Kινητήρες εσωτερικής καύσης: Τα σενάρια για το τέλος

Τα σχέδια της ΕΕ ισοδυναμούν με απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικών αυτοκίνητων, από το 2035 και έπειτα.

Ακούστε το άρθρο

Η Επιτροπή της ΕΕ σχεδιάζει αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές CO2 από καινούργια αυτοκίνητα. Ειδικότερα,  θα αυξήσει τον τρέχοντα στόχο μείωσης του CO2 για το 2030 από 37,5 σε 60%. Eνώ ο στόχος για το 2035 είναι να φτάσει το 100%. Η κίνηση αυτή θα τερματίσει αποτελεσματικά τις πωλήσεις οχημάτων ICE εντός 14 ετών. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης φτάνουν στη Δύση τους.

Επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων σχεδιάζει η ΕΕ

Τα σχέδια αυτά στην ουσία θα ισοδυναμούν με απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών αυτοκίνητων, από το 2035 και έπειτα, κάτι που θα σημάνει μία σοβαρή επιτάχυνση στην εποχή της μετάβασης στις “πράσινες” μεταφορές.

Σύμφωνα με την “Πράσινη Συμφωνία”, οι εκπομπές μεταφορών θα σημειώσουν μείωση κατά 90% έως το 2050.

Το τελικό κείμενο αναμένεται να δημοσιευθεί στις 14 Ιουλίου και θα πρέπει να επικυρωθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Είναι μάλιστα πολύ πιθανό να υπάρξουν ισχυρές αντιδράσεις από χώρες με παραδοσιακά ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Γερμανία. Αλλά και μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από την επιρροή του λόμπι αυτοκινήτων στους Ευρωβουλευτές.

Τελευταία, μάλιστα, μελέτες δείχνουν ότι τα υβρίδια plug-in συμβάλλουν περισσότερο στην παραγωγή CO2 από ό, τι είχαν προηγουμένως ανακοινώσει.

Πόσο “πράσινα” είναι τελικά τα ηλεκτρικά οχήματα;

Σε ποιο σημείο του “δρόμου” της μετάβασης είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Kινητήρες εσωτερικής καύσης: Τα σενάρια για το τέλος

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Transport & Environment, παρόλο που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, μόνο η Volvo και η Volkswagen Group έχουν στρατηγικές για μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι Γερμανοί αντίπαλοι της VW Daimler και BMW είναι από τους λιγότερο προετοιμασμένους για την διακοπή της παραγωγής οχημάτων κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, δημοσίευση της Handelsblatt ανέφερε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler Ola Källenius δέχεται πιέσεις από το διοικητικό συμβούλιο. Και αυτό ώστε η Mercedes-Benz να μπορέσει να προσφέρει μόνο καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόλις πέντε ή οκτώ χρόνια πριν αποχαιρετίσει το ντίζελ και τη βενζίνη, κάτι το οποίο έχει αρχικά προγραμματιστεί για το 2039. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι σύμφωνα με το σχέδιο IEA, δεν θα επιτρέπεται η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης παγκοσμίως από το 2035 και μετά.

Εάν χρειάζεστε ένα νέο αυτοκίνητο το 2036, δεν θα υπάρχει επιλογή”, δήλωσε ο Sigrid de Vries, ο οποίος διευθύνει το λόμπι της βιομηχανίας εξαρτημάτων της ΕΕ CLEPA. “Το αυτοκίνητο θα έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ανεξάρτητα από το αν ταιριάζει στην ανάγκη ή όχι, είναι προσιτό ή όχι, ή εάν υπάρχει πράσινη ενέργεια και η υποδομή για να το φορτίσει ή όχι.”

Είναι ρεαλιστικός ο προγραμματισμός για την πλήρη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης;

Kινητήρες εσωτερικής καύσης: Τα σενάρια για το τέλος

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν η ΕΕ και οι χώρες μέλη να αυξήσουν δραματικά τις δαπάνες για σημεία φόρτισης. Καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ελκυστικά.

«Μπορεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πάρα πολύ γρήγορη, καθώς δεν μπορούμε να πούμε πώς αυξάνεται ανάλογα και η υποδομή φόρτισης». Αυτά δήλωσε στο Politico ένας Γερμανός διαχειριστής αυτοκινήτων για το πιθανό σχέδιο της Επιτροπής.

Όμως, με την αυξανόμενη ανησυχία για την αλλαγή του κλίματος, η Επιτροπή πιέζεται να αναλάβει ριζική δράση.

Ο επικεφαλής της Επιτροπής Πράσινης Συμφωνίας, Frans Timmermans.

Αυξάνοντας περαιτέρω τους κανόνες των εκπομπών των ρύπων, καθίσταται πιο επιτακτικό για τους κατασκευαστές να προχωρήσουν σε αυτές τις αλλαγές”.

Τα αυτοκίνητα έχουν έναν κύκλο 15 ετών, προκειμένου να απομακρυνθούν τα παλαιότερα μοντέλα από τους δρόμους. Πράγμα που σημαίνει ότι το 2035 είναι προθεσμία για τον τερματισμό των πωλήσεων. Και επομένως για την επίτευξη του στόχου το 2050.

Σαφής η πρόθεση για όσο το δυνατό πιο άμεση απαλλαγή από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Kινητήρες εσωτερικής καύσης: Τα σενάρια για το τέλος

Παρά τον συναγερμό που έχει ξεσπάσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν υπάρχει ακόμη τελική πρόταση της Επιτροπής για νέους στόχους μείωσης των εκπομπών. Τα στοιχεία είναι ανοιχτά για αλλαγή πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της 14ης Ιουλίου. Καθώς οι αξιωματούχοι της Επιτροπής συζητούν ακόμη τα τελικά στοιχεία.

Κατά τη τελευταία σύνοδο κορυφής των G7, οι Βρετανοί οικοδεσπότες ώθησαν τους ηγέτες να ορίσουν ως χρονολογία για τον τερματισμό της παραγωγής βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων τη δεκαετία του 2030.

Το τελικό ανακοινωθέν της G7 ανέφερε μόνο μια δέσμευση για επιτάχυνση της μετάβασης από τις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης.

Οι χώρες έχουν ήδη αρχίσει να κινητοποιούνται. Το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει να τερματίσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030. Συμπεριλαμβάνοντας και τα υβριδικά plug-in έως το 2035. Και η Γαλλία έχει ορίσει ως χρονολογία σταδιακής κατάργησης το 2040.

Τέλος, πολλές πόλεις όπως όλα δείχνουν, θα απαγορεύσει εξ ολοκλήρου τα συμβατικά αυτοκίνητα από τους δρόμους τους.

abb_img