Μοιράσου το!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα από την ADAC!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται πιο αξιόπιστα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με νέα μελέτη της ADAC.

Ακούστε το άρθρο

Η διαμάχη μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, έχει ξεφύγει πλέον από το πεδίο των επιδόσεων και των εκπομπών ρύπων, πλέον αγγίζει και την αξιοπιστία. Και όπως φαίνεται, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι έτοιμα να κυριαρχήσουν και σε αυτόν τον τομέα, τουλάχιστον σύμφωνα με τη μεγαλύτερη λέσχη οδικής βοήθειας της Ευρώπης, τη γερμανική ADAC.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Οι διασώστες οδικής βοήθεοας της ADAC, γνωστοί και ως «Κίτρινοι Άγγελοι», ανταποκρίθηκαν το περασμένο έτος, σε πάνω από 3,6 εκατομμύρια περιστατικά βλαβών. Κάθε περιστατικό καταγράφηκε με λεπτομέρεια και τα δεδομένα που προέκυψαν, αποκάλυψαν ένα σημαντικό εύρημα: τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν λιγότερες βλάβες σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Το 2024 ήταν η πρώτη χρονιά που η ADAC είχε αρκετά στοιχεία, για να κάνει μια ξεκάθαρη σύγκριση, ανάμεσα στους δύο τύπους οχημάτων. Από τις εκατομμύρια κλήσεις, μόλις 43.678 αφορούσαν ηλεκτρικά, δηλαδή ποσοστό μόλις 1,2%, ποσοστό εντυπωσιακά χαμηλό, δεδομένης της αυξανόμενης κυκλοφορίας EV στους δρόμους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Η αξιοπιστία των EV επιβεβαιώνεται και από άλλους δείκτες. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από το γερμανικό πρακτορείο Handelsblatt, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από το 2020 έως το 2022, παρουσίασαν 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ενώ τα αντίστοιχα ICE οχήματα εμφάνισαν 10,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Ένα κοινό πρόβλημα, ωστόσο, εντοπίζεται και στους δύο τύπους οχημάτων: η μπαταρία των 12 volt. Αυτή ήταν υπεύθυνη για το 50% των βλαβών στα ηλεκτρικά και για το 45% στα βενζινοκίνητα. Από εκεί και πέρα, τα ICE αντιμετώπισαν περισσότερα προβλήματα σχεδόν σε κάθε άλλη κατηγορία, από το ηλεκτρικό σύστημα και τη διαχείριση του κινητήρα, έως τα φώτα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Το μόνο πεδίο στο οποίο τα ηλεκτρικά παρουσίασαν αυξημένα περιστατικά, ήταν τα ελαστικά, με 1,3 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, σε σύγκριση με 0,9 για τα ICE. Ωστόσο, αυτό φαίνεται να περιορίζεται στα παλαιότερα μοντέλα EV, καθώς τα νεότερα δεν δείχνουν τέτοια τάση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των EV, είναι η απουσία σύνθετων μηχανικών εξαρτημάτων, που υπάρχουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεν χρειάζονται αλλαγή λαδιών, δεν έχουν εξάτμιση, και γενικά έχουν λιγότερα εξαρτήματα, που μπορούν να παρουσιάσουν φθορά ή βλάβη.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα σε αξιοπιστία – Δες τι δείχνουν τα νέα δεδομένα!

Αν και η ADAC τονίζει ότι είναι ακόμα νωρίς, για να αξιολογηθεί η μακροχρόνια αξιοπιστία των EV, ειδικά πέραν της δεκαετίας, τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά. Όλα δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, δεν είναι μόνο το μέλλον της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά και μια όλο και πιο αξιόπιστη επιλογή, για τον οδηγό του σήμερα.

Πηγή: carscoops.com