Test Drive || Volvo C40 Recharge 408 PS: Breathtaking!

Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 με τους 408 ίππους απλά σου κόβει την ανάσα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Ακούστε το άρθρο

Αναμφίβολα η Volvo έχει συνδέσει το όνομά της με την ασφάλεια. Λογικό, μιας και εδώ και πολλά χρόνια προσφέρει αυτοκίνητα που διακρίνονται στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Τώρα όμως κάνει το επόμενο βήμα «αγκαλιάζοντας» για τα καλά και την ηλεκτροκίνηση. Έπειτα από το XC40 Recharge, το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο της, σειρά είχε και το C40 Recharge το οποίο και δοκιμάζουμε.

Test Drive | | Volvo EX30: Εκδημοκρατισμένη ηλεκτροκίνηση

Με κουπέ αισθητική

Το όμορφο C40 είναι το πρώτο SUV της Volvo με κουπέ σχεδιασμό. Σαφώς και «πατάει» στην πλατφόρμα του ηλεκτρικού XC40, αλλά διαφέρει σημαντικά χάρη στη μεγάλη κλίση της οροφής στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Βέβαια οι σχεδιαστικές διαφορές συγκριτικά με το XC40 δεν έχουν να κάνουν μόνο με την αισθητική. Για να είμαστε πιο ακριβείς, στο C40 η μελετημένη αεροδυναμική εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 4% στις υψηλές ταχύτητες.

Υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας εσωτερικό

Μόλις περάσει κανείς στην καμπίνα του C40 διαπιστώνει πως δεν υπάρχουν αλλαγές συγκριτικά με το εσωτερικό του XC40. Ο οδηγός απολαμβάνει ένα μίνιμαλ, αλλά άκρως ποιοτικό περιβάλλον που ξεχωρίζει με την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει. Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει η Volvo πέρα από ποιοτικά, είναι και οικολογικά, με τη μεταξύ τους συναρμογή να ενθουσιάζει. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών για το infotainment, προσφέρουν τις πληροφορίες που θέλει ο οδηγός. Το λογισμικό αποτελεί προϊόν εξέλιξης σε συνεργασία με την Google. Προσφέρει όλες τις λειτουργίες της εταιρείας που ενσωματώνει και ένα smartphone.

Σε κάθε περίπτωση, μέσα στο κουπέ SUV της Volvo νιώθεις κάθε στιγμή ότι οδηγείς ένα ακριβό και πολύ καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο. Σε επίπεδο χώρων τώρα, οι επιβάτες είναι άνετοι, όπως και οι αποσκευές τους, χάρη στα διαθέσιμα 413 λίτρα του χώρου αποσκευών. Φυσικά υπάρχουν και άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι, ενώ εξαιρετικά βολικός είναι ο επιπλέον χώρος 31 λίτρων, εκεί που κανονικά θα υπήρχε ο θερμικός κινητήρας. Φυσικά ως γνήσιο Volvo το C40 διαθέτει ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Test Drive || Volvo XC40 Recharge P6: Η χρυσή τομή!

Ηλεκτρική βολίδα

Ήρθε η ώρα να περάσουμε στην ουσία του Volvo C40 που δεν είναι άλλη από την καταιγιστική δύναμή του. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την 4κίνητη έκδοση με τους δυο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες. Το δίδυμο αυτό αποδίδει συνολικά 408 ίππους και 670 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 4,7 δευτερολέπτων. Βέβαια η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Αναλυτικότερα, στον εμπρόσθιο άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 150 ίππων με μέγιστη ροπή 250 Νm. Αυτός συνεργάζεται με τον αναβαθμισμένο σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη που υπάρχει στο πίσω μέρος. Η μέγιστη ισχύς του τελευταίου φτάνει τους 258 ίππους και η ροπή τα 420 Nm.

Οι δυο κινητήρες αντλούν ενέργεια από τη συστοιχία μπαταριών των 82 kWh (79 kWh ωφέλιμα), με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να αγγίζει τα 17,4 kWh/100 χλμ. Σε ότι αφορά την αυτονομία, αυτή αγγίζει τα 550 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Το Volvo C40 Recharge μπορεί να φορτίσει σε παροχή έως και 205 kW. Σε μια τέτοια περίπτωση οι μπαταρίες του φορτίζουν από το 10%-80% σε περίπου 28 λεπτά.

Απλά.. εκρηκτικό

Σίγουρα τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων είναι εντυπωσιακά. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν καταφέρνουν να αποδώσουν την αίσθηση όταν σανιδώνεις το γκάζι και οι 408 ίπποι εκτοξεύουν το πολυτελές C40. Η απόκριση είναι ακαριαία και το σώμα κολλάει στο κάθισμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως το Volvo C40 δεν είναι ιδανικό για το καθημερινό Oι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού, όσο και αν πιέσει το ηλεκτρικό SUV. Στον αυτοκινητόδρομο το C40 είναι ακλόνητο και ενθουσιάζει με την ευκολία που «καταπίνει» τα χιλιόμετρα.

Θετικές εντυπώσεις αφήνει όμως και σε δρόμο με στροφές. Εκεί η ρύθμιση της ανάρτησης κάνει δουλειά, ενώ ακόμα και με σανιδωμένο το γκάζι, η αποτελεσματική τετρακίνηση δίνει τη δυνατότητα ελαφρού γλιστρήματος με τα τέσσερα. Όμως μην περιμένετε υστερίες, αφού τα ηλεκτρονικά θα βάλουν τα πράγματα στη θέση τους. Τέλος, το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά έχει τη δυνατότητα επιπλέον βάρους μέσω της σχετικής επιλογής που υπάρχει στο μενού.

Τα 10 καλύτερα ηλεκτρικά SUV του 2024

Αξίζει κάθε ευρώ του

To πανίσχυρο και αθλητικό Volvo C40 κοστίζει 63.364 ευρώ και προσφέρει τα πάντα. Όσοι λοιπόν αναζητούν ένα μοντέρνο, πανίσχυρο και ασφαλές ηλεκτρικό SUV,  το βρήκαν στο «πρόσωπο» του Volvo C40.

abb_img