Η συγκεκριμένη γραμμή δεν υπάρχει σε όλους τους καθρέπτες και σίγουρα δεν την συναντάμε σε παλαιότερα μοντέλα. Ωστόσο σε όσα υπάρχει ενισχύει σημαντικά την ασφάλεια.
Τα ανησυχητικά σημάδια ότι ο κινητήρας σου πνέει τα λοίσθια!
Ο κυρτός καθρέπτης που κάνει τη διαφορά
Σαφώς τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν μια σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες που ενισχύουν την οδική ασφάλεια. Φυσικά μιλάμε για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα γνωστά μας ADAS. Όμως τον έλεγχο προς τα πίσω τον εξασφαλίζουν οι καθρέπτες του οχήματος, ο εσωτερικός και οι δύο εξωτερικοί. Σε ορισμένα νέα μοντέλα ο εξωτερικός καθρέφτης τόσο από την πλευρά του οδηγού, όσο και, ορισμένες φορές, από του συνοδηγού διαθέτει μία λεπτή, κάθετη διαχωριστική γραμμή. Αυτή η γραμμή δεν είναι ενιαία, αλλά αποτελείται από μικρές μαύρες κουκκίδες ή μικρές μαύρες παύλες.
Αυτή η γραμμή που είναι στο εξωτερικό τμήμα του καθρέπτη τον χωρίζει σε δυο τμήματα. Το τμήμα προς την εξωτερική πλευρά, είναι μικρότερο και συνήθως αποτελεί το 1/3 του συνολικού μεγέθους. Αυτή είναι η εξωτερική πλευρά και είναι ένας κυρτός καθρέφτης. Το υπόλοιπο τμήμα προβάλει τα αντικείμενα σε κανονική ή ελαφρώς μικρότερη απόσταση από την πραγματική.
Εσείς γνωρίζετε το δείκτη ταχύτητας του ελαστικού σας;
Μειώνει τη «νεκρή γωνία»
Αυτή είναι η δουλειά του κυρτού καθρέπτη που αναφέραμε προηγουμένως. Αυτό το μικρότερο τμήμα δίνει στον οδηγό μια ευρύτερη εικόνα του δρόμου. Κάτι χρήσιμο όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, αφού μειώνει τη «νεκρή γωνία», στοιχείο που μπορεί να μειώσει σημαντικά ένα πιθανό ατύχημα. Βέβαια καλό είναι ο οδηγός να έχει στο νου του πως ο κυρτός καθρέφτης παρουσιάζει τα αντικείμενα μικρότερα απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Επιπλέον τα φέρνει και πιο κοντά. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια λειτουργία έχει και ένας μικρός, κυκλικός καθρέφτης, ο οποίος μπαίνει πάνω αριστερά, στο εξωτερικό τμήμα του πλαϊνού καθρέφτη. Όταν φυσικά δεν υπάρχει η κάθετη διαχωριστική γραμμή.