Κακά νέα για τους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, τις εξειδικευμένες μάρκες και τις εταιρείες που ειδικεύονται σε πολυτελή body kits: οι ίνες άνθρακα δηλαδή τα ανθρακονήματα, μπορεί σύντομα να απαγορευτούν, καθώς βρίσκονται στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία τις χαρακτηρίζει πλέον ως «επικίνδυνη ουσία».
Η ΕΕ αναθεωρεί αυτή τη στιγμή την οδηγία, για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής (ELV), με στόχο την καθαρότερη ανακύκλωση αυτοκινήτων και την εξάλειψη βλαβερών υλικών, όπως ο μόλυβδος και ο υδράργυρος, από τη διαδικασία παραγωγής.
Μια νέα τροποποίηση, προτείνει την ένταξη των ανθρακονημάτων στην ίδια κατηγορία με το εξασθενές χρώμιο, το κάδμιο και άλλα τοξικά υλικά. Εάν περάσει, θα περιορίσει σημαντικά τη χρήση τους, με την πλήρη απαγόρευση να μην αποκλείεται στο κοντινό μέλλον. Ήδη αρκετοί κατασκευαστές, έχουν αρχίσει να μειώνουν την εξάρτησή τους από αυτά τα υλικά.
Παρότι τα ανθρακονήματα είναι γνωστά για την εξαιρετική τους αντοχή σε συνδυασμό με χαμηλό βάρος, ιδανικά για τα performance αυτοκίνητα, η απόρριψή τους δημιουργεί λεπτά, αγώγιμα σωματίδια, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα σε εξοπλισμό ή να ερεθίσουν το δέρμα.
Μια πιθανή απαγόρευση, θα είχε τεράστιες συνέπειες για τη βιομηχανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει το 10-20% της παγκόσμιας χρήσης ανθρακονημάτων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής, γίνεται στην Ιαπωνία. Οι εταιρείες που φτιάχνουν supercars και sport μοντέλα, θα δεχτούν ισχυρό πλήγμα, ιδιαίτερα μετά και τους πρόσφατους δασμούς Τραμπ στις εισαγωγές στις ΗΠΑ.
Όσον αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, παραμένει άγνωστο αν θα υιοθετήσει την ανανεωμένη οδηγία. Παρόλο που προ του Brexit ακολουθούσε το ευρωπαϊκό πλαίσιο, οι πρόσφατες δηλώσεις γύρω από την πολιτική ZEV, δείχνουν απόκλιση από τις ευρωπαϊκές γραμμές, ειδικά στον τομέα των εκπομπών CO₂, των plug-in υβριδικών οχημάτων.
Πηγή: autoexpress.co.uk