Η GAC Aion, σε στρατηγική συνεργασία με τη DiDi Autonomous Driving, παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025, το νέο της αυτόνομο όχημα επιπέδου 4 (L4), σηματοδοτώντας μια σημαντική καμπή, στην τεχνολογία της αυτόνομης κινητικότητας. Το όχημα βασίζεται στο GAC Aion Y “Tyrannosaurus” και ενσωματώνει μερικά από τα πιο προηγμένα χαρακτηριστικά της αγοράς.
Το νέο L4 όχημα διαθέτει συνολικά 33 αισθητήρες, υπερβαίνοντας κατά 65% τον βιομηχανικό μέσο όρο. Ανάμεσά τους, 10 μονάδες LiDAR, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι μεγάλης εμβέλειας (με ανίχνευση έως και 200 μέτρα), ενώ οι υπόλοιπες έξι, καλύπτουν τυφλά σημεία, προσφέροντας κάθετη κάλυψη 360° και ακρίβεια 10 εκατοστών.
Η υπολογιστική ισχύς της κεντρικής μονάδας, φτάνει τα 2000 TOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο), ισοδύναμη με τη δύναμη 60 high-end smartphones ή 10 κορυφαίων GPU. Αυτό επιτρέπει εξαιρετικά ακριβή αντίληψη, ταχύτατη λήψη αποφάσεων και ανώτερη ασφάλεια, κατά την αυτόνομη οδήγηση.
Για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας, το όχημα περιλαμβάνει πλεονάζοντα συστήματα σε οκτώ βασικά εξαρτήματα, όπως αισθητήρες, φρένα και μονάδες ισχύος. Ο στόχος του συστήματος ασφάλειας είναι το «1FIT», λιγότερη από μία αστοχία ανά δισεκατομμύριο ώρες λειτουργίας, 1.000 φορές ασφαλέστερο από τα αεροπορικά πρότυπα.
Η κατασκευή βασίζεται σε μια καθαρά ηλεκτρική πλατφόρμα της GAC Aion, σε συνδυασμό, με μια παγκοσμίως συμβατή αρχιτεκτονική πλεονασμού, για κρίσιμα συστήματα όπως πέδηση, διεύθυνση, επικοινωνία και παροχή ισχύος.
Η συνεργασία GAC και DiDi, έχει οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις κόστους για το όχημα L4, με 74% χαμηλότερο κόστος, 7 φορές ταχύτερη συναρμολόγηση και 88% μεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα αυτόνομα οχήματα.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2025, με πιλοτικές δοκιμές να λανσάρονται σταδιακά σε περιοχές, όπως το Guangzhou και το Πεκίνο το 2026. Μέχρι το 2027, οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να παρουσιάσουν και έκδοση L4 για μεμονωμένους καταναλωτές, φέρνοντας το μέλλον της αυτόνομης μετακίνησης ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.
Πηγή: carnewschina.com