Το Dodge Charger Daytona SRT είναι το νέο πρωτότυπο της αμερικανικής μάρκας, με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η Dodge, μπορεί να έχει συνδέσει το όνομά της με την ισχύ και τα αμερικάνικα muscle cars, ωστόσο οδεύει προς τον εξηλεκτρισμό της.
Και κάνει την αρχή με ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, το οποίο έχει ορισμένα στοιχεία που ταιριάζουν στο προφίλ της μάρκας, όχι όμως και σε ένα ηλεκτρικό όχημα.
Το νέο σύστημα κίνησης της φίρμας, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, μία ιδιαίτερη οδηγική αίσθηση, καθώς επίσης και μια ηχητική… παρουσία. Πολλοί θα αναρωτιέστε, πώς είναι δυνατόν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ακούγεται;
Δικαίως, αφού ένα από τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η «ησυχία» του κινητήρα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει σε ένα μοντέλο της Dodge και οι άνθρωποι της φρόντισαν σχετικά.
Stellantis: Πρόγραμμα χρηματοδοτικής μίσθωσης
Σύγχρονη εμφάνιση με «πινελιές» του παρελθόντος
Σχεδιαστικά, το πρωτότυπο αξιοποιεί κλασικά στοιχεία της μάρκας, τα οποία βέβαια είναι προσαρμοσμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη αποδοτικότητα, έχοντας μία σύγχρονη αισθητική. Χωρίς δηλαδή να χάνουν τον χαρακτήρα των muscle cars του παρελθόντος.
Εσωτερικά, είναι εμφανής μια οδηγοκεντρική προσέγγιση, συνδυάζοντας τεχνολογία, χαμηλό βάρος και αθλητικό στιλ. Στο κέντρο της κονσόλας ξεχωρίζει μία οθόνη αφής 12,3 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων των 16 ιντσών συνοδεύεται και από ένα Head-Up Display.
Stellantis: SOS για φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το Dodge Charger Daytona SRT είναι ηλεκτρικό με αέρα… συμβατικού
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν γνωρίζουμε πολλές λεπτομέρειες. Χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα κίνησης, το Banshee 800V, το οποίο κάνει το νέο μοντέλο ιδιαίτερα γρήγορο, ενώ είναι και τετρακίνητο. Η οδηγική απόλαυση που προσφέρει το Charger Daytona SRT είναι χαρακτηριστική, χάρη σε δύο καινοτόμα συστήματα: τη μετάδοση eRupt και την εξαγωγή Fratzonic.
Το πρώτο είναι σύστημα μετάδοσης πολλών σχέσεων που εξέλιξε η μάρκα. Μέσω αυτής η αλλαγή των σχέσεων είναι αισθητή από τους επιβάτες, οι οποίοι νιώθουν για τα καλά την επιτάχυνση. Όπως ακριβώς συμβαίνει δηλαδή σε ένα κλασικό muscle car.
Stellantis: Με υδροξείδιο λιθίου τα εξηλεκτρισμένα οχήματα
Το δεύτερο το αναφέραμε και παραπάνω. Η εξαγωγή Fratzonic επιτρέπει στο μοντέλο να… βγάζει ήχους και να μην θυμίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για την ιστορία, το Charger Daytona SRT Concept μπορεί παράγει έως και 126 dB. Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί έναν ειδικό θάλαμο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που παραπέμπει σε… «εξάτμιση».
Καταλήγοντας, συμπεραίνουμε ότι το πρωτότυπο της αμερικανικής μάρκας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν εν τέλει να μην είναι τόσο… βαρετά, όπως τα θεωρούν κάποιοι. Εσείς τι λέτε;