Η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται σε νέα υλικά!

Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί νέα υλικά, με στόχο την παραγωγή ελαφρύτερων και με μεγαλύτερη αντοχή αυτοκινήτων.

Ακούστε το άρθρο

Η αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζει πλέον νέες τεχνολογίες κατά την παραγωγή των αυτοκινήτων. Χρησιμοποιεί νέα υλικά με στόχο την παραγωγή ελαφρύτερων και ανθεκτικότερων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, τη στροφή στα νέα υλικά υποδεικνύει η ενεργειακή απόδοση, η οποία πλέον αποτελεί ζητούμενο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Για να πετύχει την ενεργειακή απόδοση χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα) και ίνες Κεβλάρ. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία μειώνει το φυσικό αέριο

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιλέγει καινοτόμα υλικά 

Οι ίνες άνθρακα αποτελούν ένα σύνθετο ενισχυμένο υλικό, το οποίο έχει ελάχιστο βάρος και αξιοσημείωτη μηχανική αντοχή. Ουσιαστικά, έχουν τη μορφή ενός πολυστρωματικού υφάσματος επικαλυμμένου με ρητίνη. Μάλιστα, ο άνθρακας παρουσιάζει έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη αντοχή από τον χάλυβα, ενώ είναι εξαιρετικά εύκαμπτος. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί τέτοια υλικά στην κατασκευή τμημάτων αυτοκινήτου, όπως η οροφή, αλλά και ορισμένα μηχανικά μέρη ή εσωτερικά εξαρτήματα. Μάλιστα, οι εταιρείες επιλέγουν τις ίνες άνθρακα λόγω της μεγάλης αντοχής που παρουσιάζουν.

Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε πρώτο πλάνο!

Επιπλέον, παρά τις ανησυχίες, οι ίνες άθρακα δεν έχουν αντίκτυπο στην υγεία των ανθρώπων. Τα τελικά προϊόντα άνθρακα με επικάλυψη ρητίνης είναι απολύτως ασφαλή και οι ίνες άνθρακα έχουν βλαβερές συνέπειες μόνο στο στάδιο της κατασκευής. Τότε μόνο οι μικροΐνες προκαλούν ερεθισμό και βλάβη του δέρματος. 

Από την άλλη οι ίνες Κέβλαρ είναι ένα ελαφρύ και ισχυρό συνθετικό υλικό. Μάλιστα, οι εν λόγω ίνες είναι πέντε φορές ελαφρύτερες από τον χάλυβα και παρουσιάζουν υψηλή αντοχή. Η αυτοκινητοβιομηχανία τις χρησιμοποιεί στην κατασκευή ελαφρών αμαξωμάτων αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Το «χρυσό υδρογόνο» είναι φθηνότερο!

Επιπλέον, τις χρησιμοποιεί ως επένδυση τριβής λόγω της ανθεκτικότητας τους σε υψηλές θερμοκρασίες. Η εν λόγω επένδυση μεταδίδει περισσότερη ροπή σε κινητήρες υψηλής ισχύος, όπως αυτοί που διαθέτουν τα σπορ αυτοκίνητα ή τα οχήματα εκτός δρόμου. 

Τέλος, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανοίξει για τα καλά την πόρτα σε αυτά τα 2 νέα υλικά με στόχο την αύξηση της αντοχής και τη μείωση του βάρους. Πλέον, τις εν λόγω ίνες τις συναντάμε όχι μόνο σε πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και σε πιο μαζικές κατηγορίες. Ωστόσο, η χρήση τους αυξάνει την τελική τιμή των αυτοκινήτων. 

abb_img