Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός… λέοντας!

Δοκιμάζουμε το Peugeot e-2008, την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του εξαιρετικά επιτυχημένου 2008, η οποία αποδίδει 136 ίππους.

Ακούστε το άρθρο

Η Peugeot μπήκε δυνατά στην αρένα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο με το e-208, όσο και με το e-2008. Τα ηλεκτρικά μοντέλα λανσαρίστηκαν ταυτόχρονα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στοιχείο ενδεικτικό για το πόσο η γαλλική μάρκα πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του e-2008 κοστίζει από 40.600 ευρώ.

Πολυτελές και δυναμικό παρουσιαστικό

Δεν υπάρχει περίπτωση να δείτε το Peugeot e-2008 στο δρόμο και να μην αφιερώσετε χρόνο για να το παρατηρήσετε. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι δυναμική και κυρίως το εμπρόσθιο τμήμα του.

Προφανώς, ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας, τα οποία θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού. Εντυπωσιακό είναι και το προφίλ με τις ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, ενώ πίσω τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED συμπληρώνουν ιδανικά το δυναμικό προφίλ του γαλλικού SUV.

Οι διαφορές συγκριτικά με τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες δεν είναι μεγάλες. Η εμπρός κλειστή μάσκα είναι στην απόχρωση του αμαξώματος, ενώ το γράμμα «e» σε διαφορετικά σημεία του αμαξώματος δείχνει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του SUV.

Test Drive || Peugeot e-208: Το savoir vivre της ηλεκτροκίνησης

Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός... λέοντας!

Η πολυτέλεια «βγάζει» μάτια στην καμπίνα του Peugeot e-2008

Η καμπίνα του e-2008 είναι premium και το δηλώνει με την πρώτη επαφή. Η φιλοσοφία σχεδίασης είναι η ίδια με τις εκδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Με μικρές βέβαια διαφοροποιήσεις, όπως στις διαφορετικές ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων του i-Cockpit (για τις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις) για την αυτονομία και το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας.

Επιπλέον, το μενού του infotainment του e-2008 απεικονίζει τη ροή ενέργειας, τις ρυθμίσεις φόρτισης, καθώς και έξτρα πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα. Τα υλικά της καμπίνας είναι ποιοτικά και σε πείθουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή και ο οδηγός είναι ψηλά και απολαμβάνει την περιμετρική ορατότητα. Τέσσερις ενήλικοι είναι άνετοι, όπως και οι αποσκευές τους στο διαθέσιμο χώρο των 405 λίτρων.

Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός... λέοντας!

Δυνατές επιδόσεις με απόλυτη ησυχία

Ο ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-2008 αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία των 50 kWh. Η ισχύς του φτάνει τους 136 ίππους και η ροπή τα 260 Nm. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, διαμορφώνεται και η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι στο Eco το e-2008 αποδίδει 82 ίππους, 109 ίππους στο Νormal και 136 ίππους στην επιλογή Sport. Όπως αντιλαμβάνεστε, ανάλογα με τη δύναμη διαμορφώνεται η κατανάλωση, αλλά και η τελική αυτονομία.

Σύμφωνα με την Peugeot, η συνολική αυτονομία αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα, με τη μέση κατανάλωση να είναι 17,3 kWh/100 χλμ. Σε ότι αφορά τη φόρτιση, με το εργοστασιακό καλώδιο το ηλεκτρικό e-2008 φορτίζει από απλή πρίζα τύπου Schuko ή από μια ενισχυμένη πρίζα τύπου Green’up σε 15 ώρες.

Απαιτεί 7,5 ή 5 ώρες σε Wallbox ισχύος 7,4 και 11 kW αντίστοιχα. Με ταχυφορτιστή 100 kW αρκούν 30 λεπτά φόρτισης για το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του.

Αποκάλυψη για το ηλεκτρικό Peugeot e-308

Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός... λέοντας!

Εξαιρετικά στιβαρό σε κάθε διαδρομή

Ο ήχος εκκίνησης από το i-Cockpit και η ένδειξη «Ready» φέρνουν το e-2008 «στη ζωή»! Εντός πόλης το e-2008 είναι στο στοιχείο του, με την ανάρτηση να ελέγχει σωστά το επιπλέον βάρος του αμαξώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ πρέπει για τους αστικούς ελιγμούς.

Στις εθνικό οδικό δίκτυο, η απουσία μηχανικών ήχων, συνδυαστικά με την πολύ καλή ηχομόνωση, συντελούν στη δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος στην καμπίνα. Σε δρόμο με στροφές το Peugeot e-2008 δηλώνει ευθαρσώς το γαλλικό ταπεραμέντο του.

Σε γενικές γραμμές, το Peugeot e-2008 δείχνει στην πράξη ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι και διασκεδαστική. Το πολυτελές γαλλικό SUV μας έβαλε για τα καλά στην… πρίζα!

abb_img