Είναι γεγονός πως η αγορά των ηλεκτρικών scooter αναπτύσσεται με σταθερά βήματα στη χώρα μας. Οι αναβάτες που χρειάζονται ένα όχημα για μετακινήσεις μέσα στην πόλη στρέφονται όλο και περισσότερο σε ηλεκτρικά μοντέλα. Η Yadea θεωρείται ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών δικύκλων διεθνώς, με παρουσία σε 88 χώρες. Στη χώρα μας το φέρνει η Motortrend.
Η Yadea κυκλοφόρησε τα πρώτα ηλεκτρικά σκούτερ με μπαταρίες ιόντων νατρίου
Ελκυστική σχεδίαση και προσεγμένη εργονομία
Το Fierider ανήκει στην κατηγορία L3e, έχει μήκος 1,92 μέτρα και μεταξόνιο που φτάνει περίπου στα 1,35 μέτρα. Οι διαστάσεις του επιτρέπουν άνετη θέση οδήγησης, ενώ διατηρούν μια ισορροπία ανάμεσα στη σταθερότητα και στην ευελιξία μέσα στην πόλη. Η σέλα βρίσκεται περίπου στα 76 εκατοστά από το έδαφος. Νούμερο που διευκολύνει σημαντικά τους αναβάτες μετρίου αναστήματος, ενώ ο χώρος για τα πόδια παραμένει φαρδύς και δεν περιλαμβάνει ενοχλητικό «τούνελ». Αυτό διευκολύνει τον οδηγό να τοποθετεί τσάντα ή μικροδέματα χωρίς δυσκολία. Η Yadea επέλεξε φωτιστικά σώματα LED εμπρός και πίσω, τα οποία δίνουν σύγχρονο στιλ στο σκούτερ. Οι τροχοί 14 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω, με το βάρος του Fierider (124 κιλά με μπαταρίες) να επιτρέπει την καλύτερη δυνατή ευελιξία εντός πόλης.
Απόδοση που καλύπτει τους πάντες
Στην καρδιά του Fierider βρίσκεται ένας πλάγια τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 5,5 kW, που φτάνει ως τα 11 kW, με τη ροπή να αγγίζει τα 238 Nm. Τα εν λόγω νούμερα εξασφαλίζουν έντονη επιτάχυνση, (0-50 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ.) και επιτρέπουν εύκολες προσπεράσεις. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα. Οι τρεις λειτουργίες οδήγησης (Eco, D, Sport) καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Στο Eco, το scooter διατηρεί χαμηλή τελική ταχύτητα για οικονομία ενέργειας. Στο D, ο οδηγός απολαμβάνει αξιοπρεπή δύναμη για τις περισσότερες αστικές μετακινήσεις, ενώ στο Sport, το Fierider ξεδιπλώνει όλη του την ισχύ.
Test Ride Horwin EK3: Value for money
Άνετη και ασφαλή οδήγηση
Όπως αναφέραμε και παραπάνω το Yadea Fierider ικανοποιεί σε κάθε είδους διαδρομή. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει πιο σπορ προσανατολισμό, κάτι που φαίνεται όταν ο οδηγός θα οδηγήσει σε κακοτράχαλο οδόστρωμα. Οι κραδασμοί σε εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται λίγο πιο αισθητοί σε σχέση με πιο «μαλακές» αναρτήσεις, αλλά το Yadea Fierider δεν προβληματίζει σε γρήγορες στροφές και κινείται με σιγουριά ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Τα φρένα πείθουν για την αποτελεσματικότητά τους, αφού χρησιμοποιούν δίσκους εμπρός και πίσω με σύστημα ABS δύο καναλιών. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (e-brake) λειτουργεί διακριτικά και επιβραδύνει ελαφρώς το σκούτερ, κυρίως στο εύρος 25-70 χλμ./ώρα. Έτσι ο οδηγός ανακτά μέρος της ενέργειας που θα χανόταν στο φρενάρισμα, χωρίς όμως να ενοχλεί με υπερβολικά έντονο «φρένο» κινητήρα.
