Σε ένα από τα προηγούμενα άρθρα μας, παρουσιάσαμε τα δέκα πιο ακριβά νέα ενεργειακά SUV στην Κίνα. Τώρα, έχουμε βρει τα Top 10 πιο ακριβά ηλεκτρικά σεντάν. Λάβαμε επίσης τα στοιχεία πωλήσεών τους το 2024, για να δείξουμε ποιο μοντέλο πουλάει καλύτερα. Αυτή η λίστα, περιλαμβάνει μοντέλα από τις Nio, Zeekr, Denza, Stelato και άλλες μάρκες. Κατά τη σύνταξη αυτής της βαθμολογίας, κατατάξαμε τα αυτοκίνητα με αύξουσα σειρά του κόστους των αρχικών εκδόσεων τους. Αυτή η βαθμολογία σχηματίζεται, από οκτώ ηλεκτρικά οχήματα και τέσσερα μοντέλα με διαθέσιμες επιλογές κινητήρων BEV και PHEV. Εν τω μεταξύ, η λίστα με τα δέκα πιο ακριβά SUV, περιελάμβανε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερης εμβέλειας (EREV).
10. Luxeed S7
Την δέκατη θέση της λίστας στην Κίνα, καταλαμβάνει το σεντάν Luxeed S7 των Huawei και Chery. Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με αρχική τιμή 229.800 γιουάν (30.529 ευρώ). Πέρυσι, η Chery & η Huawei πούλησαν 30.967 μονάδες του Luxeed S7. Το Luxeed S7 sedan, έχει διαστάσεις 4.971/1.963/1.474 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος), με μεταξόνιο 2.950 χλστ. Η έκδοση RWD, έχει κινητήρα 288 ίππων ενώ η έκδοση 4WD προσφέρει 489 ίππους. Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο επιλογές χωρητικότητας μπαταρίας, 82 και 100 kWh, κατάλληλες για αυτονομία 705 – 855 χλμ.
9. Voyah Passion
Το σεντάν Voyah Passion από την κρατική Dongfeng κατέλαβε την ένατη θέση στη λίστα με τιμή εκκίνησης 252.800 γιουάν (33.583 ευρώ). Σύμφωνα με το China EV DataTracker , το Voyah Passion πούλησε 6.349 μονάδες πέρυσι. Είναι ένας μικρός αριθμός, λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο πωλήσεων άλλων οχημάτων αυτής της λίστας. Το Voyah Passion, είναι ένα μεγάλο σεντάν με διαστάσεις 5.088/1.970/1.515 χλστ και μεταξόνιο 3.000 χλστ. Στο εσωτερικό, διαθέτει εντυπωσιακή τριπλή οθόνη και πρόσθετη οθόνη αφής, για ρυθμίσεις κλιματισμού. Η έκδοση PHEV του Voyah Passion, έχει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων με 134 ίππους, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες των 389 ίππων. Το Passion PHEV. διαθέτει μπαταρία με χωρητικότητα 43 kWh. Η μικτή αυτονομία του, φτάνει τα 1.260 χλμ υπό συνθήκες CLTC.
8. Zeekr 001
Το Zeekr 001 electric shooting brake της Geely Group κατέκτησε την όγδοη θέση στη λίστα στην Κίνα, με αρχική τιμή 259.000 γιουάν (34.411 ευρώ). Αυτό το μοντέλο έγινε δημοφιλές στην Κίνα με 99.984 μονάδες που πωλήθηκαν πέρυσι. Το Zeekr 001 βασίζεται στην αρχιτεκτονική SEA με διαστάσεις 4.977/1.999/1.545 χλστ και μεταξόνιο 3.005 χλστ. Το βασικό Zeekr 001, διαθέτει RWD με 416 ίππους. Η έκδοση 4WD, έχει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 778 ίππων. Διαθέτει δύο επιλογές μπαταρίας: LFP με χωρητικότητα 95 kWh και τριαδικό πακέτο NMC για 100 kWh. Η αυτονομία του αυτοκινήτου, είναι 675 – 750 χλμ (CLTC).
