Αντικρύζοντας το νέο Citroën ë-C4 C-Cross, είναι εμφανές ότι οι Γάλλοι σχεδιαστές ήθελαν να τραβήξουν τα βλέμματα με ένα τολμηρό crossover με… κουπέ καταβολές. Δεν έμειναν όμως μόνο εκεί, αφού φρόντισαν να προικίσουν το νέο τους μοντέλο με ποιότητα, άνεση και φουλ τεχνολογία.
Μάλιστα, από τη πρώτη γνωριμία μας με το Citroën C4 C-Cross, ήταν ξεκάθαρο ότι η γαλλική μάρκα ήθελε να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με έκδηλη πολυτέλεια και μοναδικό στιλ. Αυτές οι αρχές παραμένουν αυτούσιες και στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτρικού ë-C4 C-Cross. Προφανώς, με τις απαραίτητες προσθήκες, οι οποίες δηλώνουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του.
Όπως για παράδειγμα, το γράμμα «e» στα φτερά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τις μπλε λεπτομέρειες στον εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και τα πλευρικά μαρσπιέ. Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί η τονισμένη μάσκα, αλλά και τα διπλά φώτα LED. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο πάντως είναι το μυώδες ανάγλυφο καπό. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουμε τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, καθώς και με το χωρισμένο σε 2 επίπεδα παρμπρίζ.
Citroën: Στα «σκαριά» το ë-C3 με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ
Με άνετο, ευρύχωρο και… αθόρυβο εσωτερικό
Η καμπίνα του Citroën ë-C4 C-Cross διαθέτει την απαραίτητη ποιότητα κατασκευής, όντας παράλληλα άνετη και ευρύχωρη. Τα πλαστικά είναι εξαιρετικής ποιότητας, με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακό στην υφή και με γερή συναρμογή. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που προσφέρει επαρκή ενημέρωση, όπως επίσης και την οθόνη του infotainment με διαγώνιο 10 ίντσες. Εκεί απεικονίζεται η κατάσταση λειτουργίας του συστήματος ηλεκτροκίνησης, οι ρυθμίσεις για την εξ αποστάσεως φόρτιση και η προθέρμανση της καμπίνας.
Σε λειτουργία φόρτισης, στην οθόνη αφής υπάρχουν πληροφορίες για τον χρόνο πλήρους φόρτισης, την αυτονομία σε χιλιόμετρα ή το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Μάλιστα, όλη αυτή η πληροφορία είναι διαθέσιμη και στην εφαρμογή My Citroën. Οι επιβάτες εντός του ηλεκτρικού μοντέλου της Citroën απολαμβάνουν άνεση. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, όπως και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων. Αυτός έχει διπλό δάπεδο και τετραγωνισμένο σχήμα.
«Ηλεκτρίζει» την Ελλάδα το Citroën Ë-C4 X Electric
Η… «καρδιά» του Citroën ë-C4 C-Cross
Το δυναμικό ë-C4 C-Cross κινεί ένας δυνατός ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh. Οι επιδόσεις του ηλεκτρικού crossover είναι εξαιρετικές. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,4 δευτερολέπτων, με την τελική ταχύτητα να… τερματίζει στα 150 χλμ./ώρα (στο Sport Mode).
Τη μετάδοση της δύναμης στους εμπρός τροχούς, πραγματοποιεί το κιβώτιο μιας σχέσης με λειτουργία Brake. Χάρη σε αυτή, είναι εφικτή η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή όταν δεν πιέζει ο οδηγός το γκάζι. Για τον λόγο αυτό, η ηλεκτρική κατανάλωση, σύμφωνα με τη Citroën, δεν ξεπερνάει τα 15,3 kWh/100 χλμ.
Σε ότι αφορά τη φόρτιση, αυτή μπορεί να λάβει χώρα είτε σε οικιακή πρίζα, είτε σε ταχυφορτιστή. Στην πρώτη περίπτωση σε πρίζα 8A τύπου Schuko, η πλήρης φόρτιση απαιτεί 24 ώρες, καθώς και 15 ώρες στην ενισχυμένη 14A. Με wallbox 32A, ο χρόνος πέφτει στις 7,5 ώρες σε μονοφασική παροχή και στις 5 ώρες σε τριφασική.
Αν υπάρχει διαθέσιμος ταχυφορτιστής 100kW συνεχούς ρεύματος, τότε σε 30 λεπτά η μπαταρία ανακτά το 80% της συνολικής χωρητικότητας. Η Citroën εξασφαλίζει ότι ακόμη και στα 160.000 χιλιόμετρα, η απόδοση δεν πέφτει κάτω από το 70%, ενώ προσφέρει και 8ετή εγγύηση.
Η Citroën μας δείχνει το μέλλον στην Σανγκάη
Άνεση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή
Τα γαλλικά μοντέλα είναι γνωστό ότι δίνουν προτεραιότητα στην άνεση. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το ηλεκτρικό Citroën ë-C4 C-Cross. Μάλιστα, συνδυαστικά με την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort, καθώς και την ησυχία του ηλεκτρικού κινητήρα, η άνεση περνάει σε άλλα επίπεδα. Επιπλέον, στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, η ανάρτηση φιλτράρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος.
Συνδυαστικά με την πολύ καλή ηχομόνωση, δημιουργούν ένα αίσθημα απομόνωσης από το εξωτερικό περιβάλλον. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ πρέπει για τους αστικούς ελιγμούς, τους οποίους διευκολύνει και η πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Τέλος και στις στροφές, το ηλεκτρικό ë-C4 C-Cross δεν χαλάει χατίρι στον οδηγό του.
Θα στρίψει σβέλτα, με λογικές κλίσεις στις στροφές και σε κάθε στιγμή προσφέρει ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες. Σε καθεστώς πίεσης, η υποστροφή δηλώνει νωρίς την παρουσία της, αλλά το ESP κάνει τη… δουλειά του και βάζει τα πράγματα σε τάξη. Επιπλέον, τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά και ανθεκτικά.
Ξανά sold out για το Citroën Ami Buggy!
Εν κατακλείδι
Η Citroën προσφέρει ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει τόσο με την εμφάνισή του, όσο και με την τεχνολογία που προσφέρει. Γενικότερα, το ηλεκτρικό ë-C4 C-Cross συνδυάζει ιδανικά τις αρχές της γαλλικής μάρκας (άνεση, χώρους, ποιότητα κατασκευής κ.α.) με την ηλεκτροκίνηση. Όσο δε για την τιμή; Όλο αυτό το πλήρες πακέτο του Citroën ë-C4 C-Cross, κοστίζει από 39.950 ευρώ.