Ο EuroNCAP βελτιώνει την αυτοκινητική ασφάλεια!

Ο EuroNCAP έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή των γνωστών crash tests, τα οποία αξιολογούν την συμπεριφορά ενός οχήματος κατά τη σύγκρουση.

Ακούστε το άρθρο

Τα crash tests εξετάζουν τη συνολική ικανότητα ενός οχήματος να παρέχει προστασία στους επιβάτες του. Αξιολογούν, δηλαδή, τόσο την ανθεκτικότητα όσο και τη συμπεριφορά του οχήματος κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Τέτοιους ελέγχους συναντούμε από τη δεκαετία του 1950. Μάλιστα, ο οργανισμός ο οποίος είναι υπεύθυνος για αυτούς τους ελέγχους είναι ο EuroNCAP (European New Car Assessment Programme).

Kia EV6: 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP!

Η υποχρέωση για crash tests

Πλέον, η διεξαγωγή crash tests αποτελεί υποχρέωση για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα, την νομοθεσία, η οποία επιβάλλει την υποχρεωτικότητα, την είδαμε για πρώτη φορά το 1970. Μάλιστα, είναι δυνατή η απαγόρευση της κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου, αν δεν πληροί τα πρότυπα της σύγκρουσης.

Εντός, λοιπόν, της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη διεξαγωγή των αξιολογήσεων προχωρούν ανεξάρτητα ιδρύματα και οργανισμοί. Ένας τους πλέον γνωστούς είναι ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, EuroNCAP.

Τι περιλαμβάνει η δοκιμή του EuroNCAP

Η αξιολόγηση του EuroNCAP περιλαμβάνει τη μετωπική πρόσκρουση 2 δοκιμών. Η πρώτη δοκιμή αφορά στην πλήρη μετωπική πρόσκρουση σε ακίνητο τοίχο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

Η δεύτερη δοκιμασία περιλαμβάνει τη σύγκρουση του οχήματος με ένα κινητό εμπόδιο 1.400 κιλών, το οποίο αναπαριστά ένα μέσο αυτοκίνητο στο δρόμο. Τόσο η ταχύτητα του εμποδίου, όσο και η ταχύτητα του οχήματος είναι 50 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η σύγκρουση καλύπτει το 50% της μετωπικής περιοχής του οχήματος.

Ακόμη, η δοκιμή της πλάγιας σύγκρουσης περιλαμβάνει την πρόσκρουση 900 κιλών στην πλευρά ενός ακινητοποιημένου οχήματος με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια, ακολουθεί η δοκιμή στύλου, κατά την οποία το όχημα κινούμενο πλάγια προσκρούει σε κάθετο εμπόδιο με ταχύτητα 29 χλμ./ώρα. Τόσο η πλάγια σύγκρουση, όσο και η δοκιμή στύλου αφορούν το επίπεδο της κεντρικής κολόνας του αμαξώματος.

Τέλος, υπάρχει και η δοκιμασία πρόσκρουσης με πεζό. Η εν λόγω δοκιμασία αφορά την πρόσκρουση του πεζού με ένα όχημα κινούμενο με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα. Κατά τη συγκεκριμένη δοκιμή το EuroNCAP χρησιμοποιεί ανδρείκελα.

Nissan Qashqai: Εξαιρετική βαθμολογία στο EuroNCAP!

Ορισμένες δοκιμές περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες δοκιμασίες:
  • Πρόσκρουση αυτοκινήτου στο πίσω μέρος άλλου οχήματος
  • Ανατροπή
  • Σύγκρουση με μοτοσυκλέτα
  • Πρόσκρουση σε δέντρο
Επιπλέον, οι κατηγορίες αξιολόγησης του EuroNCAP περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:
  • Προστασία ενήλικων επιβατών
  • Πρoστασία παιδιών
  • Προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου
  • «Υποβοήθηση ασφάλειας»

Το Volkswagen ID.5 «πεντάστερο» στο EuroNCAP

Η πεντάστερη βαθμολογία του EuroNCAP

Αρχικά, η ανώτερη βαθμολογία του EuroNCAP περιλάμβανε 4 αστέρια. Ωστόσο, από το 1999 και έπειτα, η ανώτερη βαθμολογία σημαίνει την κατάκτηση 5 αστέρων από ένα όχημα.

Ουσιαστικά, η συνολική βαθμολογία προκύπτει από τις επιμέρους βαθμολογίες ενός οχήματος σε κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες. Μάλιστα, το πρώτο αυτοκίνητο, το οποίο έλαβε την απόλυτη βαθμολογία ήταν το Renault Laguna δεύτερης γενιάς.

abb_img