Η Nissan ετοιμάζει ένα μικρό, αλλά φιλόδοξο ηλεκτρικό crossover για το 2026, με στόχο να βάλει φωτιά στην κατηγορία των προσιτών EV. Στόχος; Να ανταγωνιστεί ευθέως το Volkswagen ID.1, με τιμή έκπληξη!
Για να το πετύχει αυτό, η Nissan επιστρατεύει τη βοήθεια των Renault και Dacia, αξιοποιώντας κοινή τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της νέας μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP). Η παραγωγή θα γίνει στη Σλοβενία, αποφεύγοντας τα επιπλέον κόστη της Κίνας, ενώ θα βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Renault Twingo.
Σχεδίαση με DNA από Spring και SUV χαρακτήρα
Το νέο μοντέλο θα έχει περισσότερες σχεδιαστικές ομοιότητες με το Dacia Spring παρά με το Twingo, υιοθετώντας μια πιο SUV αισθητική: αυξημένο ύψος και δυναμικό παρουσιαστικό. Με εμπειρία από το 4×4 της εποχής του Patrol, η Nissan ξέρει να παίζει δυνατά στην κατηγορία των SUV.
Το 80% των εξαρτημάτων, θα είναι κοινό με τα αδελφά μοντέλα, για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλό. Το τελικό φινίρισμα της σχεδίασης, θα φέρει την υπογραφή του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδιασμού της Nissan στο Λονδίνο.
Η καρδιά του νέου Nissan χτυπά στην Ampere
Η ανάπτυξη του μοντέλου, γίνεται από την Ampere, το εξειδικευμένο ηλεκτρικό τμήμα της Renault. Με έδρα την Κίνα και έμφαση στη γρήγορη λήψη αποφάσεων, η Ampere κατάφερε να ολοκληρώσει το νέο Twingo σε μόλις 24 μήνες, βασιζόμενο στην πλατφόρμα του Renault 5. Το ίδιο μονοπάτι ακολουθεί και το νέο Nissan, με νέα αρχιτεκτονική, επανασχεδιασμένο μεταξόνιο και πλήρως ανανεωμένο σύστημα μετάδοσης.
Απόδοση, αυτονομία και τιμή που… δε φοβίζει την τσέπη
Το νέο crossover θα προσφέρει μπαταρίες LFP, πιο οικονομικές από τις NMC, χωρίς κοβάλτιο. Η αυτονομία αναμένεται να φτάνει έως και τα 322 χλμ, χάρη στον αποδοτικό σχεδιασμό και τις τεχνολογίες, όπως αντλία θερμότητας και βελτιστοποιημένη διαχείριση ενέργειας.
Οι κινητήρες 94 και 121 ίππων θα προσφέρουν επιδόσεις ανώτερες του Dacia Spring, ενώ η τιμή θα ξεκινά κάτω από τις 18.000 ευρώ, καθιστώντας το Nissan το πιο ανταγωνιστικό ηλεκτρικό της κατηγορίας του.
Πηγή: autoexpress.co.uk