Test Drive || Opel Astra PHEV 180 PS: Greenovation!

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Astra PHEV, το οποίο στην Plug-in υβριδική έκδοσή του αποδίδει 180 ίππους και δεν «καίει»... τίποτα.

Ακούστε το άρθρο

Τον όρο Greenovation τον ακούσαμε για πρώτη φορά από τον Carlos Tavares, τον ισχυρό άνδρα του Ομίλου Stellantis. Και την συγκεκριμένη φιλοσοφία εφαρμόζει πλέον η Opel. Λίγο γενική η εισαγωγή μας, αλλά θα καταλάβετε αμέσως τι εννοούμε.

Το Opel Astra PHEV 180 PS της δοκιμής μας δεν είναι απλά η πιο δυνατή έκδοση του μοντέλου, αλλά ταυτόχρονα και η πιο οικονομική! Παράδοξο μεν, αλλά εφικτό δε, χάρη στην Plug-in υβριδική τεχνολογία, την οποία διαθέτει και η υπόλοιπη γκάμα της «γαλλο-ιταλο-γερμανικής» συμμαχίας, όπως το Peugeot 308. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Test Drive || Opel Astra: Ένα Opel μετράει τα… Άστρα!

Test Drive || Opel Astra PHEV 180 PS: Greenovation!

Μαγνητίζει η εμφάνιση του

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Opel Astra και στην Plug-in υβριδική εκδοχή του, τραβάει τα βλέμματα. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, συμβάλλει η εντυπωσιακή μάσκα Vizor, καθώς και οι αιχμηρές γραμμές του υπόλοιπου αμαξώματος.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα ανοίγματα εκατέρωθεν του σήματος της εταιρείας, αλλά και τα δυναμικά φώτα ημέρας. Στην αριστερή πλευρά του οχήματος υπάρχει και το ένα από τα μόλις δύο στοιχεία, τα οποία «προδίδουν» τη εξηλεκτρισμένη φύση του μοντέλου.

Εκεί συναντάμε τη θύρα φόρτισης, ενώ το δεύτερο και τελευταίο στοιχείο είναι το σήμα Hybrid στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το μήκος του αγγίζει τα 4.374 χιλιοστά, το ύψος τα 1.470 χιλιοστά με το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστά να προσφέρει άφθονους χώρους επιβατών.

To πρώτο ηλεκτρικό Opel Astra είναι πλέον γεγονός

Test Drive || Opel Astra PHEV 180 PS: Greenovation!

Επιβλητική και η καμπίνα του Opel Astra PHEV

Εξίσου δυναμικό είναι και στη καμπίνα του το Opel Astra PHEV. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο, πέρα από τις δίχρωμες επενδύσεις, είναι η τεχνολογία Pure Panel. Αυτή ενσωματώνει δύο οθόνες 10 ιντσών κάτω από ενιαίο πλαίσιο, που τονίζουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Astra.

Πέρα από τον πίνακα οργάνων, την προσοχή θα τραβήξει και το infotainment που διαθέτει εύχρηστο menu και όμορφα γραφικά. Σαφώς και διαθέτει συμβατότητα με Apple Car Play και Android Auto, ενώ καλύπτει όλες τις ανάγκες συνδεσιμότητας.

Μας ενθουσίασε επίσης η λειτουργία του Intelli-Vision, του συστήματος 4 καμερών που ενεργοποιείται αυτόματα με την όπισθεν ή κατόπιν επιλογής. Με εικόνα υψηλής ανάλυσης και καθόλου καθυστέρηση στην απεικόνιση, μπορείτε να έχετε καθαρή οπτική ώστε να παρκάρετε με άνεση ακόμη και στα πιο στενά σημεία.

Θετικά κρίνουμε το γεγονός  της διατήρησης των συμβατικών κουμπιών για τον έλεγχο συγκεκριμένων λειτουργιών (κλιματισμός, ηχοσύστημα κλπ.), ενώ εξαιρετικά εύχρηστο είναι το περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου.

Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη γενικά στο νέο Opel Astra. Στο ανώτερο σημείο του ταμπλό υπάρχει μαλακό, αφρώδες υλικό και έτσι η συναρμογή ικανοποιεί και με το παραπάνω. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες, όμως το πορτ-μπαγκάζ έχει μειωθεί στα 352 λίτρα (από 422 λίτρα στις υπόλοιπες εκδόσεις). Προφανώς, λόγω των μπαταριών του υβριδικού συστήματος.

Test Drive || Opel Mokka-e: Δυναμικά… ηλεκτρικό!

Επιδόσεις GTi, αλλά κατανάλωση μικρού!

Τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας είναι πολλά! Το Opel Astra PHEV της δοκιμής μας διαθέτει τον 1.600άρη turbo PureTech κινητήρα των 150 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ λειτουργεί συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων. Συνδυαστικά το υβριδικό σύνολο αποδίδει 180 ίππους και 360 Nm ροπής.

Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 12,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνησης ή 70-79 χιλιόμετρα στην πόλη, όπως ανακοινώνει η Opel. Αναφορικά με τη φόρτιση, μπορεί να γίνει τόσο με καλώδιο ισχύος 3,7 kW, (όπου η διαδικασία διαρκεί περίπου 4 ώρες), όσο και με 7,4 kW (όπου απαιτούνται περίπου 2 ώρες, αντίστοιχα).

Τέλος, όπως ανακοινώνει η Opel, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου του Astra PHEV είναι 1,0-1,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 24-26 γρ./χλμ. Με τέρμα γκάζι το Astra επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα με το κοντέρ να τερματίζει στα 225 χλμ./ώρα.  Έως τα 135 χλμ./ώρα με το hybrid mode ενεργοποιημένο, το Astra κινεί η ηλεκτρική ενέργεια.

Test Drive || Opel Corsa-e: Το μέλλον της πόλης είναι ηλεκτρικό!

Test Drive || Opel Astra PHEV 180 PS: Greenovation!

Ενθουσιάζει με την οδική συμπεριφορά του

Το υβριδικό σύστημα και η μπαταρία έχουν προσθέσει βάρος στο Opel Astra, όμως η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης κάνει άριστη διαχείριση. Η οδική συμπεριφορά του Astra ενθουσιάζει σε κάθε είδους διαδρομή, είτε μιλάμε για αυτοκινητόδρομο, είτε για μία επαρχιακή, στριφτερή διαδρομή.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση. Στις καμπές οι κλίσεις είναι περιορισμένες, ενώ υπό έντονη πίεση η υποστροφή δηλώνει πρώτη παρούσα. Φαινόμενο που τελειώνει εύκολα αν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ενώ αν επιμείνει, το ESP επιβάλλει την τάξη. Την ασφάλεια του οδηγού ενισχύουν τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα.

Προσφέρει πολλά το Opel Astra PHEV, αλλά…

Το νέο Opel Astra ξεχωρίζει με τη δυναμική του εμφάνιση, ενώ στην plug-in εκδοχή του πέρα από επιδόσεις προσφέρει και οικονομία. Βέβαια, ότι πληρώσεις παίρνεις σε αυτή τη ζωή και το Opel Astra PHEV δεν ξεφεύγει του κανόνα. Για την ακρίβεια, η βασική έκδοση Edition κοστίζει 43.500 ευρώ και είναι πλήρης εξοπλισμού!

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img