Test Drive || Mazda MX-30: Ηλεκτρικό είναι και φαίνεται!

Δοκιμάζουμε το Mazda MX-30, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, με τους 145 ίππους και τα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Ακούστε το άρθρο

Για τη Mazda οι συστάσεις είναι περιττές! Η ιστορία της είναι τεράστια, με μοντέλα που έχουν αφήσει εποχή. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον «πατέρα» των σύγχρονων roadster, το MX-5, το θρυλικό RX-7 ή το RX-8; Αντίστοιχη ιστορία γράφει και στην ηλεκτρική εποχή που διάγουμε, με το ΜΧ-30 e-Skyactiv.

Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Ξεχωρίζει από χιλιόμετρα μακριά

Η αναβαθμισμένη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, προσδίδει τον απαραίτητο δυναμισμό, αλλά και την πολυτέλεια στο Mazda MX-30. Η εμπρός μάσκα δένει μοναδικά με τις καμπύλες επιφάνειες του αμαξώματος, ενώ η διχρωμία της οροφής ταιριάζει γάντι στο compact SUV. Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του ηλεκτρικού μοντέλου της ιαπωνικής μάρκας είναι οι αντικρυστά ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Αυτές ξυπνούν μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν με το RX-8.

Η Mazda προτείνει δρόμους για αξέχαστη οδήγηση!

Οικολογική η καμπίνα του Mazda MX-30

Οι Ιάπωνες για την καμπίνα του MX-30 επέλεξαν μία μίνιμαλ αισθητική. Το εσωτερικό ξεχωρίζει με τα ποιοτικά, αλλά κυρίως από τα οικολογικά του υλικά. Στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στις πόρτες συναντάμε επενδύσεις από φελλό, προερχόμενος από δέντρα που δεν έχουν κοπεί.

Οι επενδύσεις των θυρών είναι από ίνες ανακυκλωμένου πλαστικού, ενώ και τα υφάσματα είναι από ανακυκλωμένα υλικά. Στο ανώτερο σημείο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη του infotainment, διάστασης 8,8 ιντσών. Παρακάτω υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 7 ιντσών, με τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Mazda: Με στόχο την ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050

Test Drive || Mazda MX-30: Ηλεκτρικό είναι και φαίνεται!

Ηλεκτροκίνηση α λα Mazda!

Ανέκαθεν η Mazda είχε τη δική της προσέγγιση στην κατασκευή των νέων μοντέλων της. Αρχή, την οποία διατηρεί αυτούσια και στην περίπτωση του MX-30. Και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως! Η ιαπωνική φίρμα διεξήγαγε έρευνα για τις εκπομπές ρύπων και το πώς διαμορφώνονται από την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι ρύποι μπορούν να φτάσουν συνολικά αυτούς ενός diesel, αρκεί η μπαταρία να είναι μικρότερη από τα 35,5 kWh. Έτσι αποφάσισε να συμβιβαστεί σε ότι αφορά τις επιδόσεις και την αυτονομία για το καλό του πλανήτη και να τοποθετήσει μια μικρή μπαταρία 35,5 kWh και βάρους 310 κιλών!

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το ΜΧ-30 e-Skyactiv αποδίδει 145 ίππους και 265 Nm ροπής. Η αυτονομία κατά WLTP είναι στα 200 χιλιόμετρα και στα 265 χιλιόμετρα εντός των τειχών της πόλης, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 19 kWh/100 χιλιόμετρα.

Με τέρμα γκάζι, το κοντέρ δείχνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, με την τελική να αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα. Για τη διαδικασία της φόρτισης τώρα, η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχυφορτιστή μέχρι 50 kW για φόρτιση από το 10-80% σε περίπου μισή ώρα, καθώς και μονοφασικό οικιακό Wallbox 7,4 kW με το οποίο φορτίζει σε περίπου έξι ώρες.

Το νέο Mazda CX-60 PHEV διαθέσιμο στην Ελλάδα

Test Drive || Mazda MX-30: Ηλεκτρικό είναι και φαίνεται!

Στιβαρό πάτημα το Mazda MX-30

Οι άνθρωποι της Mazda για ακόμα μια φορά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Και προφανώς δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με την ποιότητα κύλισής του σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση τα πάει εξαιρετικά με το βάρος του αυτοκινήτου (1.645 κιλά είναι αυτά), εξασφαλίζοντας ποιοτική κύλιση και μόνο στις στροφές το βάρος κάνει την εμφάνισή του.

Σε αυτή την περίπτωση την τάξη επιβάλλει το G-Vectoring Control Plus, αν και μεγαλύτερο πρόβλημα για τον οδηγό του ΜΧ-30, είναι η περιορισμένη αυτονομία που δεν σου δίνει περιθώρια για «ταρζανιές». Το τιμόνι επίσης προσφέρει σωστή πληροφόρηση, έχοντας και ιδανικό «βάρος», ενώ καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το σύστημα πέδησης.

Τέλος, η αμιγώς ηλεκτρική προσέγγιση της Mazda, το ΜΧ-30, κοστίζει από 39.390 ευρώ στην αρχική έκδοση Prime!

abb_img