Η εταιρεία σταθμών ανταλλαγής μπαταριών Swobbee με έδρα το Βερολίνο συγκέντρωσε 5,9 εκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδότηση. Ο γύρος της χρηματοδότησης ηγήθηκε από τον οργανισμό EIT InnoEnergy που εντάχθηκε στη Swobbee ως στρατηγικός επενδυτής.
Η EIT InnoEnergy και ένας υφιστάμενος επενδυτής έχουν επενδύσει λίγο λιγότερο από τρία εκατομμύρια ευρώ έκαστος. Έτσι, με σύνολο των 5,9 εκατομμυρίων ευρώ, η Swobbee θέλει να επεκτείνει το δίκτυο των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών της σε όλη τη Γερμανία και σε δύο ακόμα ευρωπαϊκές χώρες.
Δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών στην Ευρώπη
Η υποστήριξη από το EIT InnoEnergy δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά θα βοηθήσει επίσης το διεθνές δίκτυο στην οικοδόμηση και κλιμάκωση των δραστηριοτήτων νέων εταιρειών πράσινης τεχνολογίας. Επίσης θα υποστηρίξει την Swobbee στην επιχειρηματική της ανάπτυξη και την είσοδο της σε νέες αγορές .
Η Jennifer Dungs, Επικεφαλής Μεταφορών και Κινητικότητας στο EIT InnoEnergy, δήλωσε: «Η μικροκινητικότητα διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μετάβαση των μεταφορών στις αστικές περιοχές. Επομένως, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών για όλους τους τύπους οχημάτων.».
Το μοντέλο αντικατάστασης μπαταριών της Sowbbee είναι ο Ταϊβανέζος πάροχος Gogoro, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα de facto πρότυπο για ανταλλάξιμες μπαταρίες για ηλεκτρικά μοτοποδήλατα.
Αρχικά, το πρότυπο αυτό λειτούργησε στην Ταϊβάν και τώρα έχει δραστηριότητα στην Κίνα και την Ινδία. Ο Thomas Duscha, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Swobbee είπε: «Το Gogoro είναι ένα μοντέλο φόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά όπως ξέρουμε, το ηλεκτρικό ποδήλατο δεν θα είναι ο μαναδικός τρόπος μεταφοράς στην Ευρώπη. Πιστεύουμε στη μικροκινητικότητα όπως είναι και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και τα ποδήλατα cargo και τα ηλεκτρικά πατίνια».
Η Tier Mobility αποκτά την υπηρεσία μικροκινητικότητας Spin της Ford
Η Swobbee θα εξετάσει εάν οι μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής είναι μια λειτουργική λύση για τους Ευρωπαίους
Η Swobbee δεν θέλει να χρησιμοποιήσει ένα ομοιόμορφο μέγεθος μπαταρίας, αλλά να προσφέρει διαφορετικές μπαταρίες στους σταθμούς αλλαγής της. Έτσι ξεκίνησε με πιλοτικά έργα B2B που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο συνέργειες σε οχήματα μικροκινητικότητας για last mile delivery. Για παράδειγμα συνεργάστηκε με την DHL.
Ωστόσο η startup από το Βερολίνο έχει επίσης συνεργασία με την Tier υποστηρίζοντας τα μέσα μικροκινητικότητας που διαθέτει. Mε τον νέο γύρο χρηματοδότησης και ένα πρόσφατο κύμα νέων συνεργασιών, η εταιρεία θα ασχοληθεί περισσότερο με την μικροκινητικότητα σε επίπεδο B2C.
Το 2022, η Swobbee δεν στοχεύει μόνο να επεκτείνει τους πελάτες για τον στόλο της. Στοχεύει επιπλέον να προσεγγίσει τους μέσους καταναλωτές που ήδη διαθέτουν τα δικά τους οχήματα μικροκινητικότητας.
«Φέτος, εφαρμόζουμε πιλοτικά μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση ένα μοντέλο B2C. Ουσιαστικά θέλουμε να ανακαλύψουμε εάν οι μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής θα μπορούσαν να είναι είναι μια λειτουργική λύση για τους Ευρωπαίους πελάτες», δήλωσε ο Duscha. «Γνωρίζουμε ότι στην Ασία, ειδικά στην Ανατολική Ασία, το μοντέλο αυτό έχει πετύχει, αλλά πρέπει να δούμε αν θα μπορέσει να λειτουργήσει και στην Ευρώπη».