Το κάστρο έπεσε: Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην… πρίζα!

Το εμβληματικό σήμα GTi επιστρέφει με το νέο ηλεκτρικό Peugeot e-208 GTi: 278 ίπποι, εκπληκτικές επιδόσεις και αναφορές στο θρυλικό 205 GTi.

Ακούστε το άρθρο

Το θρυλικό σήμα GTi επιστρέφει και κάνει το ντεμπούτο του. σε ένα καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο αναμένεται να ταράξει τα νερά στα hot hatch: το Peugeot e-208 GTi. Με φόντο τις 24 Ώρες του Le Mans, η γαλλική φίρμα παρουσίασε το νέο της «όπλο» που στοχεύει ευθέως το Alpine A290, με έντονες αναφορές στο παρελθόν και ματιά στο ηλεκτρικό μέλλον.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Μετά την απόσυρση του 308 GTi το 2021 και του 508 PSE στα τέλη του 2024, το νέο GTi σηματοδοτεί την αναγέννηση της Peugeot Sport, αντλώντας έμπνευση από το εμβληματικό 205 GTi. Η βάση του είναι το e-208, αλλά η τελική μορφή του, μοιάζει περισσότερο με μια ηλεκτρική πυραυλοκίνητη αναβίωση του παρελθόντος.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!Καρδιά του είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 278 ίππων, προερχόμενος από το Alfa Romeo Junior Veloce, με ροπή 344 Nm και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Σε συνδυασμό με το βάρος των 1.596 κιλών, εκτοξεύει το μικρό Peugeot στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας τόσο το Mini JCW Electric όσο και το Alpine A290 GT Performance.

Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, ενώ το GTi αποκτά και προσαρμοσμένο set-up ανάρτησης με υδραυλικά bump-stops και πιο άμεσο τιμόνι. Επιπλέον, το αμάξωμα κάθεται 30 mm χαμηλότερα από το στάνταρ e-208, με φαρδύτερα μετατρόχια (56 mm μπροστά, 27 mm πίσω), που ενισχύουν την αγωνιστική αισθητική.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Οπτικά, το hot hatch ξεχωρίζει με νέο μπροστινό σπόιλερ, πίσω αεροτομή, διαχύτη με φωτισμό τύπου αγωνιστικών και ζάντες 18 ιντσών εμπνευσμένες από το 205 GTi 1.9. Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 και τα δισκόφρενα 355 mm μπροστά, υπογραμμίζουν τον προσανατολισμό για χρήση ακόμα και σε πίστα. Οι κόκκινες λεπτομέρειες στους θόλους των τροχών, προσθέτουν χαρακτήρα και συνδέονται οπτικά με το χρώμα του αμαξώματος.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Στο εσωτερικό, οι ρετρό αναφορές συνεχίζονται: μπάκετ καθίσματα σε κόκκινο-μαύρο συνδυασμό, κόκκινα πατάκια και επένδυση Alcantara στο τιμόνι και τα καθίσματα, δίνουν μία σπορ αλλά εκλεπτυσμένη αίσθηση. Κατά τα λοιπά, η καμπίνα παραμένει ίδια με το βασικό e-208.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Η μπαταρία των 54 kWh παραμένει η ίδια, αλλά το λογισμικό έχει εξελιχθεί με τεχνογνωσία από το υβριδικό αγωνιστικό Peugeot 9X8, για καλύτερη θερμική διαχείριση και αυξημένη ανάκτηση ενέργειας. Η αυτονομία φτάνει τα 350 χλμ, ενώ η φόρτιση 20-80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή DC 100 kW.

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Ο Jean-Marc Finot, επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Stellantis και παλιός γνώριμος των GTi (συμμετείχε στα 205 και 206 GTi), τόνισε πως το νέο e-208 GTi ενσωματώνει «τη γνωστή ευελιξία και αίσθηση διεύθυνσης ενός Peugeot GTi» αλλά με πλήρως ηλεκτρική ταυτότητα.

Δείτε ακόμα: Η Peugeot αναβαθμίζει δραστικά το εμβληματικό E-208

Το κάστρο έπεσε - Το νέο Peugeot GTi μπαίνει στην... πρίζα!

Παρά τον εξηλεκτρισμό του εμβληματικού μοντέλου, δεν αποκλείεται η επιστροφή και θερμικών εκδόσεων στο μέλλον, ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού. Όπως σημείωσε ο CEO της Peugeot, Alain Favey, όλα είναι στο τραπέζι, αλλά προς το παρόν, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο ηλεκτρικό e-208 GTi, που επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει «GTi» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: autocar.co.uk