Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλής απόδοσης της μάρκας N, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο φετινό Goodwood Festival of Speed στο West Sussex της Αγγλίας. Το νέο Hyundai Ioniq 5 N αντιπροσωπεύει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης της μάρκας N. Παράλληλα, ωθεί τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων να ηλεκτροδοτήσουν το πάθος τους για οδήγηση στο δρόμο και στην πίστα.
Επιπλέον, το Ioniq 5 N πρωτοστατεί σε προηγμένες τεχνολογίες που θα αποκτήσουν μελλοντικές ηλεκτρικές δημιουργίες της κορεάτικης φίρμας. Προφανώς, αυτό θα συμβάλλει στο στρατηγικό στόχο της Hyundai για αύξηση της συνολικής ανταγωνιστικότητάς της. Το νέο μοντέλο αποτελεί το πρώτο βήμα σε αυτή τη στρατηγική, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα N.
Hyundai Ioniq 5 N: Έφτασε η μέρα της Αποκάλυψης!
Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κορυφαίου Hyundai Ioniq 5 N
Οι βελτιώσεις του Hyundai Ioniq 5 N ξεκινούν με τη βασική δομή του πλαισίου του. Αυτό διαθέτει 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και 2,1 μέτρα επιπλέον κολλών. Η στήριξη των κινητήρων και της μπαταρίας είναι ενισχυμένη, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια διαθέτουν ενίσχυση για χάρη της ακαμψίας. Επιπλέον, τα εμπνευσμένα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ημιαξόνια, είναι ικανά να αντέχουν τη μεγαλύτερη ροπή των ηλεκτροκινητήρων.
Για αύξηση της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα τιμονιού έχει την ανάλογη ενίσχυση, διαθέτοντας ακόμη καλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης N R-MDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering). Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με αυξημένη πληροφόρηση που θα εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον οδηγό.
Το Hyundai Ioniq 5 N… «ακούγεται» στο Nurburgring
Παράλληλα, το N Pedal στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών απόκρισης χειρισμού των αγωνιστικών οχημάτων της Hyundai στο πρωτάθλημα WRC. Αυτή η λειτουργία λογισμικού, παρέχει άμεση συμπεριφορά στο στρίψιμο και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Ειδικότερα, ο οδηγός χρησιμοποιεί την ισχύ επιβράδυνσης, δημιουργώντας μία επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο δυναμική είσοδο στις στροφές.
Επιπλέον, το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη, για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift.
Τέλος, η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω. Μάλιστα, το σύστημα προσφέρει ρύθμιση σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές.
Το Hyundai Ioniq 5 N driftάρει ασταμάτητα στην Σουηδία
Ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με λειτουργία N Grin Boost
Το Hyundai Ioniq 5 N διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με 2 ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Αυτοί αποδίδουν συνδυαστικά 650 ίππους και 770 Nm ροπής. Ωστόσο, αυτό είναι εφικτό με τη χρήση της λειτουργίας N Grin Boost, η οποία είναι διαθέσιμη για 10 δευτερόλεπτα. Σε κανονικές συνθήκες, η συνολική ισχύς δεν απέχει αρκετά, προσφέροντας 609 ίππους και 740 Nm ροπής.
Από πλευράς επιδόσεων, η κατάσταση είναι εκρηκτική, μιας και το Ioniq 5 N επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Μάλιστα ο χρόνος αυτός είναι ταχύτερος κατά 0,1 δευτερόλεπτο, με το N Grin Boost. Ανάλογα υψηλή είναι και η τελική ταχύτητα του κορεάτικου μοντέλου, με την ένδειξη να σταματά στα 260 χλμ./ώρα. Ενέργεια στο σύστημα προσφέρει μία μπαταρία 84 kWh, η οποία φορτίζει από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Προς το παρόν, η Hyundai δεν έχει ανακοινώσει πληροφορίες σχετικά με το κόστος απόκτησης του κορυφαίου ηλεκτρικού της μοντέλου N. Το ίδιο ισχύει και την έλευσή του στην αγορά, για την οποία δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση.