Στο τέλος του 2022 αναμένεται η κυκλοφορία του νέου Toyota bZ4X στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής μάρκας.
Τα χαρακτηριστικά του Toyota bZ4X
Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι πρόκειται για ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη και η τελευταία θα φέρει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης.
Σχετικά με την μπαταρία που είναι το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί ουσιαστικά καθορίζει και την αυτονομία του αυτοκινήτου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι θα το εξοπλίσει με μια νέα μπαταρία υψηλής ανθεκτικότητας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 χλμ.
Το προσθιοκίνητο bZ4X εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης. Η ισχύς του φθάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 26.8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4” και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππους και ροπή 33,8 χλγμ. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 7,7”.
Το προηγμένο σύστημα θέρμανσης του Toyota bZ4X
Για να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος όταν απαιτείται η θέρμανση του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ένα σύστημα θέρμανσης, που χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο. Μάλιστα ανακοινώθηκε ότι είναι αποδοτική ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πως χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.
Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των ποδιών. Παρέχεται προαιρετικά και σύστημα θέρμανσης των καθισμάτων.
Το πρώτο μοντέλο της Toyota με σύστημα steer-by-wire
Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Toyota που προσφέρει το σύστημα steer-by-wire. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την θέση οδήγησης και την ευκολία στην είσοδο και έξοδο από την καμπίνα.
Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται πλήρης στροφή του τιμονιού με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.
Η Toyota ανακοίνωσε 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030
Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού.
Τέλος η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.