SUV: Σε στροφή προς την ηλεκτροκίνηση!

Ο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων SUV που κυκλοφόρησαν το 2021 σημαίνει ότι τα SUV «εξηλεκτρίζονται» ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

Ακούστε το άρθρο

Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να αυξάνονται σταδιακά από το 2021, τα SUV ετοιμάζονται -και πρέπει- να γίνουν ηλεκτρικά.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν την σταθερή ανοδική τους πορεία. Στις μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης, όπως η Γερμανία οι πωλήσεις των EV ήταν πάνω από 34% και ακολούθησαν η Μ. Βρετανία (28%) και η Γαλλία (πάνω από 23%).

Οι παγκόσμιες πωλήσεις SUV έχουν αποδειχθεί πολύ ανθεκτικές το διάστημα της πανδημίας, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς. Πέρσι τα SUV αντιπροσώπευαν το 45% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει και για τη χώρα μας, όπου αποτελούν αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων.

Η ανάπτυξή τους συνεχίζει να είναι ισχυρή σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ινδίας και της Ευρώπης. Όμως σε ορισμένες άλλες χώρες, όπως η Κίνα, η ανάπτυξη των SUV παραμένει στάσιμη, κυρίως λόγω της μεγάλης αύξησης των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα SUV «εξηλεκτρίζονται»

SUV

Ο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων SUV που κυκλοφόρησαν το 2021 σημαίνει ότι «εξηλεκτρίζονται» ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Πέρσι, περίπου το 55% των μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ήταν SUV.

Όμως σύμφωνα με μελέτη του ενεργειακού αναλυτή της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ), Leonardo Paoli, για πρώτη φορά τα ηλεκτροκίνητα SUV κατέκτησαν ποσοστό αγοράς άνω του 50% όλης της κατηγορίας των EV. Τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 55% όλων των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το 98%, των SUV στους δρόμους σήμερα εξακολουθεί όμως να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από το 98%, των SUV στους δρόμους σήμερα εξακολουθεί να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι γνωστό ότι είναι βαρύτερα και καταναλώνουν περίπου 20% περισσότερο καύσιμο.

Η τεράστια αύξηση της δημοτικότητας τους είχε ως αποτέλεσμα μόνο το 2021 να πουληθούν 320 εκατομμύρια, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσοστό των πωλήσεων που σημείωνε η κατηγορία το 2010 (10%).

Ως εκ τούτου, τα SUV κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων αιτιών αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που σχετίζονται με την ενέργεια την τελευταία δεκαετία. Μόνο το 2021, ο παγκόσμιος στόλος τους αυξήθηκε κατά πάνω από 35 εκατομμύρια, αυξάνοντας τις ετήσιες εκπομπές κατά 120 εκατομμύρια τόνους CO2.

Για να αντισταθμιστεί η αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών από το 2010 λόγω της αύξησης του αριθμού τους, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έπρεπε να ήταν διπλάσιος.

Οι αυξημένες πωλήσεις θα μετριάσουν τις εκπομπές ρύπων

SYV

Τα καλά νέα είναι ότι οι αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισοσταθμίσουν την όλη κατάσταση, ενώ το τελευταίο διάστημα γίνεται όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια να υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Οι Έλληνες προτιμούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και B SUV

Για τον μετριασμό των εκπομπών ρύπων, θα πρέπει οι πολιτικές των κρατών να υποστηρίζουν την ταχύτερη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας κίνητρα για την έγκαιρη αντικατάσταση των παλιών που ρυπαίνουν περισσότερο.

Και αυτό γιατί εκτός από τις εκπομπές ρύπων, τα παλιά SUV αυξάνουν τη ζήτηση για τα ορυκτά καύσιμα. Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ήδη αρχίσει να εισάγουν σχετικά μέτρα, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, τα οποία έχουν επιβάλλει φόρο σε αυτοκίνητα μεγάλων διαστάσεων και υψηλών εκπομπών ρύπων όπως τα SUV.

abb_img