Μία έρευνα από τη Σουηδία παρουσιάζει την πρακτικότητα και την ασφάλεια που προσφέρουν τα φυσικά κουμπιά στα αυτοκίνητα, σε σχέση με τις οθόνες αφής. Μάλιστα, τη συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποίησε το σουηδικό περιοδικό Vi Bilagare και συνέκρινε 11 σύγχρονα αυτοκίνητα με ένα Volvo V70 του 2005.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, ο οδηγός χρειάζεται 4 φορές περισσότερο χρόνο για να δώσει εντολές στην οθόνη αφής, σε σχέση με τα φυσικά κουμπιά.
Αυτή είναι η Β’ φάση για το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Οι 4 απλές δοκιμασίες της έρευνας
Η έρευνα του περιοδικού καλούσε τους οδηγούς στην εκτέλεση 4 απλών δοκιμασιών. Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί εκτέλεσαν τις ακόλουθες δοκιμασίες:
- Ενεργοποίηση θερμαινόμενου καθίσματος και αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς
- Άνοιγμα του ραδιοφώνου και συντονισμό σε συγκεκριμένο σταθμό
- Μηδενισμός του υπολογιστή ταξιδιού
- Μείωση του φωτισμού του πίνακα οργάνων και απενεργοποίηση της κεντρικής κονσόλας
Επιπλέον, πριν την εκτέλεση των δοκιμασιών οι οδηγοί είχαν στη διάθεση τους αρκετό χρόνο για να εξοικειωθούν με το ταμπλό του αυτοκινήτου, το οποίο θα οδηγούσαν. Ακόμη, η εκτέλεση της δοκιμασίας έλαβε χώρα σε ένα κλειστό αεροδρόμιο και η ταχύτητα των αυτοκινήτων ήταν σταθερή στα 110 χλμ./ώρα.
Η αμυντική οδήγηση αυξάνει την ασφάλεια των μεταφορών
Φυσικά κουμπιά vs οθόνες αφής σημειώσατε 1
Ο οδηγός του Volvo V70 ολοκλήρωσε τις δοκιμασίες μέσα σε 10 δευτερόλεπτα και έχοντας διανύσει 306 μέτρα. Ακόμη, την τελευταία θέση κατέλαβε ο οδηγός του MG Marvel R, ο οποίος ολοκλήρωσε τις δοκιμασίες μέσα 44,9 δευτερόλεπτα και 1.372 μέτρα.
Η έρευνα εκτός από το Volvo V70 και το MG Marvel R περιέλαβε και τα ακόλουθα αυτοκίνητα:
- BMW iX – 30,4 δευτερόλεπτα
- Dacia Sandero – 13,5 δευτερόλεπτα
- Hyundai Ioniq 5 – 26,7 δευτερόλεπτα
- Mercedes-Benz GLB – 20,2 δευτερόλεπτα
- Nissan Qashqai – 25,1 δευτερόλεπτα
- Seat Leon – 29,3 δευτερόλεπτα
- Subaru Outback – 19,4 δευτερόλεπτα
- Tesla Model 3 – 23,5 δευτερόλεπτα
- Volkswagen ID.3 – 25,7 δευτερόλεπτα
- Volvo C40 – 13,7 δευτερόλεπτα
Το Dacia Sandero και το Volvo C40 σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις, καθώς κατέχουν έναν συνδυασμό οθόνης αφής με φυσικά κουμπιά.
Ο EuroNCAP βελτιώνει την αυτοκινητική ασφάλεια!
Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα
Η οθόνη αφής απαιτεί την προσοχή του οδηγού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα φυσικά κουμπιά του ταμπλό. Επομένως, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού από το δρόμο μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Ακόμη, ο εκάστοτε οδηγός αναγνωρίζει τα φυσικά κουμπιά και δια της αφής, χωρίς να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τις δυνατότητες αναβάθμισης και εξατομίκευσης των οθονών αφής. Τέλος, ιδανική είναι η λύση ενός συνδυασμού φυσικών κουμπιών για τις κύριες λειτουργίες και οθόνης αφής για τις δευτερεύουσες.