Τι είναι το ραντάρ απεικόνισης 4D και πως χρησιμεύει στην αυτόνομη οδήγηση;

Ακούστε το άρθρο

Το ραντάρ απεικόνισης 4D διαθέτει τεχνολογία αισθητήρων μεγάλης εμβέλειας που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του 3D ραντάρ, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τον προσδιορισμό του ύψους ενός αντικειμένου.

Αυτή η τεχνολογία είναι σημαντική για την ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) για ορισμένες από τις λειτουργίες που ανήκουν στα επίπεδα 2 και 3 και αποτελεί έναν βασικό παράγοντα για την αυτόνομη οδήγηση σε οχήματα επιπέδου 4 και 5.

Σε τι διαφέρει ένα ραντάρ απεικόνισης 4D;

 ραντάρ απεικόνισης 4D

Τα παραδοσιακά συστήματα ραντάρ είναι ικανά να σαρώσουν το οδόστρωμα κατά μήκος του οριζόντιου επιπέδου και να εντοπίσουν την απόσταση, την κατεύθυνση και την ταχύτητα.

Τα νεότερα συστήματα ραντάρ απεικόνισης 4D προσθέτουν και μια άλλη διάσταση. Αυτές οι συσκευές έχουν την ετικέτα “ραντάρ απεικόνισης”, λόγω του πλούτου των δεδομένων που λαμβάνουν. Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει πολλά διαφορετικά σημεία, τα οποία, όταν χαρτογραφηθούν, αρχίζουν να μοιάζουν πλέον με εικόνα.

Η γνώση του πόσο ψηλό είναι κάτι ή πόσο πλατύ είναι ένα αντικείμενο που βρίσκεται στο οδόστρωμα, είναι ζωτικής σημασίας σε μια ποικιλία σεναρίων για τον πραγματικό κόσμο.

Για παράδειγμα, όταν ένα φορτηγό πλησιάζει σε μια υπόγεια γέφυρα, το ραντάρ 4D μπορεί να καθορίσει εάν το όχημα μπορεί να χωρέσει με ασφάλεια κάτω από αυτό ή αν υπάρχει όχημα σταθμευμένο κάτω από τη γέφυρα.

Διαβάστε επίσης: Το τεχνολογικό ταξίδι προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Σε αυτοματοποιημένα σενάρια οδήγησης στα οποία ο οδηγός μπορεί να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή να μην είναι πλήρως σε εγρήγορση για τις συνθήκες οδήγησης, το ραντάρ 4D είναι ανώτερο από το ραντάρ 3D στην αναγνώριση αντικειμένων στο οδόστρωμα σε μεγάλες αποστάσεις και βοηθά το όχημα να αποφασίσει ποια είναι τα κατάλληλα μέτρα τα οποία πρέπει να ληφθούν.

Επιπλέον, το ραντάρ απεικόνισης 4D είναι καλύτερο στον εντοπισμό περιγραμμάτων και ορίων ενός δρόμου και στη διάκριση μεταξύ αντικειμένου στο δρόμο και χαμηλού κράσπεδου.

Επιπλέον, λειτουργεί καλύτερα από το 3D ραντάρ στην αναγνώριση πολλαπλών αντικειμένων σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Πως λειτουργεί το ραντάρ απεικόνισης 4D;

 ραντάρ απεικόνισης 4D

Υπάρχουν δύο όψεις σε ένα σύστημα ραντάρ απεικόνισης 4D: η συλλογή δεδομένων και η επεξεργασία δεδομένων.

Για τη συλλογή δεδομένων, τα τυπικά συστήματα ραντάρ χρησιμοποιούν μια σειρά στοιχείων, το καθένα με μεγάλη δέσμη. Στη συνέχεια, μπορούν να τα συνδυάσουν ψηφιακά μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως ψηφιακής διαμόρφωσης δέσμης, η οποία βελτιώνει την ανάλυση της εικόνας που προκύπτει.

Διαβάστε επίσης: To Self-Driving της Tesla μπέρδεψε… την πανσέληνο με το πορτοκαλί φανάρι σε φωτεινό σηματοδότη

Το ραντάρ επόμενης γενιάς FLR4 της Aptiv διπλασιάζει την ανάλυση εμβέλειας και τριπλασιάζει το κάθετο οπτικό πεδίο σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.

Το FLR4+της Aptiv, το πρώτο ραντάρ απεικόνισης 4D της εταιρείας, προσφέρει ανίχνευση εμβέλειας έως και 300 μέτρα.

abb_img