Το Audi TT υπήρξε αναμφίβολα ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Audi, ενσαρκώνοντας την αισθητική της δεκαετίας του ’90 και το πάθος του κοινού, για κομψά κουπέ. Από ένα στυλάτο καθημερινό αυτοκίνητο, οι εκδόσεις RS μετέτρεψαν το TT σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, που επικεντρωνόταν στην οδηγική απόλαυση. Παρότι η παραγωγή του σταμάτησε το 2023, οι φήμες επιβεβαιώνονται: η Audi επεξεργάζεται ήδη σχέδια για την αναβίωσή του.
Ο CEO της Audi, Gernot Döllner, χαρακτήρισε το TT ως «είδωλο», και ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού Massimo Frascella έχει αναλάβει να το φέρει στο μέλλον με νέα μορφή. Η ιστορία και η κληρονομιά του TT, αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη αξία σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκές μάρκες καλούνται να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό των κινεζικών startup. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η Audi σκοπεύει να «ξεσκονίσει» και να επαναλανσάρει ιστορικά μοντέλα, με πρώτο και καλύτερο το TT. Ο ίδιος ο Döllner δήλωσε: «Αυτό είναι στο τραπέζι. Έχουμε ανοιχτό μυαλό για το τι είναι δυνατόν να γίνει».
Τι έχει επιβεβαιώσει η Audi
Παρά τη δύσκολη χρονιά του 2024, κατά την οποία τα λειτουργικά κέρδη της Audi έπεσαν κατά 38%, φτάνοντας τα 3,9 δισ. ευρώ, και με το κλείσιμο του εργοστασίου του Q8 e-tron στις Βρυξέλλες να κοστίζει 1,6 δισ. ευρώ, το πλάνο για νέα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ξεκάθαρο. Ο Döllner ξεκαθαρίζει: «Η Audi πρέπει οπωσδήποτε να έχει σπορ μοντέλα. Είναι στοιχείο του DNA μας και πρέπει να βρούμε το σωστό timing, για να τα εντάξουμε στην γκάμα μας».
Audi: Τεχνολογική αναγέννηση: Το νέο TT γίνεται ηλεκτρικό
Η Audi ενδέχεται να βασίσει το νέο TT, στη νέα πλατφόρμα SSP του Ομίλου Volkswagen, την ίδια που αναπτύσσει η Porsche για τις ηλεκτρικές εκδοχές των 718 Cayman και Boxster. Η πλατφόρμα υπόσχεται κορυφαία απόδοση με έως και 1.000 ίππους, αρχιτεκτονική 800V για υπερ-γρήγορη φόρτιση, και αυτονομία άνω των 645 χλμ. Αν και δεν αποκλείεται μια πιο GT εκδοχή, ο προσανατολισμός προς ένα σπορ, καθημερινό ηλεκτρικό μοντέλο, φαίνεται πιο πιθανός.
Audi: Νέος σχεδιασμός, παλιά ψυχή
Ο Frascella, που εντάχθηκε στην Audi τον Ιούνιο του 2023, αναμένεται να επαναπροσδιορίσει το TT, με έμπνευση από το εμβληματικό Mk1, διατηρώντας το στρογγυλεμένο του σχήμα και ενσωματώνοντας μοντέρνες λεπτομέρειες, όπως ψηφιακούς καθρέφτες και χωνευτές χειρολαβές. Η πρώτη του μεγάλη σχεδιαστική παρουσίαση, πιθανότατα θα γίνει στην έκθεση IAA του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.
Δείτε ακόμα: Audi Q2 e-tron – Το νέο ηλεκτρικό Crossover που έρχεται το 2026
Πότε έρχεται και ποιοι είναι οι αντίπαλοι;
Η νέα γενιά TT αναμένεται το νωρίτερο το 2027. Αν και μοντέλα όπως τα MG Cyberster, Alpine A110 EV και το επερχόμενο ηλεκτρικό της Lotus βρίσκονται στο προσκήνιο, ο βασικός ανταγωνισμός για το TT θα είναι εσωτερικός, από τις ηλεκτρικές Porsche που θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Η Audi, όμως, σκοπεύει να κρατήσει το TT σε πιο «προσιτό» επίπεδο, δίνοντας σε περισσότερους οδηγούς την ευκαιρία, να ζήσουν την εμπειρία ενός αυθεντικού, premium σπορ ηλεκτρικού μοντέλου, χωρίς την τιμή μιας Porsche.
Πηγή: autoexpress.co.uk