7. Avatr 12
Την έβδομη θέση της λίστας, καταλαμβάνει το Avatr 12 των CATL, Changan και Huawei. Η έκδοση EREV ξεκινά από 269.900 γιουάν (35.856 ευρώ) στην Κίνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2024, η Changan-CATL JV, πούλησε 31.639 μονάδες Avatr 12. Το Avatr 12 βρίσκεται στην πλατφόρμα CHN και έχει διαστάσεις 5.020/1.999/1.460 χλστ με μεταξόνιο 3.020 χλστ. Η έκδοση EREV του Avatr 12, έχει μια γεννήτρια 1,5 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενη ισχύ 154 ίππων. Διαθέτει ένα μόνο e-motor στον πίσω άξονα, ισχύος 310 ίππων. Το Avatr 12 EREV, διαθέτει μπαταρία LFP των 39 kWh, κατάλληλη για μια συνδυασμένη αυτονομία 1.155 χλμ.
6. IM L7
Το σπορ σεντάν IM L7 από τις SAIC και Alibaba κατέλαβε την έκτη θέση, με αρχική τιμή 299.900 γιουάν (39.840 ευρώ). Η IM Motors πούλησε 889 μονάδες του L7 πέρυσι. Το IM L7 είναι ένα μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν, με διαστάσεις 5.108/1.960/1.485 χλστ και μεταξόνιο 3.100 χλστ. Η έκδοση RWD, έχει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 335 ίππων στον πίσω άξονα, που τροφοδοτείται από ένα τριαδικό πακέτο μπαταριών NMC με 90 kWh και έχει αυτονομία 708 χλμ. Η έκδοση 4WD του IM L7 έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες ισχύος 570 ίππων και την ίδια μπαταρία, για μια αυτονομία 625 χλμ.
5. Denza Z9 / Z9 GT
Το σεντάν Denza Z9 και το αδελφό Z9 GT κατέλαβαν την πέμπτη θέση σε αυτή τη λίστα στην Κίνα, με τιμή 334.800 γιουάν (44.479ευρώ). Το Denza Z9 GT εισήλθε στην κινεζική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2024. Οι αθροιστικές πωλήσεις του έφτασαν τις 11.383 μονάδες. Το Denza Z9 GT, έχει εκδόσεις PHEV και BEV. Η πρώτη έκδοση έχει διαστάσεις 5.195/1.990/1.500 χλστ με μεταξόνιο 3.125 χλστ. Το Z9 GT BEV έχει μήκος 5.180 χλστ και έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 952 ίππων. Διαθέτει μπαταρία LFP των 100 kWh για μια αυτονομία των 630 χλμ. Η έκδοση PHEV Denza Z9 GT διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο θερμικό κινητήρα 2 λίτρων απόδοσης 204 ίππων και τρεις ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 858 ίππους. Οι διαστάσεις του σεντάν Denza Z9, είναι 5.220/1.990/1.518 χλστ και μοιράζεται τις ίδιες εκδόσεις μετάδοσης κίνησης.
4. Stelato S9 / Yuanhang Y7
Η τέταρτη θέση της λίστας, πηγαίνει στο ηλεκτρικό σεντάν Stelato S9 της Huawei και της BAIC. Εισήλθε στην κινεζική αγορά τον Αύγουστο του 2024, με τιμή εκκίνησης τα 339.800 γιουάν (53.110 ευρώ). Οι πωλήσεις αυτού του μοντέλου ξεκίνησαν τον Οκτώβριο. Σε τρεις μήνες του 2024, πούλησε 3.008 μονάδες. Το Stelato S9, έχει διαστάσεις 5.160/1.987/1.486 χλατ με μεταξόνιο 3.050 χλστ. Η έκδοση RWD του S9 έχει μέγιστη ισχύ 308 ίππους. Όσο για την έκδοση 4WD, προσφέρει μέγιστη ισχύ 523 ίππων. Διαθέτει τριμερή μπαταρία NMC των 100 kWh, καλή για μια αυτονομία 721 – 816 χλμ.
Το Yuanhang Y7 sedan από την Dayun κατέκτησε επίσης την τέταρτη θέση της λίστας. Εισήλθε στην αγορά τον Μάιο του 2024. Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία πωλήσεων για αυτό το μοντέλο στο διαδίκτυο. Οι διαστάσεις του Yuanhang Y7 είναι 5.260/2.000/1.490 χλστ με μεταξόνιο 3.128 χλστ. Διαθέτει διπλό κινητήρα 4WD ισχύος 671 ίππων. Διαθέτει τρεις επιλογές, τριών μπαταριών: 98 kWh χωρητικότητας για αυτονομία 720 χλμ, 120 kWh για 920 χλμ και 150 kWh για 1.020 χλμ.
