Τα τεράστια λάθη Μασκ, Ράτκλιφ και Ταβάρες κοστίζουν ακριβά – Βούτυρο στο ψωμί της BYD

Ο Έλον Μασκ, ο Τζιμ Ράτκλιφ και ο Κάρλος Ταβάρες βρίσκονται στο επίκεντρο της καταστροφής των αυτοκινητοβιομηχανιών τους.

Ακούστε το άρθρο

Ο Έλον Μασκ, ο Τζιμ Ράτκλιφ και ο Κάρλος Ταβάρες, μπορεί να προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, αλλά τον τελευταίο καιρό, μοιράζονται κάτι κοινό: όλοι τους φαίνεται να έχουν χάσει τον έλεγχο των αυτοκινητοβιομηχανιών τους και τα αποτελέσματα είναι οδυνηρά.

Ο Κάρλος Ταβάρες, πρώην διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού Stellantis, είδε την καριέρα του να τερματίζεται αιφνιδιαστικά. Παρά τον εντυπωσιακό του ετήσιο μισθό των 40 εκατομμυρίων ευρώ, η αποχώρησή του συνοδεύτηκε από ένα «χρυσό αλεξίπτωτο» σχεδόν 100 εκατομμυρίων, προκαλώντας αντιδράσεις. Όμως άφησε πίσω του μια αυτοκρατορία σε κρίση. Η Vauxhall/Opel, κάποτε σταθερά δεύτερη σε πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσε πτώση άνω του 21% σε ετήσια βάση, εγκαταλείποντας ακόμη και την πρώτη δεκάδα. Η στρατηγική με τις υπερτιμημένες εκδόσεις των Corsa και οι βιαστικές εκπτώσεις έπληξαν σοβαρά την εικόνα της.

Η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη για άλλες μάρκες του ομίλου. Η Maserati κατέγραψε μόλις 28 πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σε έναν ολόκληρο μήνα, μερίδιο αγοράς 0,02%. Η DS κατάφερε να πουλήσει ακόμη λιγότερα, μόλις 27 αυτοκίνητα, σημειώνοντας πτώση 65% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Η Abarth, με μόνο 18 πωλήσεις, κατρακύλησε στο 0,01% της αγοράς.

Τα τεράστια λάθη Μασκ, Ράτκλιφ και Ταβάρες κοστίζουν ακριβά - Βούτυρο στο ψωμί της BYD

Στο μεταξύ, ο Τζιμ Ράτκλιφ και η Ineos Automotive, πασχίζουν να σταθούν στα πόδια τους. Με μόλις 17 πωλήσεις τον τελευταίο μήνα και δικαιολογίες για προβλήματα… καθισμάτων, η νεοσύστατη αυτοκινητοβιομηχανία, δείχνει αδυναμία να ανταποκριθεί. Με τόσες άλλες ενασχολήσεις, από την παγκόσμια χημική αυτοκρατορία έως τον έλεγχο της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο Ράτκλιφ φαίνεται πως δεν έχει χρόνο ούτε στρατηγική να αφιερώσει στον κλάδο.

Και ο Έλον Μασκ; Αν και η Tesla διατήρησε την ισχυρή παρουσία της στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγγίζοντας τις πωλήσεις της Volkswagen, διεθνώς τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η κινεζική BYD την ξεπέρασε σε πωλήσεις και οι ανταγωνιστές από την Κίνα πλησιάζουν απειλητικά. Παρά την ιστορική του συμβολή στην ηλεκτροκίνηση, ο Μασκ δείχνει να χάνει τη δυναμική του, εγκλωβισμένος σε πολιτικά παιχνίδια που αποπροσανατολίζουν από τον πυρήνα της επιτυχίας του. Οι δηλώσεις του, που πολλές φορές αγγίζουν τα όρια του προσβλητικού και η «συμμαχία» με πολιτικούς που είναι κατά των EV, βλάπτουν τη δημόσια εικόνα του.

Η συνταγή της επιτυχίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, απαιτεί ξεκάθαρη στρατηγική, προσήλωση και διορατικότητα. Τρία χαρακτηριστικά που, απ’ ό,τι φαίνεται, απουσιάζουν και από τους τρεις ηγέτες αυτή τη στιγμή.

Πηγή: autoexpress.co.uk