Χώροι και τεχνολογία που ξεχωρίζουν
Η Yadea εξοπλίζει το Fierider με ψηφιακή οθόνη επτά ιντσών υψηλής ευκρίνειας, ευανάγνωστη και στον έντονο ήλιο. Τα έγχρωμα γραφικά απεικονίζουν ταχύτητα, επίπεδο φόρτισης, λειτουργία φωτισμού (συμπεριλαμβάνεται αισθητήρας για αυτόματο άναμμα), καθώς και μια «μπάρα» που δείχνει πόση ισχύ ή ανάκτηση χρησιμοποιείται. Ο προηγμένος τεχνολογικός χαρακτήρας του Fierider ενισχύεται με το keyless entry. Ο οδηγός μπορεί να ξεκλειδώσει το σκούτερ είτε με NFC καρτελάκι είτε μέσω Bluetooth στο κινητό του. Για την τελευταία δυνατότητα απαιτείται να έχει εγκαταστήσει τη σχετική εφαρμογή της Yadea. Η εφαρμογή ελέγχει και το σύστημα GPS, ώστε ο οδηγός να εντοπίζει το Fierider απομακρυσμένα. Επιπλέον, η εφαρμογή δίνει δυνατότητα ρύθμισης του αντικλεπτικού συστήματος, εμφάνισης ιστορικού διαδρομών και ελέγχου της στάθμης των μπαταριών.
Test Ride Zero SR/F: Ηλεκτρική καταιγίδα
Μάλιστα, ο χώρος των 32 λίτρων κάτω από τη σέλα χωρά ένα full-face κράνος και διάφορα μικροαντικείμενα. Επιπλέον το μικρό ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς, μαζί με θύρα USB φόρτισης, εξυπηρετεί όποιον θέλει να έχει το κινητό ή άλλα αξεσουάρ σε ασφαλές σημείο.
Διπλές μπαταρίες και γρήγορη φόρτιση
Το Fierider χρησιμοποιεί δύο μπαταρίες 72V/27Ah έκαστη, οι οποίες αποθηκεύουν συνολικά 3,88 kWh ενέργειας. Η τοποθέτηση τους στο πάτωμα χαμηλώνει το κέντρο βάρους και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά. Η Yadea δίνει δύο χρόνια εγγύηση τόσο στο σκούτερ, όσο και στις μπαταρίες. Ο στάνταρ ταχυφορτιστής έντασης 12A απαιτεί περίπου 4,5 ώρες για πλήρη φόρτιση όταν οι μπαταρίες είναι σχεδόν άδειες. Επιπλέον διαθέτει ενσωματωμένα LEDs που δείχνουν το επίπεδο φόρτισης, ενώ ο ανεμιστήρας ψύξης λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται. Μάλιστα ο αναβάτης επιλέγει αν θα φορτίσει τις μπαταρίες πάνω στο σκούτερ ή θα τις αφαιρέσει, χρησιμοποιώντας τον ειδικό διακλαδωτή. Η αυτονομία φτάνει τα 80-85 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, με πιο «εγκρατή» οδήγηση να αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα.
Test Ride – Vespa Primavera Elettrica: Στιλάτη και απoδοτική!
Αξίζει τα λεφτά του!
Η τιμή εκκίνησης για το Yadea Fierider ανέρχεται στα 5.995 ευρώ. Το μοντέλο, όμως, επιδοτείται από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οπότε η τελική τιμή πέφτει στα 4.395 ευρώ (με τις δύο μπαταρίες).
Εν κατακλείδι, το Fierider προσφέρει έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό δύναμης, τεχνολογίας και χωρητικότητας, καλύπτοντας τόσο τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης όσο και πιο απαιτητικά σενάρια χρήσης. Η Yadea κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά, με ένα ηλεκτρικό σκούτερ έτοιμο να ανταποκριθεί σε κάθε περίσταση.