Παρά το γεγονός ότι τα station wagon, ή αλλιώς τα wagon, δεν αποτελούν πια την πιο δημοφιλή ή προεπιλεγμένη επιλογή για οικογένειες και αγοραστές αυτοκινήτων, δεν έχουν πάψει να διατηρούν μια θέση στην αγορά και στη συνείδηση των οδηγών. Ειδικά η Skoda, μια από τις ελάχιστες εταιρείες αυτοκινήτων που εξακολουθεί να επενδύει και να πιστεύει στο μοντέλο αυτό, συνεχίζει να υποστηρίζει την πρακτικότητα και την άνεση που προσφέρει η έκδοση wagon. Η Skoda ετοιμάζεται να δώσει μια πρώτη γεύση από το μέλλον των wagon της, παρουσιάζοντας ένα νέο ηλεκτρικό station wagon, την επόμενη γενιά της Octavia Combi, σε μορφή πρωτοτύπου, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, τον Σεπτέμβριο.
Το ηλεκτρικό wagon της Skoda, είχε αποκαλυφθεί για πρώτη φορά μέσα στο 2023, με την εταιρεία να το περιγράφει ως ένα ευρύχωρο, οικογενειακό αυτοκίνητο, ιδανικό όχι μόνο για καθημερινή χρήση από οικογένειες, αλλά και για επαγγελματίες χρήστες, που χρειάζονται χώρο και λειτουργικότητα. Με μήκος περίπου 4,7 μέτρα, το αυτοκίνητο υπόσχεται να συνδυάσει την πρακτικότητα με έναν πιο μοντέρνο, δυναμικό σχεδιασμό. Η Skoda είχε παράλληλα δημοσιεύσει και κάποια σκίτσα, που παρουσίαζαν ένα γλυπτό, αιχμηρό αμάξωμα με έντονες γραμμές, μεγάλους τροχούς και μια σπορτίφ σιλουέτα, δίνοντας έτσι μια πρώτη ιδέα, για την αισθητική κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το νέο μοντέλο.
Αρχικά, η εταιρεία είχε προγραμματίσει την κυκλοφορία του νέου Combi για το 2026, όμως πλέον η παρουσίασή του και η εμπορική του διάθεση, έχουν μετατεθεί προς το τέλος της δεκαετίας. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στο Autocar, σχετίζεται με την υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας SSP (Scalable Systems Platform) του ομίλου Volkswagen, την ίδια που θα χρησιμοποιηθεί και από το επόμενο Golf. Η πλατφόρμα αυτή είναι σχεδιασμένη, ώστε να υποστηρίζει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα.
Παρά το σαφές προσανατολισμό της Skoda στην ηλεκτροκίνηση και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που ετοιμάζει, η εταιρεία δεν σκοπεύει να καταργήσει σύντομα την τρέχουσα Octavia με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αντιθέτως, θα συνεχίσει να την προσφέρει σε διάφορες εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, αλλά και υβριδικές τεχνολογίες – τόσο ήπια υβριδικές, όσο και plug-in υβριδικές – προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες ενός ευρύτερου φάσματος πελατών, που δεν είναι ακόμη έτοιμοι να μεταβούν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με στοιχεία από το Auto News, η Octavia Combi παραμένει το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Skoda στην Ευρώπη για το 2025, ξεπερνώντας μάλιστα σε πωλήσεις και το αντίστοιχο hatchback. Συγκεκριμένα, μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, η wagon έκδοση πούλησε 81.353 μονάδες, παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε μια μείωση κατά 21% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η τωρινή, τέταρτη γενιά της Octavia, είχε κάνει το ντεμπούτο της το 2019 και είχε λάβει μια ανανέωση στα μέσα του κύκλου ζωής της, το 2024. Στο άμεσο μέλλον, η Skoda σχεδιάζει να προσθέσει και μια plug-in υβριδική έκδοση στην ανανεωμένη γκάμα, προσφέροντας έτσι περισσότερες επιλογές στους αγοραστές και παρατείνοντας τη ζωή του μοντέλου. Με δεδομένη τη συνεχή δημοτικότητα της Octavia, είναι πιθανό ότι το μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB θα υποστεί μια δεύτερη ανανέωση, πριν το τέλος της δεκαετίας, ώστε να συνεχίσει την παραγωγή του, τουλάχιστον μέχρι και μετά το 2030.
Παράλληλα, ο Μάιος του 2025, υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένος μήνας για τα ηλεκτρικά οχήματα της Skoda σε όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία πούλησε συνολικά 14.290 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας μια εντυπωσιακή αύξηση 181% σε ετήσια βάση. Αυτή η επίδοση ήταν αρκετή ώστε η Skoda να ξεπεράσει την Tesla και να καταλάβει τη δεύτερη θέση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά τη Volkswagen, για τον συγκεκριμένο μήνα. Μια σημαντική ώθηση σε αυτές τις πωλήσεις, δόθηκε από την προσθήκη του νέου SUV Elroq, το οποίο ήρθε να πλαισιώσει τα ήδη επιτυχημένα ηλεκτρικά Enyaq και Enyaq Coupe στη σειρά της μάρκας.
Κοιτάζοντας προς το μέλλον, η Skoda έχει στα σχέδιά της ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Το 2026, αναμένεται η παρουσίαση του Epiq, ενός compact ηλεκτρικού SUV, το οποίο θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Volkswagen ID.2 και Cupra Raval. Με τιμή εκκίνησης στα 25.000 ευρώ, το Epiq στοχεύει να αποτελέσει μια προσιτή και ελκυστική ηλεκτρική εναλλακτική, για τους αγοραστές που σήμερα προτιμούν μοντέλα όπως τα Fabia, Scala και Kamiq, τα οποία θα συνεχίσουν να προσφέρονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης για το άμεσο μέλλον.
Επιπλέον, μέσα στο ίδιο έτος, αναμένεται η παραγωγή της έκδοσης του Vision 7S concept, ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV, που θα τοποθετηθεί στην γκάμα της Skoda πάνω από τα μοντέλα Elroq και Enyaq. Όταν βγει στην αγορά, το Vision 7S, θα συνυπάρχει με το παραδοσιακό Kodiaq, που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα επιλογών SUV για κάθε γούστο και ανάγκη.
Πηγή: carscoops.com