Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς δεν παρατηρούμε διάφορα στοιχεία που υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας. Στοιχεία που παίζουν κρίσιμο ρόλο στην οδική ασφάλεια, συμβάλλοντας στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Έσκασε το λάστιχο εν κινήσει: Τι να κάνετε!
Περιέχει σημαντικές οδηγίες, βρείτε το!
Κάθε νέο αυτοκίνητο βγαίνει από το εργοστάσιο με συγκεκριμένες οδηγίες, εγχειρίδιο χρήσης, αλλά και αυτοκόλλητα που ενημερώνουν τον οδηγό για τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων του. Επιπλέον και όπως ορίζει ο νόμος, αυτά τα αυτοκόλλητα είναι σε καθορισμένα σημεία από τον κατασκευαστή. Ο σκοπός τους είναι η παροχή πληροφοριών για την κατάσταση διάφορων τμημάτων του αυτοκινήτου. Μάλιστα, πολλά έχουν προειδοποιητικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα ανάλογα με το σημείο του αυτοκινήτου στο οποίο αναφέρονται.
Ένα από τα πιο κρίσιμα αυτοκόλλητα είναι αυτό που υποδεικνύει τις ενδεικτικές πιέσεις των ελαστικών. Μάλιστα, ο οδηγός κάθε δύο εβδομάδες πρέπει να ελέγχει την πίεση των ελαστικών του. Αυτό εξασφαλίζει την ασφαλή κίνηση του οχήματος και την ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών. Επιπλέον, η σωστή πίεση στα ελαστικά διασφαλίζει την ιδανική κατανάλωση καυσίμου ή ηλεκτρικής ενέργειας για τα EV οχήματα. Στα νέα μοντέλα, το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο είναι στην εσωτερική μεταλλική επιφάνεια της πόρτας του οδηγού ή στην κολόνα του πλαισίου της μπροστινής αριστερής πόρτας. Σε παλαιότερα μοντέλα, είναι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού ή στη θύρα πλήρωσης καυσίμου.
Φωτιά εν κινήσει: Πώς το αντιμετωπίζω;
Μην αμελείτε τις πληροφορίες που παρέχει
Κάθε αυτοκόλλητο αναγράφει περισσότερες από μία τιμές ενδεικτικής πίεσης ελαστικών. Η κάθε πίεση εξαρτάται από το φορτίο (και άρα από το βάρος) που μεταφέρει το όχημα κάθε φορά. Στην ειδική σήμανση υπάρχουν οι πιέσεις (σε psi, bar ή kPa) που πρέπει να έχουν τα ελαστικά για τη μεταφορά έως τριών ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, ή πέντε. Επιπλέον μπορεί να παρέχει τις πιέσεις για οδήγηση εκτός δρόμου ή για τη μεταφορά αποσκευών.
Οι κατασκευαστές συνήθως δίνουν αναλυτικά τις πιέσεις, καθώς αυτές διαφέρουν μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Επιπλέον παρέχουν πιέσεις με βάση τις διαστάσεις των τροχών που μπορεί να διαφέρουν από έκδοση σε έκδοση του αυτοκινήτου. Tέλος, ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζει την πίεση των ελαστικών όταν αυτά είναι ακόμη «κρύα». Ιδανικά, το όχημα δεν πρέπει να έχει διανύσει πάνω από δύο χιλιόμετρα με χαμηλή ταχύτητα.