WD

Το ιδανικό εσωτερικό για οδοιπορικά

Στην καμπίνα του ιαπωνικού SUV, οι άνθρωποι της Suzuki έχουν κάνει… δουλίτσα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανθεκτικά και ποιοτικά στην πλειοψηφία τους, ενώ και η συναρμογή τους είναι εξαιρετική.

Μάλιστα, στο ανώτερο σημείο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα infotainment. Έχει εύκολο μενού και εξαιρετική ευκρίνεια.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, προφανώς το Vitara φιλοξενεί άνετα 5 άτομα με τις αποσκευές τους. Μάλιστα, ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 375 λίτρα και με μία απλή αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.120 λίτρα.

Τέλος, η ρετρό λεπτομέρεια με το αναλογικό ρολόι ανάμεσα στους 2 κεντρικούς αεραγωγούς, θα αποτελεί πάντα αγαπημένη μας πινελιά. Όπως φυσικά και η θέα, σαν αυτή στις παρακάτω φωτογραφίες. Είπαμε, η Κρήτη ταιριάζει απόλυτα με το τετρακίνητο Vitara!

Test Drive || Suzuki Across PHEV: Διδυμο-τειχο Μπλουζ!

Στην Κρήτη με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 4WD

Η υβριδική εποχή του Suzuki Vitara

Σημείο αναφοράς για το Suzuki Vitara αποτελεί και ο κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα, ο οποίος προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές CO2, υψηλότερη ροπή και σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου. Αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (γνωστή ως ISG) και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια από την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Το υβριδικό σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, ακόμη και όταν ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που συνδράμει στην υποβοήθηση του κινητήρα. Η απόδοση του αγγίζει τους 129 ίππους και η ροπή τα 235 Nm.

Το Vitara επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 131 γρ./χλμ. 

Στην πράξη και χωρίς να τηρούμε ευλαβικά το… Ευαγγέλιο του Eco Driving, η κατανάλωση που είδαμε επί κρητικού εδάφους κυμάνθηκε μεταξύ 6,5-6,7 λτ./100. χλμ., άρα αν δεν είχαμε… βαρύ πόδι, μπορούσε και καλύτερα. Για την ακρίβεια, αρκετά κοντά στην κατανάλωση, την οποία ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία. Όταν όμως έχεις να διασχίσεις την Κρήτη από το Βορρά μέχρι το Νότο και πίσω, δεν θα σκεφτείς το… καύσιμο.

Στην Ελλάδα το Suzuki Vitara Strong Hybrid!

Δώσε του οδοιπορικά εντός και εκτός δρόμου

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με το Suzuki Vitara είναι αντιληπτό ότι μπορεί να κινηθεί… παντού. Ναι OK, δεν είναι το… off road animal του παρελθόντος, αλλά είναι περισσότερο… αυτοκίνητο. Και με την τετρακίνηση μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπώς και εκτός δρόμου.

Σε γενικές γραμμές είναι ευχάριστο στον δρόμο, χάρη στον συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Στον αυτοκινητόδρομο το Vitara ανεβάζει ευχάριστα τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, ενώ παραμένει σταθερό και σε διαδρομές με στροφές. Εμείς πάντως το δοκιμάσαμε δεόντως κατεβαίνοντας προς Φραγκοκάστελλο και Σφακιά.

Test Drive || Suzuki Swace: Υβριδική πρακτικότητα!

Επιπλέον, υπό καθεστώς έντονης πίεσης, η υποστροφή δηλώνει παρούσα, ωστόσο το σύστημα τετρακίνησης AllGrip θα επιβάλλει την… τάξη με συνοπτικές διαδικασίες. Επιπλέον, η τετρακίνηση AllGrip και τα 185 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, αποτελούν εξαιρετική… παρέα για εκτός δρόμου διαδρομές, γεμάτες περιπέτεια.

Από τον περιστροφικό διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει όποια από τις τρεις επιλογές επιθυμεί (Auto, Sport και Snow), ανάλογα με το οδόστρωμα στη διαδρομή που έχει επιλέξει. Τέλος, υπάρχει και η επιλογή Lock, η οποία κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς , έτσι ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση.

Στην Κρήτη με το Suzuki Vitara 1.4Τ Hybrid 4WD

Καλοκαίρια και χειμώνες παρέα με το Suzuki Vitara

Δεν είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύουμε με το Suzuki Vitara, στην τελευταία γενιά του. Μάλιστα, έχουμε ζήσει αρκετές… περιπέτειες είτε σε χειμωνιάτικα τοπία είτε σε πιο καλοκαιρινά, όμως τίποτα δεν συγκρίνεται με τις διαδρομές της Κρήτης.

Η εναλλαγή βουνού με θάλασσα, τα άπειρα φαράγγια, οι χωματόδρομοι που οδηγούν σε εξωτικές παραλίες και όσα νέα ανακαλύπτεις σε κάθε επίσκεψή σου, δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Προφανώς, έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία στην δυτική πλευρά του νησιού και όχι άδικα.

Και είμαστε σίγουροι ότι σε αυτό συμφωνεί και το τετρακίνητο Suzuki Vitara, μετά τα 1.000+ χιλιόμετρα που διανύσαμε παρέα, απολαμβάνοντας ηλιοβασιλέματα, ρακές, γκαζόζες και… ανθούς. Μέχρι την επόμενη φορά!

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img