Το εντυπωσιακό Suzuki Across PHEV εμπνέει. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της δοκιμής του ιαπωνικού μοντέλου, όμως τελικά επιλέξαμε το «αποτέλεσμα» αυτής της έμπνευσης.
Για τους μη μυημένους, το Across είναι το… «δίδυμο» αδερφάκι του Toyota RAV4. Επιπλέον, θα μπορούσαμε να πούμε ότι συνεργασίες σαν κι αυτή γκρεμίζουν το… τείχος του ανταγωνισμού. Ή ότι με το Across στη Suzuki χορεύουν… Μπλουζ και όχι μόνο, υπό τους (μη) ήχους της ηλεκτροκίνησης.
Και ότι αν συνεχίσουμε με τα λογοπαίγνια, το δικό μας «Διδυμότειχο» δεν θα είναι ευχάριστο! Οπότε τραβάμε… χειρόφρενο και συνεχίζουμε με την κανονική ροή της δοκιμής μας.
Το Suzuki Across αναβαθμίζεται (;) στα σημεία!
Ας γνωρίσουμε το Suzuki Across PHEV
Η έξυπνη επιλογή του «rebadging» έφερε στη γκάμα της Suzuki το πιο δυνατό και ακριβό μοντέλο στην ιστορία της. Και κυρίως το πρώτο Plug–in Hybrid. Η ιαπωνική φίρμα «μπήκε στην πρίζα» με εντυπωσιακό τρόπο και εμείς είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο… Across the city. Ακόμη ένα λογοπαίγνιο, τι πιο σύνηθες!
Σχεδιαστικά, το Suzuki Across PHEV διαθέτει επιβλητική εμφάνιση, ενώ σε σχέση με το RAV4 είναι ορατές κάποιες διαφοροποιήσεις, κυρίως στη μάσκα. Προφανώς και στο λογότυπο. Το σίγουρο είναι ότι δεν περνάει απαρατήρητο, από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις.
Όχι μόνο λόγω όγκου, αλλά κυρίως γιατί η «made in Japan» καταγωγή του ηλεκτρίζει τα πλήθη! Για την ακρίβεια, όσες μέρες κράτησε η δοκιμή του Suzuki Across από το CarsElectric.gr, το ενδιαφέρον του κοινού για το ιαπωνικό PHEV ήταν μεγάλο. Και όχι άδικα.
Ένας όμορφος και άνετος εσωτερικός κόσμος
Στην καμπίνα των επιβατών κυριαρχεί η ιαπωνική φιλοσοφία της απέριττης πολυτέλειας. Ποιοτικά υλικά, άνεση, εξαιρετική εργονομία και πρακτικότητα, ενώ το ίδιο ισχύει και για την ψυχαγωγία, μέσω του συστήματος infotainment. Η οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 9 ιντσών, είναι το «κερασάκι στην τούρτα».
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων E–CVT είναι επίσης εκεί, για να κάνει τη ζωή του οδηγού ακόμη πιο εύκολη. Γύρω του συναντάμε τους διακόπτες για την επιλογή προγράμματος οδήγησης (Normal, Eco, Sport και EV Mode) του Across, καθώς και της τετρακίνησης.
Στην Ελλάδα το Suzuki Vitara Strong Hybrid!
Για πιο off road μονοπάτια, η επιλογή «Trail» προσαρμόζει τα ηλεκτρονικά συστήματα ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους. Ποιο Διδυμότειχο; Το Across PHEV πάει παντού!
Σε ότι αφορά στον χώρο των αποσκευών, είναι δεδομένο ότι το μέγεθος μετράει. Και στο Suzuki Across PHEV ρέει άφθονο. Έτσι, οι επιβάτες του πέρα από ανέσεις 5 αστέρων, μπορούν να μεταφέρουν αποσκευές όλων των ειδών. Με τα 490 λίτρα χωρητικότητας του χώρου αποσκευών του ιαπωνικού SUV, είναι πανεύκολο!
Συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία καυσίμου
Στην «καρδιά» του Across συναντάμε έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων με απόδοση 185 ίππους και 227 Nm ροπής. Επιπλέον, έχουμε 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Ο πρώτος αποδίδει 182 ίππους και 270 Nm ροπής, ενώ ο δεύτερος στο πίσω μέρος, 54 ίππους και 121 Nm ροπής. Συνδυαστικά, τα 3 μηχανικά σύνολα αποδίδουν 306 ίππους.
Το Suzuki Ignis Hybrid σάρωσε στα βραβεία του «What Car? 2022»
Παρά το βάρος του Across PHEV (2.015 κιλά), οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τους Ιάπωνες. Σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, η ηλεκτρική του αυτονομία αγγίζει τα 75 χιλιόμετρα σε θεωρητικό επίπεδο και τα 60+ χιλιόμετρα στην πράξη. Προφανώς, σημαντικό ρόλο παίζει το εκάστοτε οδηγικό στυλ, οι κυκλοφοριακές συνθήκες, το έδαφος κλπ.
Να σημειωθεί επίσης, ότι η μπαταρία δεν αποφορτίζεται πλήρως και διατηρεί πάντα ένα μικρό απόθεμα για την λειτουργία των ηλεκτρικών μοτέρ. Σε ότι αφορά την φόρτιση της, σε 5 ώρες είναι στο 100% με μέγιστο ρυθμό τα 3,7 kW (σε wallbox). Εναλλακτικά, κάθε φορά που φρενάρεις ή σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, βάζεις ένα μικρό «λιθαράκι» στην ανάκτηση της ενέργειας της.
Suzuki: Ιπτάμενα αυτοκίνητα σε συνεργασία με τη SkyDrive
Στο δρόμο, το Across έχει τον δικό του τρόπο να εντυπωσιάσει. Δεν βάζει «φωτιά στην άσφαλτο», αλλά είναι σαφές ότι μπορεί να κινηθεί σβέλτα, παρά τον όγκο του. Επίσης είναι ευκολοδήγητο, άνετο, ασφαλές και σταθερό, είτε κινείται σε εθνικό οδικό δίκτυο είτε σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Τέλος, με φυσιολογική και χωρίς περιορισμούς οδήγηση, η μέση κατανάλωση του Suzuki Across PHEV είναι περίπου 6-6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Πάντα με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος, το οποίο πιέσαμε αρκετά, για να διαπιστώσουμε στην πράξη την ευεργετική του επίδραση.
Συνοψίζοντας για το Suzuki Across PHEV
Η Suzuki έκανε κίνηση «ματ» με την προσθήκη του Across στη γκάμα της και παράλληλα δυναμική είσοδο στην κατηγορία των Plug-in Hybrid SUV. Με συνολική απόδοση 306 ίππους από έναν κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες, το Across PHEV δεν έχει όρεξη για «αστεία».
Η Suzuki επενδύει 1,4 δισ. δολάρια στην Ινδία
Ένα SUV ξεκάθαρα «made in Japan» σε κάθε περίπτωση, συνδυάζει κυριολεκτικά τα πάντα: Εμφάνιση, επιδόσεις, οικονομία καυσίμου, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση πάνω από 60 χιλιόμετρα κλπ. Όσο δε για την τιμή του; Από 56.580 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό και ανεκτίμητη ιαπωνική αξιοπιστία.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος