Στις 20 Μαΐου του τρέχοντος έτους, η Audi και η SAIC υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη μιας σειράς έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τεχνολογίας και την κατασκευή της Advanced Digitized Platform με επίκεντρο την κινεζική αγορά.
Πρόσφατα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Audi and SAIC Cooperation Project, Fermín Soneira αποκάλυψε ότι το ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από κοινού από την Audi και τη SAIC ως μέρος αυτής της συνεργασίας, θα παρουσιαστεί τον Νοέμβριο και η έκδοση μαζικής παραγωγής αναμένεται να βγει στην αγορά στην δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Η παραγωγή αναμένεται να γίνει στο εργοστάσιο SAIC-Volkswagen Anting στη Σαγκάη. Στη συνέχεια, εντός 18 μηνών από την κυκλοφορία του πρώτου αυτοκινήτου, θα ακολουθήσουν ένα SUV και ένα μεγάλο σεντάν, συνολικά τρία προγραμματισμένα νέα μοντέλα.
Προς το παρόν, είναι άγνωστο εάν τα νέα μοντέλα θα υιοθετήσουν το λογότυπο των τεσσάρων δακτυλίων της Audi. Αν και προηγουμένως υπήρχαν φήμες ότι τα νέα μοντέλα θα χρησιμοποιούν το λογότυπο του ονόματος της γερμανικής εταιρείας, αντί για το λογότυπο των τεσσάρων δακτυλίων.
Γιατί Κίνα;
Σύμφωνα με τον Soneira, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Audi στον κόσμο και επίσης η σημαντικότερη αγορά της Audi στο εξωτερικό. Επιπλέον, ο Soneira επεσήμανε ότι οι νεότερες ομάδες πελατών της Κίνας, έχουν περισσότερες απαιτήσεις για έξυπνες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα οχημάτων. Σε σύγκριση με τις ομάδες καταναλωτών της Audi σε άλλες παγκόσμιες αγορές, οι οποίες είναι βασικά μεταξύ 55 και 60 ετών, οι ομάδες πελατών της Κίνας, είναι γενικά νεότερες, με μέση ηλικία περίπου 35 ετών.
Όσον αφορά τη στρατηγική προϊόντων, η Audi-SAIC εστιάζει περισσότερο στην ευφυΐα υψηλής τεχνολογίας, στοχεύοντας τη νεότερη γενιά από άποψη σχεδίασης και ευφυΐας, ειδικά σε ομάδες πελατών υψηλών προδιαγραφών, που είναι πρόθυμες να δεχτούν νέες τεχνολογίες και νέες ιδέες.
Ο Soneira επιβεβαίωσε επίσης ότι τα νέα μοντέλα δεν θα είναι μια ανανεωμένη έκδοση των οχημάτων της IM Motors (Intelligence in Motion), δεδομένης της εστίασης της Audi-SAIC στην ευφυΐα υψηλής τεχνολογίας. Επιπλέον, η CATL θα είναι ο προμηθευτής των μπαταριών και η Momenta θα είναι ο προμηθευτής των έξυπνων λύσεων οδήγησης.
Η IM Motors είναι μια κοινοπραξία ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ SAIC, Alibaba και ZhangJiang Hi-Tech. Η Momenta είναι μια startup αυτόνομης οδήγησης με έδρα το Πεκίνο. Επί του παρόντος, τα Audi A7L, Q5 e-tron και Q6, πωλούνται στην κινεζική αγορά μέσω της συνεργασίας Audi-SAIC.
Πηγή: VW Group China