3. Νίο ΕΤ7
Το ηλεκτρικό σεντάν Nio ET7 κατέλαβε την τρίτη θέση, με τιμή εκκίνησης 428.000 γιουάν (56.858 ευρώ). Πέρυσι, η Nio πούλησε 7.244 μονάδες του ΕΤ7. Το Nio ET7, έχει διαστάσεις 5.101/1.987/1.509 χλστ με μεταξόνιο 3.060 χλστ. Είναι διαθέσιμο με 4WD με ισχύ 644 ίππους. Διατίθεται με επιλογές μπαταρίας 75 και 100 kWh για μια αυτονομία 530 – 675 χλμ.
2. Zeekr 001 FR
Τη δεύτερη θέση της λίστας καταλαμβάνει το Zeekr 001 FR. Είναι μια έκδοση με έμφαση στην απόδοση του Zeekr 001 shooting brake με τιμή 769.000 (102.161 ευρώ). Ο ακριβής όγκος πωλήσεων του 001 FR είναι άγνωστος. Ωστόσο, ο όγκος παραγωγής αυτού του οχήματος, περιορίζεται αυστηρά στις 99 μονάδες το μήνα. Το Zeekr 001 FR έχει διαστάσεις 5.018/1.999/1.545 χλστ. Διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με μέγιστη ισχύ 1.247 ίππους. Τροφοδοτούνται από μια τριμερή μπαταρία NMC των 100 kWh με αυτονομία 550 χλμ. Το Zeekr 001 FR έχει χρόνο επιτάχυνσης από 0 έως 100χλμ./ώρα σε 2,02 δευτερόλεπτα.
1. Νίο ΕΤ9
Την πρώτη θέση αυτής της λίστας κατέχει η Nio με το ET9. Κυκλοφόρησε στο Nio Day 2024 στις 21 Δεκεμβρίου, με τιμή 788.000 γιουάν (104.791 ευρώ). Το Nio ET9, βρίσκεται στην πλατφόρμα NT 3.0 και έχει διαστάσεις 5.324/2.016/1.620 χλστ με μεταξόνιο 3.250 χλστ. Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με μέγιστη ισχύ 697 ίππων, που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία των 100 kWh για 650 χλμ αυτονομίας CLTC. Έχει χρόνο επιτάχυνσης από 0 έως 100χλμ./ώρα, σε 4,3 δευτερόλεπτα. Το έξυπνο σύστημα οδήγησης του, διαθέτει συνολικά 31 αισθητήρες.
Επιπλέον «μνηστήρες»
Φέτος, δύο ακόμη πολυτελή σεντάν NEV θα βγουν στην κινεζική αγορά. Το πρώτο είναι το Maextro S800 της Huawei και της JAC. Θα έχει τιμή εκκίνησης 1 εκατομμύριο γιουάν (131.019 ευρώ). Έχει διαστάσεις 5.480/2.000/1.536 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο 3.370 χλστ. Θα είναι διαθέσιμο για αγορά, με επιλογές BEV και EREV. Η μέγιστη ισχύς αυτού του συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι 852 ίπποι.
Ένα άλλο μοντέλο είναι το Yangwang U7 της BYD. Θα εισέλθει επίσης στην αγορά στην Κίνα φέτος με τιμή εκκίνησης περίπου 1 εκατομμύριο γιουάν ή 131.019 ευρώ. Έχει διαστάσεις 5.360/2.000/1.515 χλστ, και το μεταξόνιο είναι 3.200 χλστ. Θα έχει εκδόσεις BEV και PHEV. Το Yangwang U7 PHEV, τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 2.0T με 268 ίππους και τέσσερις σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες, που ο καθένας αποδίδει 349 ίππους. Η έκδοση EV αυτού του αυτοκινήτου, προσφέρει επίσης τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες με 1.287 ίππους.
Διαβάστε επίσης: Τα 10 πιο ακριβά κινέζικα ηλεκτρικά SUV – Ποιο είναι το πιο δημοφιλές