Το ηλεκτρικό αυτόνομο λεωφορείο έρχεται στις πόλεις της Ευρώπης, ενώ σε ορισμένα μέρη του κόσμου, η χρήση του έχει ήδη ξεκινήσει. Μία από τις νεότερες πόλεις στην οποία θα πραγματοποιηθούν δοκιμές αυτόνομων λεωφορείων είναι η Μάλαγα, στη νότια Ισπανία.
Η Μάλαγα είναι η έκτη μεγαλύτερη πόλη της Ισπανίας και είναι ένας ακμάζων τουριστικός προορισμός – τουλάχιστον πριν την πανδημία.
Σε αυτή την πόλη, ένα αυτόνομο λεωφορείο 12 μέτρων θα πραγματοποιεί έξι φορές την ημέρα ένα δρομολόγιο οκτώ χιλιόμετρων μετ ‘επιστροφής από το κέντρο της πόλης στο λιμάνι.
Το λεωφορείο έχει μέγιστη χωρητικότητα 60 επιβάτες και είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται στο περιβάλλον γύρω του. «Το λεωφορείο ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται και τι είναι γύρω του», δήλωσε ο Rafael Durban Carmona από την ισπανική εταιρεία μεταφορών Avanza, στον Guardian.
Αυτό θεωρείται ότι είναι η πρώτη σχετική δοκιμή ενός πλήρους, αυτόνομου επιβατικού λεωφορείου στην Ευρώπη. Άλλες παρόμοιες δοκιμές αφορούν μικρότερα οχήματα.
Στο τιμόνι του λεωφορείου βρίσκεται ένας οδηγός ο οποίος είναι έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή εάν προκύψει κάποιο πρόβλημα κάτι που δημιουργεί μία δικλείδα ασφαλείας για τους επιβάτες.
Η ύπαρξη του οδηγού επιβάλλεται και από τον ισπανικό νόμο, καθώς δεν επιτρέπονται ακόμα πλήρως αυτοοδηγούμενα οχήματα.
Παγκόσμιο ενδιαφέρον
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η Κίνα ανακοίνωσε νέους κανονισμούς που επιτρέπουν τη δοκιμή αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους αυτοκινητόδρομους.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία τεχνολογίας Huawei ανέπτυξε έναν χώρο δοκιμών τεσσάρων χιλιομέτρων για αυτοκινούμενα λεωφορεία. Η δοκιμαστική πίστα βρίσκεται στην πόλη Wuxi.
Ο εν λόγω χώρος διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες και κάμερες, οι οποίες επικοινωνούν απευθείας με τα οχήματα.
Η Νορβηγία είναι ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με περισσότερα από τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν εκεί το 2020 να είναι ηλεκτρικά. Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε μια δοκιμή στην πρωτεύουσα της, το Όσλο, ενός στόλου αυτόνομων μίνι λεωφορείων.
Στη Σκωτία, σε ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μ8 κοντά στο Εδιμβούργο θα εισέλθουν τα λεωφορεία αυτοοδήγησης. Σε αντίθεση με άλλα οχήματα στον πολυσύχναστο δρόμο, τα οχήματα υψηλής τεχνολογίας θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τη λωρίδα εκτάκτου ανάγκης. Όπως και τα αντίστοιχα οχήματα στη Μάλαγα, τα λεωφορεία της Σκωτίας θα έχουν οδηγούς.
Διαβάστε ακόμα: Ποιες χώρες έχουν τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (γράφημα)
Ωστόσο, αρκετές φωνές όπως αυτή του Neil Greig, Διευθυντής Πολιτικής και Έρευνας του Βρετανικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας “IAM RoadSmart”, είναι επιφυλακτικές ως προς τη χρήση της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης από αυτόνομα οχήματα, καθώς αυτή η κίνηση ενδέχεται να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε αυτή.
Πηγή: Weforum.org